|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, är det någon på forumet som har klämt, suttit och sett nya 3-dörrars e87 IRL? Intryck isåfall? Jag är i färd med att boka en 3-dörrars och lite intresserad av hur insteget är till baksätet då jag kommer att knöla in mina barn därbak dagligen. Det verkar inte finnas några i Stockholmsområdet att titta på, hur är det med resten av Sverige? Mvh, /Wille | |
|
verkar vansinnit med 3-dörrars om baksätet skall användas dagligen... SÅ stor skillnad är det ju inte på designen... hade vi pratat 3-serien så hade jag förstått dig då coupe-varianten är en helt annan sak (som dessutom kostar mer) |
|
|
Håller inte med alls. Beställer jag en 1-serie blir det definitivt en tredörrars. Mycket snyggare och dessutom billigare. 1-serien blir ingen familjebil hur många dörrar den än har. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
WilleW: Det ska inte finnas några än då bilarna har premiär först helgen 2-3/6 tillsammans med M5 touring. Sen att det kanske redan finns bilar hos importören eller inom den närmaste tiden, är en annan sak. De första "HEA-bilarna" är ju de bilar alla handlare skall ha som demo-/visningsbilar och dessa dimper ju ner tidigare än "vanliga" kundbeställda fordon... |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Tillägg: Minst 5 stycken 3-dörrars bilar har generalagenten, varav några är i trafik. Om sen alla har hunnit anlända från fabriken är en annan sak.. Så, de är på gång i alla fall! :) |
|
Mr.Nullzwei: Tackar för infon! Jag hörde att kundbeställningarna skulle börja tillverkas vecka 23. Marcus555: För de flesta där jag bor verkar det vansinnigt att jag inte skaffar en kombi i minst 5-serie klassen, det MÅSTE man ju ha om man har två barn har jag hört ;) Å andra sidan får mina barn en glad far :) Nja, håller inte riktigt med, jag tycker att 5-dörrars behöver m-sport paketet exteriört medan 3-dörrars inte alls behöver det på samma sätt. Tur att det finns olika åsikter, annars hade alla åkt runt samma bilar:D Mvh, /Wille |
|
|
ja, min farsa hade porsche när min bror fortfarande hade sulky, så måsten finns ju inga!!! jag själv skulle ju tycka att bakdörrar var väldigt smidigt om baksätet användes.. kan ju hålla med om att m-pkt lyfter ettan, men om det skiljer sig mellan 3d och 5d kan jag inte uttala mig om innan jag sett 3:an... |
|
BadaBing |
Äntligen en sund(?) diskussion.. Jag har haft ånga diskussioner med anledning av min 130 jag hade tidigare.. eftersom vi har barn.. Stå på er, det måste inte vara jumbokombi för att man har familj !! Jag såg för övrigt en 1-serie 3-dörrars i morse..Svart med M-paket och "Motorosport" fälgar (320si)...! Det första man tänker på är den nya fronten, sen hjulen och sen ..saknades dörrar.., jaggillade deninte på bild men på vägen var den snygg ! |
|
BadaBing: Då var det en 130i 3d Limited Edition som du såg, den där M-sportutrustade specialversionen i carbonsvart som bara kommer att tillverkas i en begränsad upplaga...Mums! |
|
BadaBing |
Aha.. den vore inte fel som sagt ! |
|
Visst är det skönt att inte vara så "vuxen" efter våra normer i västvärlden i allmänhet och kombilandet Sverige i synnerhet :) När jag var liten bilade jag och min familj ner till Dannmark varje sommar i en Renault R4 och våra vänner med familj i en Golf I. Har familjerna eller "behoven" växt sedan dess? Jag har bekanta som köper bilar för att passa barnvagnar inte vice versa, märkligt... För egen del är det slut på barnvagnar och bakåtvända bilbarnstolar så utrymmet är verkligen inte ett problem. Yummie för 130i Limited Edition! Fast jag tror att jag föredrar ljusa färger på e87 p.g.a. alla veck och linjer som blir mycket mera synbara än vid mörka lacker. Mvh, /Wille |
|
|
Var kan man hitta info om 130 LE...?!??! Jag har letat på bmw.se, men inte hittat ngt... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Det finns en 120dM 3-d på Novation i Uppsala, var nyss där och kikade på den. 3-d är mycket snyggare sportigare än 5-d efter att nu ha sett 3-d IRL. |
|
|
Jag blev precis omkörd på e4an av en svart 130im 3-dörrars. Riktigt fin! Tyvärr körde han alldeles för snabbt för att min volvo 142 skulle hänga med. Hade varit kul att spana in den lite mer än i bara några sekunder. Någon som vet ifall någon handlare i stockholm har fått in någon? |
|
|
Jag har letat lite på nätet...men hittar inga svenska länkar...men här är en "utrikisk": Länk Men om den ska kosta ca 420' i Sverige...pust o stön... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Va inne på automax i kalmar, där stod det en vit 3 dörrars under ett skynke och väntade på premiären... Säljaren var mycket trevlig och visade hur den såg ut och den ser riktigt bra ut faktiskt. Inte alls i behov av m-paketet. | |
BadaBing |
Om den ska göras i "limited Edition" blir det kanske en modell för WTCC/STCC.. ?? Samma som man gjorde med 320si, A4 DTM etc.. Kolla BMW i Solna, om inte i hallen så runt på parkeringarna utanför.. |
| fy fna va snygg.. som sagt så behövs det inget m-paket för att bilen ska se snygg ut och inredningen har blivit en 10 poängare | |
|
Var och kollade på BMW-Solna idag på lunchen, Holy s**t va snygg den är! Den som står där liknar min spec i mycket förutom det extreriöra M-sport paketet. Insteget förefaller väldigt väldisponerat och det kommer inte vara några som helst för mina barn att slinka in därbak. Senare i veckan ska de få in en e87 3-d utan M-sport paketet som kommer stå i hallen. Mvh, /Wille |
|
BadaBing |
Grattis WilleW !! Bra val där, inget storbilstvång pga av barnen :) |
| det står en montegoblå på m-bilar i eskilstuna.. ska dra dit när ja får tid för att kika lite grann :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.