|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Gjorde en såndär halvdum grej häromdan! På väg hem ifrån lite rejs i hamnen c.a klockan 02,30 på natten, låg och puttrade i 80 km/h varpå en svart V70 kom upp bakom, Rejsa tänkte jag!! Så precis när V70:n körda om mig peta jag i 3:an och blåste om han på insidan gasade up i sisådär en 170 knyck och han hängde på, kul tyckte jag men min polare tyckte det var ännuroligare varpå han satt och hetsa, kom till ett litet samhälle utanför Halmstad som heter Simlångsdalen, där jag bor. Bilen var fortfarande efter men nu blinkade han förvånansvärt mycket med helljuset, varpå min kompis skrek: KÖR IFRÅN DEN JÄVELN HÄR NU PÅ SMÅVÄGARNA, mitt i samhället kan tillägga att jag höll 170 på 70 väg och även lite på 50 vägen. Så jag svängde ner ibland bebyggelsen och drog på som fan.......... Han hängde på och blinkade som ett jävla amerikanskt Supermarket vid juletid men sina heljusen, blev nu lite skraj och sänkte tempot lite varpå han kröp upp i röven på mig och fortsatte blinka, tur man inte har E.P då hade jag fan fått ett utbrott alltså. Svängde av vägen och stannade varpå en äldre herre kom ut med polis brickan i högsta hugg och skrek: VA FAN TROR DU ATT DU HÅLLER PÅ MED DIN LILLA SNORUNGE, HIT ME´ KÖRKORTET. Jag krympte i hop och sträckte motvilligt fram det jag bara såg det flaxa iväg framför ögonen på mig! Han sa: Ja du det här ser ju inte bra ut, men jag kom undan utan varke sig böter eller någonting, han sa bara att han hadde noterat mig och skulle hålla koll efter min bil så nu kör man ju inte så säkert längre! Men ändå blåsa om snuten på insidan i 170 blås och köra en sisådär 100 km/h för snabbt och sen komma undan med det, en sådan jävla tur har jag nog alldrig haft innan. Har nu tänkt över det hela och satt höger foten på diet. Kör lugnt / Joppe / Joppe | |
| Halvdum grej? | |
-:BeeMWe:- |
Haha, antagligen tyckte polisen d va kul att skrämma upp dig lite, han lär ha knippsat kortet annars... |
| Ja vad ska man säga. Hade jag gjort en sån "halvdum grej" så skulle jag varit j-ligt glad att jag kom undan med körkortet i behåll. Men egentligen skulle man nog behöva sig en rejäl läxa. Typ ashöga böter, indraget körkort i ett halvår och spö. Så man lärde sig. | |
|
Säker på att det var en polisbricka? Låter som om en vanlig gubbe som ville leka polis... Om det varit farbror blå hade du nog fått åka med i deras bil resten av vägen. |
|
| Vad gör du när du gör "heldum" grej?!!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller med tagge:Det är sånt här som ger BMW-ägare dåligt ryckte i största allmänhet och sånt här gör det ännu sämre. SKÄMS PÖJK:)) MVH Hasso |
|
Förlåt Men jag brukar faktiskt inte vara den som håller på med sådana där idiotiska grejer. I allafall inte nu längre!!! / Joppe |
|
| Det låter ju inte direkt som halmstadspolisen, dom är ju helt fixerade vid att sätta dit fortkörare. | |
|
Om det var med helljuset han blinkade och inte "polislampor" så kan det vara så enkelt att det var en polis som inte var i tjänst eller att det inte var en trafik polis varpå han inte kan göra så mycket. Vad jag har hört så måste en civilsnut ha roliga lampor i grillen, uniform, antingen två poliser i bilen/kamera för att kunna göra ett giltigt gripande. "Skillnaden på pojkar o män är priset på leksakerna" |
|
Len |
Konstapeln (om det nu var en sån) hade väl bara glömt rapportblocket hemma - och då blir det ju svårt att göra en byråkratisk sak av det, typ ta lappen och så vidare! ;-/ När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
Verkar finnas många poliser som "lever med jobbet" om man säger så. En polare var på väg hem en gång, körde väl i 140 på 110 väg (2-filigt). Han kör förbi några bilar och märker snart att en av dom kör ikapp och förbi igen... Okej, tänkte han. Killen som nu låg framför släpper lite på farten varför polarn får köra igen. Ett par mil längre fram, och efter lite hets dessa bilar emellan så stannar (volvon) honom. Tar fram polisbricka och säger: - Det gick lite fort det här.. * Nja jag vet inte, hur fort gick det då? - Det var väl en 140-150, säger han. - Väl? Frågar polarn. Sur min från gubben (snuten). - Ja du hade tur den här gången. Ta det lite lugnare framöver... Gubbjäveln kunde tydligen inte ta att någon kör fortare (för fort), utan måste tydligen hävda sig även privat. Man undrar ju ibland hur vissa är funtade!? Mvh Anders S. |
|
325Ci |
om det hade varit en polas så har dom väl blåljus på deas civilbilar oxå väl?? va tjänar de till att hålla på o blinka me helljuset hela tiden?? =) |
|
Hehe!! vet hur det känns sånt där... fast jag har bara mött snuten i riktigt höga farter ett par ggr. enda man se är 2 jätte stora röda bromsljus o bakspegeln... som tur är har man haft flera olika vägval efter incidenterna race on =) |
|
Aldric |
