AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.247

Går det att laga en trasig NAVI skärm...( den funkar men ingen bild på den)

Sida 1 av 2
Me
19
MeanMachine80
BMW 330i-06
Hej...

Haft min bil på vinterförvaring och fått batteriet urladdat, så när vi startade upp den med startkablar så försvann bilden på skärmen till navin. Den fladrar förbi ibland snabbt.

Haft den inne på BMW men dom kunde inte göra nått utan sa att det var bara att hosta upp 12700kr... Skitkul...

Den funkar men det är bara ingen bild på den, så om någon vet om det går att laga skärmen eller vet om en beganad så skulle jag vara väldigt tacksam...

Det är en Bmw M3 cab 02

Peter

Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Kolla på Ebay efter en begagnad. Kolla Länk så hittar du kanske nåt. Lycka till!
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej!

Är du säker på att det är skärmen som är trasig?
Det brukar oftast vara navläsaren som dött om man ej får upp någon bild.

/Andy
Me
19
MeanMachine80
BMW 330i-06
På verkstaden sa dom bara att dom kopplat in en annan från en annan bil och den funkade i min bil...
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Chansen att laga den är ca 66/33.
Har reparerat ett par stycken.

2st hade fel på spänningsdelen (reparerbart) och 1st hade fel i
styrelektroniken för ibussen.

Vet iofs ingen som drabbats av att den gått sönder vid kabelstart av bilen.

/Andy
Me
19
MeanMachine80
BMW 330i-06
Då kan du fixa min :)

Fattar inte heller hur den gått sönder... Den funkade perfekt när jag ställde av den i oktober... Och nu när jag tog ut den så blev skärmen bara svart och i bland fladdrar nått förbi på den... Även mitt batteri pajade...

Han på verstaden sa att han hört om att man skulle kunna fixa den men mer än så visste han inte...

Hittat en del på E-Bay men man är ju inte så bra på tyskan...
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Har du ärenden förbi stockholmstrakten?
Åker ibland förbi Jönköping, men inte så ofta.

/Andy
Me
19
MeanMachine80
BMW 330i-06
Nej inte direkt...

Tog ut navi skivan innan och då börjar det fladdra som tusan hela tiden och sen när jag sätter in den igen så slutar det...

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hmmm, har du provat att uppgradera nav- os:et?

Har du en med DVD (MK4) eller CD (MK3) läsare?

/Andy
Me
19
MeanMachine80
BMW 330i-06
Det är en dvd om det är den du menar som sitter jämte cd-växlaren i bagagutrummet...

På firman som jag hade den inne på så sa dom att dom kopplat in en annan skärm från en annan bil och då fick dom bild...

Hur gör jag det i så fall???

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hmm,

Var lite försiktig om du inte gjort det tidigare. Det är ganska vanskligt att göra det utan att ha en skärm som visar status.
Om man stänger av innan uppdateringen är klar så blir navigatorn oanvändbar för framtiden.

Jag skulle rekommendera att låta någon mer erfaren göra det eller prova mer med en annan mk4 enhet alternativt skärm (och göra det själv så att du verkligen vet vad som är sönder).

/Andy
Me
19
MeanMachine80
BMW 330i-06
Du vet ingen firma eller någon annan som kan fixa detta då???

Måste få det gjort så fort som möjligt annars få det bli en ny på E-Bay...
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Inte i dina trakter (förutom BMW själva..... $$$)
Men det viktiga för dig oavsett, är att få reda på om det verkligen är monitorn som är fel på eller om det är MK4 läsaren.
I ditt fall är jag skeptisk till att det skulle vara skärmen.

Det symptom du beskriver är identiskt med det beteende MK3 & MK4 enheter har när de blivit psykiskt sjuka.

/Andy
Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Men om du skulle koppla bort Naven så borde väl TV modulen ta över (om nu en sådan finns) och då kan du se om det är Naven eller om det är skärmen. Testa innan du köpe. Om du inte har TV modul så kan du väl hitta nån polare här på forumet som du kan köra över din Nav på och kolla om allt står rätt till.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Helt rätt, glömde bort och tipsa om det.
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Beolink har du lust att kolla över min mk3 navigator? Den fungerar bra i 5mil och sedan fladdrar bilden till och dör. Den fungerar inte heller alls om jag kopplar den via videomodulen, då är det bara flimmer.

Mk2án fungerar perfekt genom videomodulen.

Bästa hälsningar
Aimo
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Visst kan jag det, tyvärr bor jag ju i andra delen av landet....

/Andy
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Kan alltid skicka den vi posten om det går bra?

/aimo
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Ajhp: Du har powermail...
Me
19
MeanMachine80
BMW 330i-06
Hej igen...

Köpte en ny 16:9 skärm på Ebay och kopplade in den idag och det är fortfrannde blankt på skärmen... JAG BLIR GALEN...
De kan ju inte va skärmen då... Vad gör jag nu då???
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Inte för att jag egentligen vill vara besserwisser, men jag har för mig att jag tidigare skrev: "I ditt fall är jag skeptisk till att det skulle vara skärmen.
"

Iofs finns ju möjligheten att du fått tag på ytterligare en defekt skärm.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.