|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Se länk: Länk | |
|
*Gäsp* Det var nog dom tråkigaste hittills... Men så var det ju VV som stod för humorn också :P |
|
| Pinsamt tråkiga. | |
|
Valuta för skattekronorna vill jag lova... Hopplöst idiotiskt. I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
|
Ja, suck... Ännu ett sätt att göra ett i grunden sunt budskap rent frånstötande. Bulls-eye, kaptenlöjtnant. /ElakaKatten |
|
|
Skönt att mina skattepengar gör lite nytta. Stor humor som kanske skrivits av självaste Skogö? Hamnade där tidigare idag när jag sökte annan information och hade räknat med verkliga toppursäkter och så var det deras egna "skämt". Uselt att skatterna går till sådant skit. Förbättra vägarna istället! Mvh Mikael |
|
|
Kollade sidan tidigare idag i hopp om att äntligen kunna glädjas åt något från vv men icke! Fy fan vilken skit! Humor--> vart då? |
|
|
hahah fyfan vad taffligt.. sitta och klicka på massa bilar ... :D MVH Micke |
|
|
Jag uppmanar er alla att skicka ett mail till Redaktionen på VV som jag gjorde Mailadressen är webbredaktionen@vv.se Detta var det som jag skickade till dom. På er webbsida påstår ni att om man kör 100 KMH i stället för 90 KMH i 10 mil så tjänar man bara 3,5 minuter Vilken ointelligent person hos er har gjort denna Usla beräkning. En enkel matematik bekräftar att man tjänar 6 minuter i stället för 3,5 minuter Nu var det ju inte snack om att man måste sänka hastigheten på denna sträcka med att bromsa för andra I såfall får man ju sänka hastigheten även om man kör i 90 KMH och därigenom får samma tids differens. Är det så att man kan hålla 100 kmh på hela denna sträkca så tjänar man faktisk in 6 minuter i stället för 3,5 minuter, Så är det bara. En tankeställare Jag kör ca 4000 mil om året och kör jag i 100 KMH i stället för 90 KMH så har jag sparat in ca nästan 2 dygn (40 timmar) pr år Tänk vad mycket tid det blev som finns till övers för andra roliga saker än att sitta i bilen. Tänk på det ni. Om det fanns vägar här i sverige med fri fart… Hur många Dygn skulle inte jag då få till över till annat här i livet. Det kan ni ju också fundera över. Länk till Vägverkets påstående Länk MV\\Heavy |
|
|
Jag tycker inte att dom skall komma undan obemärkt med sådana påståenden. Storebror bestämmer för mycket åt alla andra. och Svensson bara klagar för sig själv utan att tycka till på riktigt så att det hörs. MV\\Heavy |
|
|
Mycket bra skriver till VV, jag gick faktiskt på det där med 3.5 minuter, tyckte det lät lite men orkade inte räkna själv och trodde såleds på påståendet. Har räknat själv nu och nu vet jag bättre ! =) Ska nog skriva ihop ett brev jag med ang. dessa falska uppgifter :@ MVH Micke |
|
|
Tyvärr så tycker Storebror att vi är allt för lättlurade. på detta viset kan dom lura på oss vilka som hälst idiotiska påståenden. Och dom flästa tror på det som dom säger, utan att enns fundera på om det verkligen är sant det som dom påstår. allt för att utnyttja samhället till sin fördel. i detta fallet, ett forsök att uppnå 0 visionen. Bygg ut vägarna i stället. MV\\Heavy |
|
|
va f*************n. vad blir det härnäst? ställa bilen och gå? hur fort får man gå då? näää, gräv ner vv med skogö i. heavy: det som står på vv är inget annat än kvalificerad skitsnack. |
|
|
Jag vet :) Det är derför jag surnade på dom. MV\\Heavy |
|
|
Den roligaste fortkörningsursäkt jag hört är den här och person som sa det ska tydligen iaf ha trott på det själv. "Men, jag har skitbråttom! Tanken håller på och ta slut så jag mååste till en bensinstation, det kan du väl förstå?!" Det var sånna ursäkter jag trodde vv hade samlat.. riktiga ursäkter och roliga! Mvh Johan |
|
|
Grelle: Jepp det var även vad jag trodde, varför besvikelsen blev gigantisk när jag förstod att ngn designer och "skämtförfattare" har fått betalt för att skapa det skräp vi alla tycks reta oss på. Hur mycket annat irrelevant sysslar VV med? För att inte tala om NTF. Vägverket ska syssla med vägar, inte propaganda och sidoverksamhet. Mvh Mikael |
|
|
De flesta som jobbar på VV har väl inte ens körkort så de lägger hellre våra skattepengar på en hemsida anpassad för 4 åringar istället för på våra vägar. Här hemma har de byggt om en 90 väg där det inte hänt några allvarliga olyckor på flera år till en skiftande dubbelfil med motorcyklistdödarvajer och dessutom sänkt hastigheten till 70. Medans några kilometer bort där det finns en korsning där det smäller allt som oftast, även med dödlig utgång, och en rondell och en hastighetssänkning verkligen hade varit bra, där händer det ingeting. Man undrar vad de pysslar med egentligen, smäller upp rondeller där de mest är i vägen, och låter bli där det hade varit bra, och dessutom gör de dem för små så långa lastbilar inte kommer igenom. Var det första gången den personen ritade en rondell? Finns det inga uppgifer hos VV på hur lång och bred en normal lastbil som rullar på Svenska vägar är? Hade ett privatägt bolag skött sina uppgifter så dåligt hade det varit tack och adjöss för länge sedan. Heavy, en av mina chefer räknar precis som du och han kör mellan 7 - 8000 mil om året och han nöjer sig inte med 10 km/h extra. Nu börjar vi snacka tidsbesparing. ;-) /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| Varför alla dessa konstiga ursäkter? Man kör väl oftast för fort för att det är kul, eller? :) | |
|
I dag fick jag detta svaret från Vägverket Fortsättning följer.... Hej. jag vidarebefodrar din fråga till en av våra riktigt kunniga inom området så du får ett korrekt svar. Med vänlig hälsning Maria Wolf Vägverket MV\\Heavy |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Heavy! Det roligate är väl ändå att i dagens teoriprov för körkort,skall tidsbesparing kunna räknas ut!! VEM har då skrivit frågorna till proven!! ? =) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Heavy: "en av våra riktigt kunniga inom området " -låter ju lovade från en myndighet som enbart sysslar med väg & trafik... Med betoning på en. _ I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.