AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.053

Fick behålla körkortet i 7 timmar

Sida 1 av 3
Oz
77
Ozz
335i - 2007
Hör kanske inte hit, men kunde bara inte låta bli :-)

Länk

Ozz
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Ja där fick han vad han förtjänade...

who dares wins...
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Nog lika bra att killen inte fick behålla lappen längre tid.
ja precis, blir man tagen så får man skylla sig själv, hehe

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Nu tycker jag som de flesta att han nog får skylla sig själv, men när jag ser tillbaka på de första dagarna med körkortet i handen så gick det nog lite väl fort.

En kamrat satte mig bakom ratten i sin Dodge Dart med 360ci V8. Sen skulle jag utbildas i hur man vänder bilen i korsningar. Det var inte alls på samma sätt som i körskolan. Man skulle bara åka sakta och vrida lite grann på ratten och sparka ner gaspedalen i golvet så "vips" var man på väg åt andra hållet.
Nästa övning var att träna starter och köra fullgas nån kilometer...
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Tycker faktiskt synd om killen!
handen på hjärtat har väl de flesta som nyligen fått körkort gasat lite på extra...fast 213 km/h var väl å ta i =)

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Håller med Uhlmann (intressant mailadress?? :))
Den killen var inte mogen att inneha körkort.
Blir man någonsin det om man kör på det viset när man vet vad som gäller,undrar om man fått körkortet i julklapp och inte betalat det själv.Så man inte värdesätter det högre???

MVH
Hasso
Jag måste bara säga att jag har mycket svårt att tycka synd om honom.

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Gärningsmannen brukade en Volvo. Jag som i min enfald inte trodde Volvo var snabba...
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Det var kanske i en nedförsbacke.
Själv körde jag med ett ägg under gaspedalen de två år som prövotiden varade, har man inte vett att vara mer rädd om sitt körkort får man helt klart skylla sig själv om man blir av med det.

Länk
Ingvarsson
Har haft körkort i en månad nu. Tycker jävligt synd om killen, kunde lika gärna varit jag om jag bara haft lite otur. Som om inte de flesta av er samtliga här har åkt över 200km/h på svenska vägar nån gång. Om det var på en stor väg tycker jag det inte är något fel på grabben. Det är det här jävla landet det är fel på!!!!

/Ingvarsson
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Och du räknar med att få behålla körkortet länge? Bara för att ett antal personer inte kan hantera hastighetsgränserna i Sverige betyder det inte att alla inte kan det, det går faktiskt hur bra som helst att hålla laglig fart. Om du nu har haft körkortet i 1 månad har du ännu större anledning att vara laglydig, blir du stoppad åker lappen. Plus att du borde ha alla siffror med bromssträckor, centrifugalkrafter och liknande i ganska färskt minne. Att tycka synd om någon som så uppenbarligen inte är mogen nog att köra bil är slöseri med sympati.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Trots att en del färska körkortsägare kör som om de trodde att de var rutinerade tävlingsförare är de allra flesta mycket orutinerade och har svårt att reda ut en riktig krissituation med bilen. Jag vet hur jag själv körde när jag var yngre (nästan alltid fort!) nu har jag efter mycket bilkörande och några bilförarkurser kommit till insikt att gränsen går någonstans. Skillnaden mellan kontroll över situationen och inte kan bero på en km/h i fartökning.
Ha kul utan att köra ihjäl er själva eller någon annan - tänk efter före var/när man kan gasa lite.

Det är en stor skillnad på att köra fort och köra för fort!

Mvh

det finns faktiskt vårdslöshet i olika grader, endel kör för fort där det är tät trafik, och utsätter andra för mycket stor fara, att köra 200 mitt i natten på en stor motorväg anser jag inte lika idiotiskt som typ köra 60-70 förbi skolområden.

och sen är det ju såhär att bara för man har prövotid så ryker ju inte lappen lättare, det är att få tillbaka den som är värre.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Kör man för fort eller vårdslöst o åker dit, då är det bara att bita i det sura äpplet. Vi vet alla vad som gäller......sen får alla tycka vad de vill.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
En kompis till mig hade varit på posten och hämtat sitt kort efter att ha blivit av med efter en fortkörning, på väg från posten kör han för fort utanför en skola och blev av med det igen, det måste vara rekord.

CHS
Ja, rekord i dumhet...
Får försvara killen lite. Eftersom jag vet hur E20 ser ut vid Kjula och klockan var 21:30 så tror jag många här inne inte hade nöjt sig med 213, inte på långa vägar... :)
Dock körde inte ens jag så där fort samma dag man fick lappen, vågade knappt köra över huvudtaget.
sc
637
schumi
e30 318is -90
jag försvarar killen å det grövsta.

jag kommer ihåg när jag gick i bilskolan för typ 9 år sedan. vilken jävla pina det var. laglydigt laglydigt laglydigt... :(
kunde knappt hålla mig tills jag skulle få köra själva.
sen från och med första dagen jag hade fått mitt körkort så har jag alltid försökt eftersträva att köra så fort som möjligt hela tiden. alltså eftersträva toppfart överallt. (förutom vid halt underlag).

killen hade sjukt mycket otur som blir haffad sådär. jag har bara åkt dit en gång på 9 år och då hann jag bromsa ner mig till under 30 för fort. ha ha..

jag tycker faktiskt att det känns lite konstigt att så många här inne är så negativa till att köra för fort men pratar mycket om körglädje hit och dit.
jag tycker i alla fall att det är väldigt svårt att få ut mycket körglädje ur en bil om man inte kör fort. visst när jag är ute och kör på bredden så blir det mycket körglädje fastän att det inte går så fort, men så tror jag inte att det är så många som kör för man gör ju nästan slut på ett par däck på en kväll då.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Som man bäddar får man ligga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.