|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Denso är en av världens största tillverkare/underleverantör av bildelar, stiften de tillverkar är nog det enda du som privatperson kan köpa, har fungerat UA i MB190E under många år. Paap: De funkar säkert. Nått de kallar V-power med en svetsfogslits i elektroden. ///MVH Hasso Länk |
Vantage |
NGK rules..... Eftersom jag bor i "skogen" bland rally idioter mfl så har jag blivit lärd av dessa fart-fantomer att det finns bara ett märke som gäller...NGK !!! Som reserv är Nippondenso det 2:a alternativet enl dessa grabbar. Känner en mek som hade följande historia att förtälla.... En kille kommer med sin bil och vill testa av den mot hans instrument. Grabben hade köpt service-kit från Biltema ( Olja,Filter,Stift etc ). Stiften var Eyquem... Motorn gick som ett lass...ja ni vet och mätresultaten visade detsamma. Grabben hade de gamla Bosch Stiften kvar och dessa sattes i och vips så gick motorn bättre, även datorn registrerade klara förbättringar. Att Eyquem stiften överhuvudtaget kan säljas är en gåta då dom nya är sämre än slitna Bosch stift !!! Att Bosch är av dålig kvalitet är oxå känt sen länge som Hasso redan skrivit. Opel som körde på Bosch stift Original under 80-90 talet hade problem hela tiden med dessa och jag bytte till Nippondenso samt NGK i mina Oplar jag ägde då ( Kadett,Omega,Ascona) med betydligt bättre resultat som följd. Vissa hävdar att Bosch Platina är bra, men varför krångla då kvaliteten på NGK är superb från början ?? Däremot vet jag inte bytes intervallet på mina BPR6EK stift i 325:an. Har kört 3000 mil på dom nu och inget fel än så länge !! Antar att dom fixar 6000 mil utan problem, men i vilket intervall bör dom ersättas ?? Vantage |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Eyquem är ofta standarmonterat i Cittror sägs det ? Nä inget vidare är min erfarenhet också, fick ökad bränsleförbrukning och bilen kändes inte lika pigg närj ag provade dessa vid tillfälle. Har man ett vinnade koncept som alltid fungerat 100% i NGK varför ens fundera på nått annat ? :) ///MVH Hasso Länk |
|
Kör med Bosch Super4, fyra elektråder...i min 535 E39 V8, går som en dröm, har även sådana att sälja om någon är intresserad, håller garanterat 10 000 mil. Nöjd V8 ägare |
|
Vantage |
Fruktansvärt att Cittror använder Eyquem stift som standard. Har inte dom nog med problem....hehehehehe Har kikat på de sk Halo-stiften på deras egen sida. Är dessa så revolutionerande som dom vill framhålla ??? Vantage |
|
Heja "falken85"!,bra med lite feedback på Bosch super 4 stiften ,som sagt jag hade inga som helst problem med dessa i min M535:a heller under 4000mil och bytte endast för att jag gjorde en ventiljustering då och passade på att byta stiften när man "lika väl" höll på :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.