AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.366

Kommer ni in på Z4um.com?

Sida 1 av 2
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Hej

Vad har hänt? Kommer inte in på www.z4um.com längre? Nån annan som inte heller gör det? Eller har man blivit bannad där ifrån? :S uuuh:

Står så här för mig:

Forbidden
You don't have permission to access /index.php on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Funkar varken i Firefox eller Explorer...
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Samma för mig sedan i morse...

Hur går det förresten med kompressorn?

Visa användare
639
Aah skönt ailf att det inte var jag som gjort något, Tänkte va fan har jag sagt nåt dumt eller? hehehe

Annars så går allt jätte bra, mycket trycka i bilen är det! =D, låter gött gör den åh. Så hel nöjd är man! Dock måste jag nog byta tändspolen för den har slagit ifrån två gånger nu sen i torsdags. Märkligt ändå har ju bara gått 2800 mil. Men det kanske inte är den ESS trodde det skulle vara den ialf. Får la göra en felsökning på bmw. Undrar vad dom säger när man kommer in med en kompressor på verkstaden? kanske dom skiter i?

Ialf så filmade jag några små klipp idag om du/ni är intresserade :)

här: Länk

Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Inte direkt från hästens mun men däremot Hollpes:

"Just popping my head over the fence. Its dead and down at the moment. There is a problem ticket raised with the hosting company but no indication as to when it will be back yet"

Länk

Får hoppas att det löser sig inom kort. :)

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
när vi ändo snackar om z4um.com kan ni tipsa andra Z4 siter förutom zpost.com?
Visa användare
639
ja du har ju www.zroadster.net som passive länkar till... Sen så vet jag inte mer har blivit alldeles för lat på senare tid XD.. men visst finns det. gissar på att tyskland har en bra sida? men dock är det ju jäligt jobbigt med tyska :(

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Fantasiska Z4: o jääääklar vad den går och vad det låter!! måste fråga dig är det race kattarna från g-power som gör att de låter så där eller är det eisenmann?
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
där gick det undan! måste säga att din bil låter bättre än en ferrari! är det hästarna och avgassys. som gör det eller är det bara avgassys.? Btw, kolla länken nedan!

Länk
skulle man kunna få låna bilen en svänga fantastiska Z4:an hehe??? den är ju snabbare än nya m3:an m5:an m6:an ja vad du vill... inte illa :D.... vad gick alla motoruppgraderingar på??
Visa användare
639
bmw_patricia: heheh jaaa visst det ska ju även höras när man kommer XD... Jag har inga race kattar utan ett g-power sport extraktor genrör som ersätter kattarna alltså jag är katt-fri, så det är kanske 80% därför den låter så och 20% pga eisenmann systemet.

Gunsnroses: :) härligt att den låter bättre än en ferrari! Dock är det klippet filmat med en digital kamera så det är ju inte världesbästa ljud direkt. Ni måste höra den i verkligheten helt sjukt XD, Som jag skrev till patrica är ljudet mycket pga av att jag tagit bort kattarna men jag tror även det ger bättre ljud nu när man kan mosa upp snabbt i varv också.

Jerry: Haha sure du kan få hyra den för 10K i uppläggnings avgift sen 1000 spänn per mil XP, haha needå nästan så jag knappt låter farsan få köra :)...Yes den är snabbare än original m3/m5/m6 men sen ska man ju också få ner hästarna på marken göra perfekta växlingar osv. Så jag kan ju säga att jag inte gör 4.2 sek i nuläget men vore kul att prova så småningom!

Visa användare
639
ooh missa en fråga kompressor delarna plus installation (som är gratis) gick på 65000 NOK exkl moms. plus 2000 NOK för att installera grenröret..

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
monterade du eisenmann innan du tog bort kattarna?

Måste gråga dig, hur går bilen igenom besiktningen utan kattarna? :)
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Men jag tycker du inte ska sätta på aerodynamik fronten. m-fronten är mycket snyggare,

Går den att montera rakt på utan att modifera?
Visa användare
639
Yes monteringen av eisenmann uttblåsen skedde redan förra våren 06, hehe ja om man säger så här avgasvärderna ligger ju inte direkt på topp nu så nej jag kommer inte igenom besiktningen med detta. Men den är inte förrän nästa år så det blir ett senare problem :D

Nope tyvärr passar inte m fronten rakt av på min måste moddas. Vi får se hur jag gör med fronten kan hända att jag stylar om till ett helt nytt bodykit, men det blir inte förrän i vinter tidigast isåntfall. Så jag kör nog med original sålänge.

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Fantastiska Z4:an,
din Z4á är snygg, och den låter riktigt gott.=)

/Maria
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Fntastiska Z4: och jag antar att ljudte lät inte i närheten av när du tog bort kattarna? :)
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Undrar om detta är ett eisenmann system?

Länk
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Och jag som monterat in ett Eisenmann 4x76 i race..o inte startat den ännu blir i morgon blir helt såld på ljudet i filmen. Hoppas verkligen man får valuta för pengarna det kostar..nästan 9000 för en slutburk+ avstick och då ingick inte ens montage instruktion eller avgaspasta, men jag hoppas vcerkligen det värt varenda krona. Hoppas på många Z träffar i sommar. Mvh Kent.

Min bil
Länk
Visa användare
639
patricia: jag tror inte det är eisenmann ser mer it som remus eller nåt sånt...

Z3kent: Hoppas bara inte för muycket, visst kommer det bli skillnad men mest dovt ljud. Nu har ju jag tagit bort kattarna så det blir inte alls samma sak. Så en än gång tro inte att du får samma ljud som jag utan att ta bort kattarna. Vill inte göra dig besviken eller så :), Men eisenmann är fortfarande mitt favorit märke allt är så klockrent gjort både ljud och slut finishen!

Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Fantastiska! Jag förstår att det omöjligt få fram det soundet, mera kanske som Patricias inlägg? Finishen perfektionismen lyser igenom är verkar oslagbar med sina hårdförkromade pipor. Jag haft systemet modifierat så det låter mera än original men nu så ska det bli ännu bättre hoppas jag.
Z3 hälsningar Kent

Min bil
Länk
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Z3 kent: Vämtar på din kommentar..

Kan man inte ta bort mittdämparen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.