AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.327

3-dörrars e87, har någon sett den "på riktigt"?

Sida 2 av 2
Vad är det för färg på den i Solna och hur många dörrar?
BadaBing: Tack :D

More: Ettan som står på BMW Solna nu:130iM 3-d i Titansilber, svart interiör (helskinn). De trodde som sagt att de skulle få in en annan visningsbil i slutet av veckan, utan M-sport men med 3-d.

Mvh,
/Wille
Finns det ingen Alpinvit 3-d någonstans i Sthlm Uppsala området?
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
i jönköping har de en svart 3-dörrars 118i utan M-paket. Mycket snygg, dessutom hade den krom runt rutorna.
bmw_jerry:
Var det denna?: Länk
Mycket snygg!!

Mvh,
/Wille
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag var och tittade på en idag på BMW Group Göteborg och jag måste erkänna, det var ingen lätt uppgift att ta sig in och ut ur baksätet. Men när man väl intagit sin position i baksätet så satt man riktigt bra. Det var bra takhöjd och jag satt bra med benen även när förarsätet var ganska långt tillbaka skjutna.

Bilen var utrustad med sportstolar, och skålningen gjorde att man inte kunda böja fram sätet lika långt när man skulle kliva ur baksätet.

Men jag måste säga att jag verkligen gillade 3-dörrars varianten, förarmiljön gick inte att jämföra. Jag upplevde det som att förarsätet satt längre bak i bilen och det tillsammans med de extra långa dörrarna utan fönsterkarm gjorde att man helt glömde av att man satt i en väldigt liten bil. Förarmiljön blev helt enkelt så mycket luftigare.

Bilen var dessutom utrustad med M-paket, vilket gjorde att man satt riktigt gott i de skålade sportstolarna. Jag ville helt enkelt inte kliva ur ;)

Nej om man inte tvunget behöver 5-dörrar så får man enligt min mening mycket mer bil för mindre pengar om man köper 3-dörrars varianten.

Här är det verkligen så att Less is More!

__
Bilblogg:
Länk
willew: ja det var den.. var och kollade på den idag.. mycket snyggare än 5-dörrars varianten.. det jag märkte direkt var att kvalitetskänslan och lyxkänslan ökat markant.. det känns som om facelift bilen är mycket mycket mer påkåstad i inredningen än pre-faclift bilen... alla knappar, reglage och material känns nyare och fräschare.. alltså bara positiva saker men priset är alldelles för högt
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Insteget i 3-dörrars kan ju knappast vara mindre än döröppning bak på 5-dörrars så det handlar väl mest om man vill stiga ur för att släppa av och på passagerare.

Vi hade bara vår E87 i familjen under några veckor nyligen då jag sålt min Saab och väntade på min 525dT. Det funkade överskande bra med tre personer i bilen varav en i barnstol. En kompakt sittvagn i bagaget och plats för ytterligare bagage. Vi gjorde även ett par långturer och handlade dessutom lite grejer på stormarknaden. Fick in en stor kartong med en högtryckstvätt, ett par 10-liters färgburkar, lite matkassar m.m. och hade fortfarande plats för familjen.

Så visst går det att klara sig med en E87 om man har familj men man får kompromissa lite. En syskonvagn går t.ex. knappast in. Även dubbla barnstolar med en fram och en bak kan vara problem då ´kupén inte är så lång.
Mina barn är 3år respektive 6år så varken bakåtvända stolar eller barnvagnar är måsten längre :D
Nu när jag har tittat på bilen live två ggr så vet jag att jag har valt rätt!
Skönt att slippa öppningsbara fönster bak och bakdörrar för den nyfikna 3 åringen :)

Mvh,
/Wille
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Nu har jag också varit och tittat på bilen hos BMW Mölndal. Riktigt snygga former! Och helt ok utseende även utan M-paket. Fin kvalitetskänsla i inredningen och det låter t.o.m. bra när man slår igen de stora dörrarna. Men jag måste hålla med Mugge om att det var ordentligt jobbigt att ta sig i och ur baksätet :/ Sportstolarna är boven där, med vanliga stolar hade det säkert varit lite enklare. Men jag är helt klart nöjd med min beställning! (vill ha den nu...)

/Fredrik
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Är det bara jag eller var det fler som upplevde att lutningen på A-stolpen inte var samma på 3 och 5 dörrars?

__
Bilblogg:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.