|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
En RM8 med tänd EBK... 0 - jättefort på vansinnigt lite tid :-) M.a.o fullt gaspådrag i en Viggen |
|
| Grannens son har en Alfa 33 med boxerfyra, ett riktigt maffigt ljud trots denna lilla motor, trots orginalsystem! | |
| Alfa Romeo GTV 3.0 med sportsystem på höga varvtal! :-) | |
| Efter 50 sek låter det maffigt Länk | |
|
DavidT86 >> Nej du har fel... DC1603 = 15,6 liter, 580 hk 2700nm.. så det så :P I vilket fall så låter det vansinnigt härligt, V8 som V8 =) // Erik |
|
|
en tvångsmatad turbodieselsexa med 3tums avgassystem men det kan bero på att jag är partiskt ,hehe Länk |
|
|
M3 CSL med sport system valfri Stcc bil Mullret från när man ska iväg med ett flygplan blandat med lite nervositet är häftigt! Garanterat kommer formel 1 ljudet ligga bra till när man väl får höra det i verkligheten. Mpower |
|
|
Hartge H50 - V8 låter bara skönast...likaså AMG:s topptrimmade versioner i SL65, SLR osv. Det är därför extra kul att M3 nu äntligen kommer med en åtta! :) |
|
| håller med, M3 med åtta blir skoj hoppas de gör den som kombi eller sedan denna gång | |
|
Det är svårt att inte gilla ljudet från en Cummins dieselsexa i exempelvis Dodge-pickuper. Som en 525tds på anabola :) Här i trakterna fanns när jag var liten pappersskyttlar bestående av en Volvo F16 med dubbeltrailers. Att höra dom dra iväg i motlut var grymt, en 16-liters turbosexa genom dubbla uppdragna rör. Kraftfullt lågvarvsmuller och ett rent ylande vrål när motorn kippade efter andan vid uppväxlingar. Rysligt tufft :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| nja en råtrimmad 3cyl tvåtaktare med noll ljuddämpare | |
|
1 Alfa 33 T2, finns på DVD:n "Victory By Design". Skruvar alltid upp till max när det är dags för den bilen. 2 Lamborghini Murciélago. Ja, du milde... 3 Alfa GTV6 från 80-talet. Snackade en gång med en kille som beskrev ljudet som "en halv orgasm". Spot on! ---- BMW CS #6212 E61 530iaM Platingrau - prodvecka 24 |
|
Transocean |
Tupolev 154 på tomgång. Juha |
|
Ibland blir inte motorljuden som man har tänkt sig. Med min 525i -89 som jag hade för några år sedan åkte jag till Ferrita i Köping och fick ett rostfritt sportsystem monterat. De sa visserligen att BMW var svårdämpade men det örat ville jag inte lyssna på då. När jag först startade upp den mullrade den grymt härligt men glädjetårarna torkade upp när jag kom ut på landsvägen. För när man körde i mellan 90 och 120 km/h så infann sig ett jobbigt, durande resonansljud i bilen vilket gjorde färden nästan till en plåga. Detta kunde förstås lösas genom att åka fortare än 120 men det var ju inte alltid det var möjligt. "Bensinen är alldeles för dyr för att slösas bort på tråkiga bilar" |
|
|
* Stenkulemotor i en nytjärad båt :) * Den här: Länk * Subaru Impreza WRC : Länk |
|
|
Stenkulor är väl rätt tysta...) Tändkulemotorer är inte... Riktiga högtalare, inga fesna plastboxar, upp med volymen! Länk FP |
|
|
Länk I rest my case. |
|
|
Tyckte det blårök lite väl mycke där...) FP |
|
|
Inga volymer... : ( BMW - Beroende Med Wilja! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
En storbystad hemi 8:a, när den mår som bäst såklart!! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.