|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| starre>>tackar så mkt för infon! | |
Lars Jakobsson |
När det gäller antal starter med LC och förslitning så säger BMW att kopplingen bör bytas efter 8 starter..obs bör... Jag har nog gjort bortimot 50 starter med min, allting lirar fortfarande perfekt.. När det gäller 0-100 tider så har jag inte mätt upp min, men har tagit bilar på 201m som ska köra på c:a 4sek blank till 100... så bättre än 5.2? Ja, troligen.. speciellt med varma däck :) |
|
Lars Jakobsson: Är du säker på siffran 8 startar och vart står det? |
|
| Lars>> typiskt bmw o komma med nått sånt....allt för att tjäna pengar ;-) Jag tror den siffran e bullshit.... | |
| lite off topic men hur länge brukar ni låta bilen stå och dra ut värme efter lite buskörning, och hur många grader bör oljetempen stå på innan man stänger av?? Hur hög oljetemp har ni nånsin haft?? | |
Lars Jakobsson |
Bomis>>Japp, det kan man lugnt säga :P Beror hur mkt buskörning ;) Men olika..oftast så kör jag lugnt en sväng så bromsar och allt hinner kyla ner sig.. Min oljemätare har knappt rört sig över mitten strecket oavsett hur hårt jag kört.. |
| Lars>> min har aldrig det heller, med mitten så menar du 100c eller hur? | |
| den går jo upp till 100 när det är runt 20+ grader och man kör ca 140. Det är väll därför de har så tjock olja i M3orna. Angående kyla ner bilen, behövs det verkligen ?? trodde man slapp sånt på en insugsmotor ? Angående Lc om man nu inte bör göra mer än ca 40-50 starter så kunde de jo lika gärna ha tagit bort, hur ska man kunna ha koll på sånt ? varenda gång jag blir sugen på att testa det så läser man nåt som får en att ångra det hela. Trist att ha en funktion som inte går att använda jo :( ,, till er som har testat detta, är det skillnad mot en bra vanlig start ? skulle vilja se en M3 köra mot en annan där ena använder LC och inte den andra så man kan se skillnaden i verkliga livet | |
| Maxad>> håller helt med dig, när man börjar bli sugen så hör man nått o ångrar sig...Jag tror fan jag skall testa den idag...Maxad, vad säger du, ska vi pröva...? | |
Lars Jakobsson |
Klart som fan ni ska testa, håller hur bra som helst för det! Har som sagt aldrig varit med om nått strul oavsett hur många starter.. Ibland kan låda behöva en stund för att kyla ner sig mellan två LC...kanske inte så konstigt? :P Och som sagt, det är en grym skillnad..om man inte är bättre än schumacher i starter ;) |
| bomis, du kör med LC och jag utan då =)) | |
| maxad>> kom igen nu ;-) blir det lika fint väder i morgon så testar jag i a f.... :-) | |
| Om det är ngn som är sugen på att testa LC och ska komma på springbreak mantorp 5 maj, där kanske vi kan göra ngn form av test? LC måste vara överlägset mkt bättre acc. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.