|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
M-Kampanjen går ut 30/6. När ska man då beställa för att bilen ska räknas som års modell 2008? | |
| september 2007. | |
|
Eller ett förtydligande. Du kan beställa bilen tidigare, men jag misstänker at 30/6 kan vara lite väl tidigt. Bilen ska byggas i September (exakt datum kan variera) för det är då BMW byter modellår. |
|
|
Hör med säljare på BMW hur lång "kön" är innan bilen börjar byggas, väldigt beroende på motormodell som modellutförande(3d/5d), d.v.s. det behövs att någon från BMW ställer frågan till produktionen. Det är ju mycket möjligt att detta erbjudande endast avser -07? Min har jag inte fått något leveransdatum på än, men vi siktar på september (som exempel). Mvh, /Wille |
|
| Egentligen finns det ju inte det där med årsmodeller längre, däremot använder ju vi vanligt folk det fortfarande. Men tittar man på regbevisen så står numer bara Fordonsår samt månad/år fordonet tillverkat, exempelvis 2007-10. Det är ju en EU-anpassning som vi har gjort i Sverige. Så frågan är hur viktigt det egentligen är med vad vi titulerar årsmodell? | |
|
Precis, det ska väl vara om det i.o.m. årsmodellsbyte kommer "förbättringar" som det kan vara intressant att vänta på ny årsmodell. Nu har ju precis faceliften kommit, men sitter man på info om att det kommer revolutionerande nyheter MY08 så kanske det kan vara värt att vänta? :) Mvh, /Wille |
|
|
På tal om nyheter; vad tror ni om ett uppgraderat M-paket till MJ08? Bilarna med M-paket fick ju inte så mycket till facelift utvändigt. Tror bara att det är bakljusen som är annorlunda. M v h |
|
|
Det fanns ju något tidigt aerodynamikspoilerpaket till e87, sedan kom M-sport. Jag vet inte någon modellserie (e46 undantaget) hos BMW som har fått ny look på m-spoilers efter att det stora M-SPORTpaket redan har lanserats? Min uppfattning är att biltilverkare nu börjar bli lite mer konservativa till förändringar i.o.m. facelift än man var för några år sedan. Har du sett några bilder Mumkas? Mvh, /Wille |
|
|
Nej jag har inte sett några bilder eller hört något. Det förvånar mig bara att man gör förändringar utvändigt på bilar utan M-paket. Å andra sidan känns det som att ändringarna på inredningen och motorerna var mer motiverade, speciellt då inredningen kanske. Dina resonemang låter dock logiska. Jag visste inte att det bara var E46 som fått M-sport II. M v h |
|
|
WilleW Berätta vad du vet!!! Vad menas med MY08? |
|
|
MJ=Model jahr MY=Model year samma lika :D Det enda jag har hör i olika sammanhang är att ägarna till Audi/MB/BMW surnat för att det känns som om det hela tiden kommer facelifts, och de som hela tiden vill ha det senaste irriterar sig på att det kommer facelifts i tid och otid som gör deras nyinköpta bil "gammal". Detta har biltillverkarna tagit till sig, sedan återstår det väl att se vad som händer. Mvh, /Wille |
|
|
Om man beställer en 120dM nu i början på Juli och får bilen levererad i mitten av September eller början på Oktober. Räknas den då som Årsmodell 2008? |
|
| Beror väl på när bilen byggs, kanske kanske inte skulle jag säga. Beställde själv min 120dM för 2 veckor sedan och leveransen var då satt till början av oktober. Men förhoppningen är att den kommer i agusti. Vilket jag hoppas på. | |
| Jag får min bil levererad i September betyder det då att det blir en -08 ? | |
|
