AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.712

Körde om snuten på insidan i 170 blås!!!

Sida 2 av 2
loqman
Han är inte stor men han är snabb!!!!! =)

Vad menar du du skriver det i varje formulär.

Tänk på att det finns dom som värre bil än du!!!!!
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Vild gissning: han syftar på det faktum att en M3 inte har särskilt stora mått och går som ett skållat troll på anabola? Sen spelar det ingen roll vad man har för bil, det finns alltid nån som har nåt 'värre'. :)
54
Bämwen
320iM -89
Till Tagge: Jag blev av med mitt körkort (+ höga böter) när jag racade med en bil på motorvägen, ville bara säga det att visst kör man lungt efter det i två veckor eller så, efter att man tagit om lappen men sedan är man där igen!

BMW:n är mannens bästa vän
Anders Wängström
Nej Logman! Min kompis brukar alltid skoja om herr pick i brallan. Han såger att "den är inte stor men han är snabb"Picken alltså. Tycker det låter lite roligt så därför har jag den signaturen =)

Han är inte stor men han är snabb!!!!! =)
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Skulle inte förvåna mig speciellt mycket om den i dagsnyheterna omtalade fortköraren, som efter 7 timmars körkortsinnehav fick lämna sitt kort åter då han klockats för 213km/h i fartkontroll, skämde ut vårt kära bilmärke. Hoppas jag har fel!

Aldric
Bobby: Nope dom mådde bra, till skillnad från mig, jag vart lite skakis ... ;)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Anders S:om jag inte missminner mej så är en Polis en Polis även utanför"tjänsten", dvs måsta alltid ingripa
om brott begås.

Anders W:Det är inte centimeter utan centimeter per sekund."för snabbt brukar sällan uppskattas;))

MVH
Hasso
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vad har storleken med petter-niklas att göra med detta topic? Är det att anse som en trafikfara när man ser något snyggt, den slår i ratten att man åker rakt fram i nästa kurva och ned diket? får fråga Tsv...
Mvh Asken
sebbe_bmw
Snacka om att göra bort sig... Det var verkligen en löjlig grej att göra så.

Sebbe
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Tänkte vara en såndär "messershidt" =)...en polis måste enligt lag ingripa om den ser ett brott begås, alltså även om han inte är i tjänst....
Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
Då hade jag ju faktiskt lite tur då ku, men eftersom han var ensam tycker man ju att han inte kan göra nått eftersom han inte har ngt vittne!

/
Joppe
323E21terror
213km/h fortköraren som hade körkortet i 7 timmar körde en Volvo V70. Men jag kan inte förstå hur man kan resonera som att kör man fort med en BMW och vårdslöst så skämmer man ut märket??? det handlar väl inte om bilen i fråga då är man väl bra naiv?
Jag menar hur många BMW bilar är inte redan utskämda pga bla många muhammed och mustafa killar som åker runt med maxsänkta bimmrar med fullt joddel ur högtalarna. BMW är redan ett så sönderstraffat märke dels beroende på avundsjuka hos folk, hat mot babbarna och ifrågasätter hur de kan ha råd att köpa dessa och att det måste handla om knarkpengar osv, samt att de hörs ofta och går hårt i trafiken pga den underbara körmaskin som det faktiskt råkar vara.

BMW bilar är underbara och är byggda för att gå fort så därför skall de utnyttjas till fullo,
inget fel i att köra fort bara man gör det med vettet i behåll och undviker typ 220km/h på 50väg. Jag har dock tagit lärdom av polisen och insett att det enda som i princip stoppar dem är en Yamaha R1 och då är det fri fart på vägarna för det finns inget de kan göra om man ser till att ställa av hojjen innan de skickar upp en helikopter. Som någon sa är en polis alltid en polis och det innefattar även utanför tjänstetid och anledningen till att folk klarar sig undan med en utskällning är att "grisen" inte har bevis för att det gick för fort och då endast inser att de kan skrämma föraren genom att hota. Till saken hör att man skall ta det lugnt när de är sura för annars kan de sätta dit en för vårdslöshet i trafik eller något annat, det finns nästan alltid något de kan hitta på.

Som exempel så klarade sig min kompis undan ruskig bra i vintras, han körde med oskattad, avställd, oförsäkrad bil med blankslitna sommardäck samt tejpad nummerplåt
och fick böter för sommardäck på 800kr bara för att han uppträdde snällt och ångrade sitt misstag.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.