|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag blir så trött.....men tur att ingen blev skadad. Länk | |
| Hur snabbt backade den postbilen egentligen, det är ju ingen dålig smäll.. | |
| han körde ut 300m framför mig på en mindre väg,sen ca 100m från mig stannar han bara mitt i vägen jag stannar 2-3m bakom helt plötsligt lägger han i backen å gasar på han körde en Renault Kangoo,min kofångare tog nästan inget av smällen utan hans kofångar gick precis över min.han förklaring va...jag glömde lägga in ett brev i brevlådan 300m upp såg inte att du stod bakom när jag backa med andra ord han tittade inte bakåt. | |
|
Ja de måste gått riktigt fort asså,ingen dålig skada....trist när sånt där händer,men som du säger ska man vara glad att de inte va några personskador inblandade,är de som är de viktigaste i slutändan... Men hur blir de där med försäkringen igentligen? går allt på hans försäkring å du slipper betala självrisk,eller åker du på den? |
|
| Allt måste väl gå på hans. Allting var ju hans fel ju. Annars får du väl tvinga honom till att betala din självrisk | |
| han kan inte kommit upp i många km/h på dom meterna men när inte kofångaren tog smällen så ser det värre ut än vad det va,han tog på sig allt vi skrev papper på plats,jag stod ju still å han backa så felet är ju hans,tjejen va med i bilen som vittne om han skulle ändra sig men som sagt vi skrev papper. första gången jag är med om en krock är det nån som vet hur det funkar med reparationen sitter ju m3 front och xenon kit på nu är f bolaget skylldiga att ersätta bilen med det som gått sönder eller sätter dom dit orginal prylar? | |
|
Dom ersätter bara originaldelar, och om det finns möjlighet så vill dom flästa göra det med begagnade delar. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
| Jag fick ny m3 front då jag körde på en katt förra sommaren med följden att fronten sprack.. Jag har fabriksmonterat m-paket på min. Med xenon kan det ju bli värre eftersom e36 aldrig haft xenon som original utan endast eftermonterat. Men kom ihåg att man alltid skall försöka stå på sig så långt det går då det gäller verkstäder och försäkringsbolag. Det är alltid värt att försöka iaf :) Lycka till! | |
Lars Jakobsson |
Har du ett bra försäkringsbolag, kvitton och bilder är det inga som helst problem.. |
| ok tackar för info återstår å sen om den blir inlöst eller om den lagas,själv hoppas jag att dom lagar upp den för en 325 i det skicket får man leta efter. | |
| pratade med bmw nyss 42000 går rep på 21000 för delar 6000 arbete resten lack + div omkostnader........ | |
|
Hur blir ne me front och xeneon då?? blir det orginal? |
|
| Det är sådana här gånger dokumentationen på bilen är A och O. Det innefattar såklart foton på bilen i samband med att man tecknar försäkringen. | |
|
Dom var inte sugen att lösa ut dig då om reperationen går på 42000kr? Mvh Johan |
|
| skall diskutera med försäkringsbolaget nästa vecka,sitter komplett m3 optik + lite annat godis på den men det bryr väl sig inte fbolaget om, kan jag tänka mig dom värderar väl efter en standard 325? det tråkiga är att det blir säkert problem att hitta en annan 325 i det skicket denna är i för dom pengarna dom kommer erbjuda om dom löser in den........ | |
|
De kommer lösa in den. för lite skillnad i rep. kostnad mot värde Automat är bekvämt och helst med V8 muller |
|
| blir säkert så.... skall försöka få loss bilen från fbolag om dom löser den..... | |
|
Nu vet inte jag hur pass mycket som är sönder men det ser ut som m3front,strålkastare,huv,skärm, njurar + njurplåten m,m är kaputt vilket lär kosta runt 14000papp om man köper det mesta beg (finns mycket delar att köpa beg till bra priser). Sen tillkommer lackering och eftersom det är svårt att få till perfekt lackeringsresultat med färgmatchningen så behövs en rejäl utvändigt proffsrecond läggas till då är vi uppe i runt 20-25papp om det äns räcker? Skulle nu bilen vara ramsne eller något annat i motorrummet vara skadat så lär summan bli betydligt större. Vad vill jag säga med det här? Jo, tänk över möjligheten att göre en deal med försäkringsbolaget och kolla om du inte kan få behålla bilen och få ut en summa som täcker alla reperationskostnader. Runt 30papp om du kan göra det mesta av arbetet på bilen själv. Tror dock att det kan vara svårt att de går med på det men gör ett försök iallafall. Att få ut 30papp för en -92 lär inte bli speciellt lätt så ha inte speciellt höga förväntningar. Jag blåste på en stor sten med min sportbåt i somras och knäckte ett växelhus på motor + en rejäl reva på sidan av båten. Försäkringen täckte bara hälften av skadorna. Skadorna skulle ha kostar med arbete + matrial ca 25papp på en båtfirma (försäkringen skulle täckte ca 50% av det priset + självrisk 1500kr ). Jag ringde upp och snackade med Trygghansas skadereglerare och gjorde en skadeanmälan och snackade lite. Efter mycket snack så kom vi överrens om att för att "spara" lite pengar så kunde jag + en polare (jobbat på en marina) göra allt arbete om försäkringsbolaget kunde ta på sig mer av kostnaden för matrialet + att självriksen på 1500kr skulle kvittas. De gick med på det och nya delar beställdes till motor osv alla som allt så kostade delarna 16000kr. Försäkringen tog mer än hälften så jag betalade allt som allt runt 7000kr (hade annars fått betala minst 16000papp). Billigare för både mig och försäkringsbolaget, ibland går det om man är trevlig och har tur att få en trevlig person i andra sidan av luren. =) |
|
| tack för info,kan man kräva att fbolag letar upp en likvärdig bil? | |
| BMW verkstad har nu gått igenom bilen grundligt å fått fram att det kostar 30000 att få bilen till det skicket den var innan krocken och fbolag har gått med på detta så nu lagas den :-) | |
|
grattis, måste kännas jävligt gött. skönt när FB inte brokar med sina kunder. A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.