Jag är i bilbytartankar och funderar ev på att uppgradera min 120d -06 till en 120d -08 med M-paketserbjudandet. Men, iom att kampanjerbjudandet går ut nu 30/6 så gäller detta erbjudandet endast -07:or också. På måndag släpps priserna för -08:orna och då kommer det att visa sig om hur BMW gör med detta m-pakets erbjudande. Jag personligen tror att dom förlänger men höjer priset något. Det gick inte att få en 07:a om jag beställer innan 30/6, men detta kanske varierar hos olika åf? Av en händelse åkte jag in till Audi för att kika lite och upptäckte att A4.an har grymt bra paketerbjudande och i kombination med företagsrabatt så kan jag få en A4 TDiQ 170 hk med all den tänkbara utrustning jag vill ha (jag la på massor) för strax under 300' .. det frestar faktiskt lite. Ska få prova A4:an med den motorn senare i veckan... Nån som har erfarenhet av hur A4:an med sportchassi och Quattro mm beter sig på vägarna? Få se vad jag nappar på.. har eg inte bråttom att byta bil men när man väl börjar fundera på det så är det svårt att låta bli :o) |
|
|
Beställer man en bil som BMW inte kan producera innan Spetember så tvingas dom att leverera en 08a. Med tanke på alla framskjutna tillverkningsdatum på E81 så borde du få en 08 om du beställer så sent som 30/6. |
|
|
Jidde: Jag har en Audi A4 B7, dock bensinturbo. Helt ok bil, tänk på att nya A4'an kommer 08, den är baserad på mycket av sakerna som sitter i ny A5'an, t.ex. inredningen. OM du inte är känslig för att köpa en ny bil som snart blir förra modellen kan du säkert göra ett "klipp", det brukar vara i slutet av modellers livscykler som alla fina kampanjerjudande kommer. Vad vill du ha för typ av bil? A4'an är inte i närheten av lika intensiv och intim bil som e87, dock större baksäte. A4'an har mycket bättre chassi än A3 (jag har haft en sportback), det chassi som följer med prosport-paketet räcker, s-line paketets chassi är bara hårt utan att vara bättre. Jag säger: köp 120d! :D Mvh, /Wille |
|
| Var in på BMW i V-ås förra veckan, det lät i alla fall då som att kampanjen skulle förlängas, men med en ev prishöjning på ca 5000:-, det lät som att en ev mpaketskampanj på 3serien skulle bli aktuell, dock inte lika förmånlig som på 1serien....men som sagt....bara hörsägen. | |
|
WilleW, Intressant info om A4:an! Jo jag vet att den nya modellen kommer i höst, dock är det endast sedanen som kommer då, Avanten kommer till våren/sommaren. Anledningen till att skaffa Audin är att man då har en bättre bil om det skulle bli aktuellt för större familj framöver + att det är bra pris på den nu. Jag gillar designen och kvaliten på A4:an, och jag måste självklart provköra den ordentligt. Men.. när jag varje gång ler som jag gör i skarpa kurvor sittandes i min 120d så kan det bli svårt att lämna den redan för en ev tristare bil.. Hmm.. kanske ska invänta modellår 2008 för 120dM och se vad priserna hamnar på. Känns lite trist att beställa en nu och få en MY2007 bara.. Det är inte långt till måndag, om det nu är så att priserna för MY2008 släpps då. |
|
|
Hmmmm.... Sitter och specar en 120d M-sport Ed och tänkte beställa imorgon eller torsdag. Men frågan är ju om man vinner eller förlorar på om man väntar till nästa vecka istället? Det var ju en hit åtminstone att vänta in faceliften så man fick nya motorn, för några få tusenlappar extra! Men OK, några större nyheter lär ju inte dyka upp så man kanske gör bäst i att slå till nu. F.ö. blir det nog en titansilver, när sambon fick råda. Var själv länge inne på en vit men på bilderna åtminstone så verkar silver faktiskt aningens snyggare, åsså är det ju en och annan som verkar ha handlat vita på sistone ;) Återstår nu bara stereoalternativet att fundera på, Professional eller Business CD, Hifi-högtalare eller ej... Synd att handlaren häruppe inte har dessa inne för provlyssning. Någon som kan ge vägledning, ska man satsa på Hifi-högtalarna eller Prof-radion i första hand? Vill gärna ha MP3 men det kanske räcker med Aux-ingången? Hittar inga bra tips när jag söker i forumet. |
|
|
Jag funderar också på att slå till på en 120dM denna veckan. Är det någon som har lyckats få nån bra rabatt utöver kampanjpriset? Stereofrågan är intressant. Är det värt att satsa på Hifihögtalare och Professionalstereo? Leveranstid verkar blir runt vecka 34-35 för en 5d. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.