He =) Min tur! Jag åkte iofs i en Saab 900 CSE 2.3T, men ändå. Innan ett litet samhälle i Dalsland .. finns det en duglig raksträcka, pinar bilen max. Får upp den i ca 220 (mätarfart) innan det är dags att bromsa/svänga. Är nere i ca 170 när jagp passerar 70-skyltarna, kommer över ett krön och där står det en snubbe med en röd lampa mitt i vägen .. Ick! Hänger mig på bromsen, får stopp ca 2 dm innan jag kör på honom. Värmedaller från bromskivorna minsann. Tufft. Han frågar mig helt iskallt om jag är rädd om körkortet, sen går han ett par varm runt bilen och letar fel men hittar inget. Snacka om att komma undan med blotta förskräckelsen .. |
|
Aldric: Hahaha!! Det var det roligaste jag hört på länge :-D Slog sig skivorna? |
|
netsix |
Ajajaj, inte smart att köra 170 på 50 väg, tänk om någon fotgängare skulle få för sig att gena över vägen i det tillfället. Men man kan ju skita i och stanna i 1:a taget och sedan hävda att man var rädd för att det skulle vara bilkapare iom med att det inte var några blåljus som blinkade. Fick faktiskt höra om en polares polare som blivit stoppad i sin Evo och snuten ville kolla att det verkligen var han som ägde bilen appropå alla kapningar som hänt senaste tiden. Då säger snuten att ser han något misstänksamma typer som beter sig konstigt i trafiken runt honom så är det bara att stämpla, dom skulle ha överseende i det :)) Så hädanefter när jag blir stoppad så har man ju sett några konstiga typer :)) /netsix Länk |
|
Till och med jag har haft tur. En mil söder om Lugnås(E20)brukar de stå med lasern, hade en så'n där f-n som pumpar med gasen tills man blir vansinnig framför mig. Nu tror ni säkert att jag inte höll avståndet men skit samma. Var helt enkelt tvungen att köra om. Innan jag kommit om gick det väl en 140 på 90 väg (han höjde givetvis farten under omkörningen). Då ser jag till min fasa en svart prick med nå't rött, va kan det vara? Egentligen kontrollerade dom den mötande trafiken men pga att det inte kom någon så passade han på att kolla mig. Eftersom de placerat kontrollen på motsatta sidan kunde han inget göra mer än ge mig fingret. Jag menar en uniformerad polis som ger en fingret! Troligen hade han redan bestämt sig för vilken typ jag var. "Typiskt BMW-ägare köra 140 på 90". Vi måste nog bättra oss så vi inte drar på oss snuten i onödan. Kör gärna race, men på säkra platser. Kör inte som jag, kör lungt. |
|
Len |
Angående dom riktiga klossarna - dom som inte saknar syn och hörsel utan verkligen "leker polis" när dom slickar mittlinjen - ibland faller dom på eget grepp... Ifall det finns vägren att köra på så lägger man sig där och smyger sakta upp tills man ligger i en tät flankformation. Och så väntar man dom få sekunder som brukar behövas tills puckot reagerar...det gör han ofta när han får för sig att man just håller på att köra förbi honom ute på kanten! Det är då man skall passa på! - när puckot kastar sig ut på kanten (en sån där riktig heeman-reaktion) då går man själv snabbt mot mittlinjen och kör förbi f-skapet. Fult men don efter person? Se till att försvinna snabbt sedan, han kanske startar "polis 2" och börjar jaga efter ;-/ När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
Hej. Gjorde också en "dumgrej" när jag var 18 år. Körde väl 190 när polisen tog mig. Jag kan lova att de 2 poliserna bokstavligen turades om att skälla på mig när den andra inte orkade nåt mer. De hade ju rätt, och lät mig behålla körkortet. Men jag kan lova att jag fick mig en ordentlig tankeställare. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Anders Wängström |
Min kompis o jag var på väg från jönköping till kinnekulle "en dag på racerbanan" Min vän körde vid det tillfället sin camarocab. Han hade ingen nr plåt fram för att han hade bara den stora plåten o tyckte den skämde bilen. Vi var nästan framme i kinnekulle o hade lite bråttom, därför gick det undan vill jag lova. Plötsligt så hoppar det ut en mörkklädd herre med en laserpicka ifrån ingenstans och stannar oss. Tusan oxå polisen. Min vän som vid den tidpunkten hade färskt körkort kör ner rutan varvid polisen frågar - va i helvete har du ingen plåt för? Efter en utskällning som hette duga så förklarar han att han inte kunde ta hastigheten utan att plåten satt på. Men han uppskattade hastigheten till 180+++++minst. Min kompis som trodde att han var helrökt tog en djup lättnadssuck. Polisen gav han 400:- i böter för avsaknad av nr plåt efter en grundlig besiktning av bilen för attt hitta annat att klanka ner på. Polisen verkade faktiskt ganska bussig trots allt. Trodde jag kunde skoja lite med herr KLANG, jag sa -Det var ju tur att vi ingen plåt hade, min vän sparade 800:- (fortkörning annars 1200 för den hastigheten) och fick behålla körkortet. Rackarns vad fel jag hade om herr KLING. Han nästan exploderade o skällde ut mig för både det ena o andra.En riktíg predikan om hänsyn o skattepengar mm mm mm mm. Men till kinnekulle kom vi om än lite försenade. O det var väl tur det!!!!!! Han är inte stor men han är snabb!!!!! =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.