|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har nu äntligen efter flytten, haft lite tid att söka lite fel på den trilskande bilen men lyckades inte finna felet, drog bilen till en verkstad (ej bmw-verkstad)som sa att de kunde köra diagnos/felsökning på den, de sa att borde se om det var el o bränsleproblematik. Men inte hittade de något fel, är det att de inte är kunniga på bmw-er? ska man besvära sig att ta den ytterligare 7-8 mil till en riktig bmw-verkstad o betala ytterligare antal x-kronor? Eller ska ge upp o skrota bilen istället? fast den i övrigt är i skapligt skick. |
|
| Undrar om du hittat felet? För jag har fått liknande problem med min 735:a så det vore intressant att få reda på vad det var för fel. | |
|
Nix! Tyvärr står den forfarande, har kostat på 2 verkstads besök o utfört diagnos (1 var bmw-verkstad) men de kom ej på vad som är fel, + att några privata personer har kollat men de har gått "bet på det" fast de har sagt att de var duktiga på bmw:n o att det skulle vara lätt fixat problem! Men man kan ju hoppas att någon kan fixa det, överväger annars att den hamnar på skroten! |
|
|
Kolla din powerpost. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Har nu tagit tag i o börjat leta fel på bilen igen, efter flytt m.m Bränslepump funkar med direkt ström på men inte annars, har hittat felet med att det inte var ström till tändspolen, kabel avbränd bakom motorn, tog loss vevaxel givare den var lite lortig, men skall den vara helt slät fram? eller? spår rakt över på min,nötning?eller? har gjort ren den o provat sätta tillbaka den men fortfarande ingen gnista, går det att mäta den på något sätt? finns några fler ideer om felorsak? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.