AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.664

Vara med på TV den 20 april?

Sida 2 av 3
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Är inte Joppe själv Alfa entusiast? Då borde han ju vara bekant med begreppet körglädje, så man kan undra vad som motiverar detta påhopp mot BMW ägare.

__
Bilblogg:
Länk
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Äh Joppe kommer alltid vara min idol. Om jag fick betalt som han fick för att läsa det där manuset skulle jag göra likadant. Vad han tycker privat lär inte ha fått komma fram i den här reklamfilmen för VV och NTF... För det är ju vad det är.

Mycket gnäll om programmet här men han gav ju ändå forumets verkliga entusiaster chansen att vara med. Och alla andra också förresten.

Hehe

“Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.”

Lennart Nilsson (s)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Shifty: Så sant... Han gav BMW-förarna en chans att se ynkliga ut i TV =) Kunde han inte gått till Alfa-forumet istället eller är han rädd om deras rykte? :P

Jag tror som du att han har en annan inställning privat men han har blivit en sell out.

Den snytingen fick du gratis Joppe =) Men du har ju alltid solglasögon att dölja dig bakom... Tack för den hitten förresten!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Aha...så du tror de är SVT som ligger bakom den idén...skulle inte tro de va :)
Tackar för den Joppe.

Vad skall man säga, varför spä på myten?

BMW är ett vanligt märke, hade tex ALFA MASERATI SUBARU varit lika vanliga som BMW vad hade hänt då?

När jag pendlade mycket blev jag inte oftast omkörd av BMW bilar utan Volvo herrgårdsvagnar och Audi som skyndade någonstans.

Nä de tre små bokstäverna är lätta och säga och komma ihåg. Sedan så är ju bilarna sååå dyra, har man lyckats skaffa sig en BMW så måste det ju gått till på något konstigt vis alternativt att man vill visa alla hur mycket bättre man är än alla andra.

Blev stoppad av en granne i vårat kvarter, fick ett långt föredrag om barn djur döden osv. Ja vad skall man säga. Det hade visst kommit flera kagomål och skvallrats en del.
Ärke BMWn Svart coupe sänkt tonade rutor stora fälgar låter lite mer än vad som är acceptabelt.

OCH det är min mors bil som jag kör ytterst sällan. Nu sist pga att jag preppade bilen inför bes.

Blir så less på sådana människor hur snabbt kan man köra med en sänkt bil mellan två fartgupp med 40 meters mellanrum och på en parkering full med bilar och garage?
De nämde inget om min diskreta touring de hade väl inte ens lagt märke till att det var en BMW trots att den högst troligt färdas med avsevärt högre hastighet och mycket oftare.

Tror det är lätt att gnälla på BMW och dess ägare, det gäller bara att veta att det är en BMW.
Att tidningarna väljer att skriva BMW så fort en BMW varit inblandad i ngt har nog också att göra med att det är så få boxtäver att trycka, synnerligen praktiskt!

Ingen har sagt ett pip när jag kört Volvo Porsche Ford mm.
Arga avundsjuka enkelspåriga grannar får man på köpet när man skaffar en BMW.

Nä Joppe hur skulle du känna om Alfa började öka i populäritet till BMW nivå? Alfatokar till höger och vänster som är "snabba". Grannar som kommer och gnäller istället för att vara snälla och trevliga och bjuda över dig på grillfest i helgen?

-Phil
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Längesen jag hittade nåt att anmärka på Joppe, men det kan ju bero på att jag byter kanal direkt när han dyker upp och hittar sällan så många fel då! =)

Sen är väl hela det där motorist eller vad det nu heter, ett enda stort skämt och det beror ju inte på endast detta program ni pratar om, det har jag inte ens sett, men det jag sett av andra har varit så ***** dåligt!

Mvh Johan
Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Renault Clio 1.4 16V -2001
Håller helt med Philip S! Bmw är nog det märke som det finns mest fördommar om! Hur ofta har man inte hört "de rike lever sitt liv"? Då kör jag en helt vanlig orginal 525-01. Svenssonbil i mina ögon! Måste även hålla med om att det är oftast Volvos och SAABs nyare turbobilar man blir omkörd av på landsvägen! Kanske för att dom ska "sätta BMW-föraren på plats minsann!
Mycket skit får man ta, men det är det väl värt!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tror Mercedes är ett snäpp värre. Hört om min -83:a 300D från gammal farbror: "Jasså, du åker överklassbil!" Från plåtslageriägare när jag skulle handla spirorör: "Jasså, du åker Mercedes, då kan jag ta betalt!" Sedan berättade han att han haft en Mercedes som han fick lov att sälja p.g.a han hade svårt att få plåtjobb på byggen eftersom han som mercaägare troligen var för dyr! Men BMW är inte långt efter. Puh, man lever ett hårt liv i jantelagens avlånga land! :)
Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Jag brukar inte hålla med Collin (eller ens orka läsa hans artiklar) men i detta fallet så håller jag med. Motorist är skit på ren svenska. Jag kan inte annat att bli uprörd när mina licenspengar missbrukas på detta sätt.

Har sett några avsnitt och häpnat varje gång över avsaknaden av objektivitet, korrekta fakta och tramsiga intervjuer. Får engelska TopGear att likna ett konsumentmagasin - om dom gör inte ens anspråk på att vara seriösa.

