AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.663

nån som tittat på 328:an i malmö?,en 97:a med m-paket för 75

Sida 2 av 2
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Daniel A: Även min 328 ska ut på börsen framöver orginal M-paket, chassi ,innertak 16600 Daytona violet Ej coupe kolla under mina bilar om den kan vara något :-) ändå.
Men jag kommer sätta ut den/begära 55 lax

Mpower
Tjena alla i autopower!
Precis reggat mig här som medlem.

Jag tänkte köpa mig en BMW e36 328 coupe i bra skick, helst i orginal skick och inte mer än 65 000kr.
Har kollat lite här och där i blocket och hittade en 328 -96 i göteborg. Länk

Den verkar vara i bra skick som han beskriver i annonsen och den har endast en ägare i sverige. Men jag har sett den innan på blocket och nu har han lagt upp den igen.

Jag undrar om ni har någon aning om det är en bra bil, varför han inte har sålt den än, vad som är vettigt att betala för den?
den verkar sjysst. oc h enligt texten ska den va tip topp,

åk dit o testa den, man märker direkt om det är ett lik.

det första du kan göra är att testa ac'n , den blev jag blåst på direkt, sen känner du bara efter glapp i framvagn, vibrationer osv. missljud.. om inredningnen är hel och inte halvt uppäten =)

Han var ganska trevlig och sa att inredningen är som ny och att bilen luktar ny. Absolut inga vibrationer vid inbromsningar eller dylikt. Inga missljud i motor. Den ska vara jätte pigg sa han även.

Men man vet ju aldrig hur den ser ut när man väl kommer dit.
Jag tror jag ska åka dit imorgon om vi kommer överens om priset idag.

Tack för det snabba svaret kenzoo.
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Lycka till! Inget är så härligt som att köpa en coupé på vårkanten ;)

Johan i Lund

Sechs macht Spass.

Coupén: Länk
kenzoo: Hur känner man att det är glapp i framvagnen? Hur känns det?

Undra varför coupé är skönare än sedan? :P

Hur vet man om ett "m-paket" är fabriksmonterat eller inte? Säljaren kan ju påstå det i annonsen.. hur kontrollerar man det?
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Agro:orginal M-paket har alltid svart innertak sen kan du se det i utr-listan även genom att kolla på bilen i många fall är det bytt tex front och det bara är "skalet" man ser så är det dit kladdat i efterhand, har en röd E36 färskt i minnet som det var dåligt omgjort på,usch!

Har också märkt i annonser att man har M-paket bara för att det sitter en vinge eller m-knopp i bilen...men det ska vara andra sidoskjolar,bakdel och front även speglar ska vara M3 ans invändigt det svarta taket även chassit är sänkt 20 mm och har grövre krängningshämmare.
Hur som helst så gör M-paketet 90 % utav utseendet på en E36 tycker jag!

Coupe skönare än sedan nej nej nej den ser ju alldeles avhuggen ut :-) nästan som compakten..

Mpower
Agro:

man känner glapp och skevhet på olika sätt.

ett sätt är om man är lite kunnig ,om man provkör bilen då ska det tex inte vibrera om ratten osvsen kan man om man har tid och plats att palla upp bilen på nån lyft elelr nått... vicka fram o tillbax på hjulen
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
ta bilens regnummer, sen knalla in till BMW och begär bilens utrustningslista, funkar även med import bilar..

pärlan Länk
Vilken typ av bil får man troligen mest betalt för när man säljer sin bil, en coupé eller en sedan?
Jag har förstått att skicket avgör men ändå, vad tror ni?
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Agro: en exakt lika dan bil med samma ,färg ,miltal utr och skick med skillnad på coupe /sedan så tror jag att coupen har ett högre pris så är det när dem är nya iaf....Sportigare modeller är alltid dyrare än den praktiska det gäller nog alla bil märken.

Mpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.