|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lyfter tråden, jag har också drabbats av trasiga justeringar. Jag har bakat lyktan i ugnen i 125 grader men limmet påverkas inte ett dugg, plasten däremot börjar krokna...vad gör jag för fel? Lyktorna är från 02, har de annat lim än de ni lagat? If it works, don't fix it. |
|
| Knappast troligt att det är olika lim. Jag har också en 02, men det ser ut som svart trådig "gegga" när det släpper. Jag vågade aldrig använda ugnen utan la hela rasket i varmt vatten i badkaret i 15 minuter. Jag fick bända rätt ordentligt för att få den första biten att släppa. När det väl började släppa så hade jag en kniv och skar av trådarna eftersom de är så sega att det är svårt att bara dra isär glaset annars. Jag använde en bred mejsel och bände i kanten med för att få isär fösta biten, när det väl uppstod en öppning så orkade jag dra bit för bit och kapa trådarna som uppstod. Har du kommit i håg att ta bort de 2 små skruvarna som sitter i den svarta delen riktade mot blinkersen? De kan vara lite svåra att se om lyktan är "skitig" på insidan. | |
|
Fungerande länk till justerpinnarna i alu: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.