Lägg ner Motorist omedelbart!!!

Edit : ja, inte avsaknaden av tramsiga intervjuer utan att det är för många tramsiga intervjuer. Syftningsfel!

Vore skoj om editfunktionen kom snart! :-)
Ac
383
Acous
e21 318i -82
Håller med om att programmet är värdelöst, och precis som Collin reagerade jag på att det är svt som står för det, när de testade qashqai så var det nån norrländsk bonde som sa "detta är en bil för män utan stor k*k". Äcklades av hans ordval och att de visar det på tv genom statliga medel. Visst kan man tycka lite ibland och blanda in känslor, men det får vara lite klass.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Killarna i kombin bekräftade ju alla fördomar som må finnas om bmw som bilmärke. Sorgliga snubbar..

330Ci:n var ju snygg och killen som körde verkade reko. Småtöntigt svar på om bilen var dyr bara. Möjligen var det svaret lite "styrt" från programledaren, inte vet jag.

För övrigt tycker jag programmet som sådant håller grymt låg klass. Riktig skit för att vara ärlig.

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Orkar sällan bli upprörd över kass TV eftersom det visas så mycket dynga, men det här var riktigt j-a sopigt. Hur kan man tillåta någon att bilda opinion på skattebetalarnas bekostnad utan att ha minsta koll på fakta? Så Joppe bjuder in folk att dyka upp med sina BMW och låtsas träffa två slumpvis utvalda "typiska BMW-ägare" i programmet för att bygga hela sin argumentation att BMW-förare kör värre än andra på det... Sorgligt.

Det är en pina, men jag måste hålla med Collin här. Lägg ner, stäng skiten. Sätt på Joppe en stor nalledräkt och ge honom en snigel att leka med.

over and out

/ElakaKatten

Snigel... hahahaha, i ögat oxå kanske som den gamla radiotjänstpropagandan. =))

I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way
"Joppe en stor nalledräkt och ge honom en snigel att leka med"

Jag vill inte att mina barn skall se något sådant! :-)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
21.30 ikväll....då ni!! börjar veckans höjdare!! :)
ba
68
barrre
318is -94
Tycker att Svenska motorprogram över lag är otroligt usla... Det är bara till för Svensson som är intresserad av att köpa en familjekombi eller vilken miljöbil man ska välja. Med inslag av några s.k "drömbilar".

Själv har jag upptäckt Japanska bilprogram. Så sjukt intressant när man kan lite mer än "medel" om bilar. Dom kan ägna ett helt program till att diskutera vilken kamaxel som passar bäst till racing på en viss bana. Eller sitta och analysera fjädring ner i minsta detalj. Dom spelar in ett helt race mellan två förare, och analyserar vilka RPM dom kör mest på, vad som är optimalt och hur det påverkar körningen.

En klockren jämförelse:
I ett svensk bilprogram stoppar dom in en person som inte kan ett dugg om bilar som ska köra några kilometer och känna vilken av "dessa familjebilar" som känns som det bättre köpet.

I ett japansk bilprogram så tar dom professionella raceförare och kör bokstavligt talat skiten ur familjebilarna i ett seriöst race på bana och ser vem som vinner och vilken bil som håller bäst :-)

Sen att japanerna oftast har helt hysteriskt galna programledare gör oftast tittandet lite mer intressant än svensk tv.

I övrigt håller jag fullständigt med om att många har fördomar om BMW.
Många tror ju att jag är gjort av pengar bara för att jag kör en Svart, Sänkt 318is med stora fälgar. Men när min polare kommer med en många gånger dyrare SAAB så är det ingen som ens höjer på ena ögonbrynet.
"I ett svensk bilprogram stoppar dom in en person som inte kan ett dugg om bilar som ska köra några kilometer och känna vilken av "dessa familjebilar" som känns som det bättre köpet."

Nu generaliserar du lite! :-) Motorjournalen tycker jag håller bra klass. Motorist kanske inte är någon bra representant för svenska bilprogram.

Det är svårt att nischa ett svenskproducerat program såsom japanerna gör. I japan finns en mycket större publik i förhållande till sverige. Därför så är svenska program en balndning av konsumentupplysning för svensson och lite lyxbilar samt prestandbilar.
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
Det är jag som är/var ägare till 330ci:n. tack för era kommentarer.

Som svar på "att den är dyr" kommentaren så ville han tvinga fram ur mig vad den kostade... vad svara man på det? nypriset eller? det priset jag gav för den? Om jag gav 70k för den, men den är värd runt 200 000kr ska jag säga 70k då ?? vad skulle ni sagt?

Jag ville i allafall inte säga vad jag gett för den i TV. Och hade jag sagt nypriset så hade det låtit ännu larvigare. Men jag håller med att det lät larvigt, men det vart vinklat så, jag bad han att inte ta med det i reportaget.

Sedan så tog han med det absolut sämsta i intervjun i programmet. Jag hade mycket bra att komma med, men det vart vinklat och jag framstod som lite "ung och kör bmw, yes vad ballt" Men egentligen har jag slitit som ett djur för att ha råd med bilen och inget har kommit gratis.

Nu är den tyvärr såld och en e30 står på tur. Har ni några frågor så fråga på!

Mvh. Jimmy, en sann bmw entusiast.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.