|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo jag vet... Men dom jag pratat med säger att de är skärmen... Och visst denna kanske inte funkar heller... Hur ska man veta de då... Han jag köpte av hade toppbetyg av alla... Måste ju finnas nått sätt att kolla om skärmen är trasig eller inte... |
|
|
Det stämmer nog att skärmen funkar isåfall. Det låter dessutom som om det är tvmodulen eller navdatorn som är fel på med den beskrivning du ger. Har du tvmodul i bilen så går det ganska enkelt att testa hur det ligger till genom att koppla förbi navigatorn alternativt koppla väck tvmodulen och se om det är den det är fel på. /Andy |
|
| Har igen tvmodul... | |
|
Okej, prova då att tanka in ett nytt operativsystem i MK4an. Länk till mjukvaran finns här: Länk /Andy |
|
|
Hur funkar de då??? Tror jag har Mk3, hur ser man de??? |
|
|
Om du har med DVD så har du MK4. Har du 1 lysdiod och det inte står DVD så har du MK3 Om du har 2st lysdioder så har du MK1 eller MK2 /Andy |
|
| Det står inte DVD på den och jag tror att det är bara en lysdiod... | |
|
Med tanke på din bilmodell / årsmodell så bör du antingen ha MK3 eller 4. Oavsett vad så tjänar du på att uppdatera NavOSet. Bränn iso imagen till en CD skiva på max 16x hastighet med t.ex. Alcohol eller liknande. Var beredd på att även bränna en Key CD om du har MK3 av ouppdaterad modell. Om du har MK3 så rekommenderar jag att du kör V28 skivan istället: Länk (Har haft endel problem med V29 skivan på just MK3 även om skivorna innehåller samma mjukvara för just MK3an) /Andy |
|
|
Glömde säga att det kan ta upp till en minut innan skivan känns igen samt bootar upp uppdateringsläget. Eventuellt får du stänga av bilen och vrida på tändningsläget igen innan den kommer upp. /Andy |
|
| Kommer jag att se något på skärmen då??? | |
|
Om det går bra så kommer du se en uppgraderingsskärm som berättar vad den gör. /Andy |
|
| jag förstör inget om de inte går bra då??? Ska lämna in bilen på fredag igen... | |
| Ska jag bränna Rar filen eller packa upp den först??? | |
|
Packa upp den och bränn ISO filen till en skiva. Alternativt be ngn som har koll på ISO images om hjälp, det finns lite bra diskussioner om det här på AP om du söker. Eftersom din navdator troligen redan är antingen psykiskt sjuk eller sönder så skadar det inte (givetvis gör man allt på egen risk). Det värsta som brukar hända är att skivan fastnar och man får göra ett par handgrepp för att få ut den. Men om du ska in med bilen på fredag och det inte kostar dig ngt extra så be servicen kolla på det istället. Alternativt om du har vägarna förbi Stockholm eller Ljungby så kan jag hjälpa dig felsöka så att du vet vad du ska köpa. /Andy |
|
|
Väntar tills på fredag så får vi se vad som händer!!! Men du ska ha ett stort tack för all hjälp... |
|
|
Beolink.. har problem med min 4:3 skärm då den ibland flimrar till o sen blir cremevit ringde bmw då dom trodde att skärmen tappade rgb signal... vet inte men tror det kan vara mk3?! då det sitter cd/navi i ?!! o en tv modul/tuner är det här ngt som går o fixa bmw`n är en e38 -97/03 med bandstation o en 4:3 skärm |
|
|
Hej, du har troligen en MK2 navigator med tanke på årtalet på bilen, men det ser du genom att titta om du har 2st lysdioder (MK2) eller 1st lysdiod (mk3/mk4) på navläsaren i bagaget. Oftast är det antingen dåligt batteri i bilen, glappkontakt i navkontakterna eller en trasig navläsare (MK1-MK4) som orsakar dessa fel. /Andy |
|
|
hej de kan vara problem med ibus signalen, jag skulle först lässa av fel kodar vill du så kan du ringa mig 07089 56008 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.