AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.661

Vara med på TV den 20 april?

Sida 1 av 3
Om man är i Stockholmstrakten med sin BMW under fredagen den 20 april och vill berätta varför man tycker om fart, vad man har gjort med sin bil eller vad man tycker om Vägverket och polisen, så är jag tacksam om man mailar till mig på följande adress: joppe.pihlgren@telia.com.

Kan man komma i kontakt med "Jägarn från Jakan" vore det grymt.

Programmet heter Motorist och ska gå på SVT nu i vår.

Kör snyggt! Vi hörs Joppe

Aha, en kändis på forumet.
Välkommen!

///Micke
Min cabrio Länk
Joppe Pihlgren: är det du från motorjournalen??
Gemini__
Trevligt, välkommen till forumet.

Mvh:
Thomas
Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
mi
172
mikaelmansson
330 Touring -01
Synd man inte är i fjollträsk nu i helgen då...

Några på forumet som var med? Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Urlöjligt reportage de där...varför ska man vinkla de på de viset..?
Och sen när tjejen-reportern pratar me hon från folksam å säger "är de inte bara att ta bort bmw då?" skärpning för f*n...

Riktigt snygg 330Ci...känns som du finns här? :)

Sen va de ju väldigt mogna grabbar i touringen....

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Vem är "Jägarn från Jakan"? Är han bror med Kåtast i Kungsängen eller? ;)

Snygg 330ci men vem vill ställa upp i ett trafiksäkerhetsprogram med Clas Tingvall som huvudperson?

Touringkillarna var riktigt häftiga...

Programmet suger helt klart och Joppe börjar bli lika grå som Clas.
Pinsamt...en kille i en "väldigt dyr" 330ci och två mogna killar i en 330iT...och med bara dessa två som underlag (som dock var av olika åsikt) så fick alltså Joppe "bekräftat" att BMW-förare kör värre än andra förare...

Det är just sådana som de i touringen som gjorde att det ibland var trist att köra BMW...alla kommentarer och alla pikar man fick av arbetskamrater och kompisar mm är ju baserade på sådana typer...men vanligtvis kör de förstås en hottad E36...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
"Väldigt dyr" kan ju vara i relation till vad man har... eller så ville han bara spä på myten om att BMW är dyra och att det bara är dom som lyckats som kan åka omkring i en. Synd av att det grusades direkt när Touringkillarna kom in i bilden ;)
Det finns inte möjligtvis någon digital inspelning av detta program tillgänglig? Det skulle uppskattas.

Mvh,
Peter

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är ju bara att konstatera att kvaliteten på motorjournalistik dalat avsevärt de senaste åren! Tacka vet jag Christer Glenning.

__
Bilblogg:
Länk
CrashWorksZ: du kan ju titta på det här: javascript:SgOpenArgs('/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=49619&lid=puff_817380&lpos=extra_0','largevideoplayer',790,600,'scrolling=no,resizable=no,status=yes')

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Det där gick visst inte så bra...men kolla på Udos länk Länk
och i rutan till höger finns en länk som heter "Se Motorist" under loggan WEBB-TV...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
yl
11
ylle
330i Touring -01
Sköna citat från 330iT killarna:

"Det är miiket man inte för göra, men det är en bmw.."

"Varför kör ni så fort då? - Det går inte låta bli när man har en sån snabb bil."

Jag kan inte annat än hålla med, hehe! =)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
330 Touring-killarna är sådana som får mig att vilja byta märke, men de stora problemet är att hela programmet är så vinklat. Oseriöst av SVT att sända sådant anser jag

BMW CS #5139
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Har inte sett reportaget med det låter onekligen som om både
reportaget och dom som medverkat i det hade passat bättre i Bolibompa....
(tidiga sändningstiden för det riktigt små)

/L
do
162
dopamin
530i Touring -07
Det skulle väl vara lite roligt och lättsamt á la topgear, fast det gick inte riktigt vägen. Hur tufft är det förresten och burna runt i en kombi??

Sen kan man ju undra hur "hålla hastigheten" går ihop med "kalibrera sig med trafiken." Om tempot är 90 på 70 väg så kalibrerar jag mig till det.
De
90
Denver
E36 325i
Bara för man heter joppe får man sluddra och se allmänt aspackad ut
på teve ? Orka se och höra på den människan.

Touring killarna var tuffa ;P

Docent Död.

En till journalist som tappat sin trovärdighet i mina ögon, kanske lite nya grepp på biljournalistiken med Uppdrag Granskning stuk och bisittare som Bengt Frithiofsson och Tone Bekkestad. Kanske 100 bilar med Filip & Fredrik.

I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.