|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Glömde nämna,,,, en polare till mig har en V70 t. Inget fel på den inte, Men börjar man trampa ur ordentligt (vilket man inte får) kan jag lova att BMW orkar dra hysteriskt, VÄLDIGT högt upp i fart. Där "uppe" mattas Volvon av mycket snabbare. | |
|
klart att man väljer bmw. Finns inte mycket som är lika kul som 540 som vanlig standart bil. Har man haft en bmw v8 förr så längtar man tillbaka rätt snabbt. Inget fel på v70 men man tröttnar rätt snabbt kan jag lova. 5:an låter rätt kul men inget roligt i högre farter. Vad det gäller körupplevelsen så tröttnar du snabbt i v70. e34 540 har massor av körglädje. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
| EKAKT. BMW Är BMW,,,,behöver man säga mer????????? | |
| PS.....Är tvillingfarsa oxå (tvillingfarsasyndrom?????) | |
|
Eftersom det pratas om V70 2,5t så måste det röra sig om den första versionen av V70. Den nyare (och rundare) modellen kom under 2000 men hette då 2,4t. Är det gamla V70 så är valet ganska självklart, är det däremot den nya modellen så tycker inte jag att 540'n är det självklara valet även om det kanske är det mest lockande för flertalet här inne. ___ //Ulf |
|
| Är du inte själv BMW ägare,,,Orsak, nog är väl en BMW härligare (rent körteknisk)????varför kör du själv BMW???? (inget ironiskt men, du har själv 2st BMW) varför?????. Det finns mycket mer ekonomiskt försvarbara fabrikat, men varför väljer man BMW??? Förmodligen för den enorma körkänslan, prestandan, mm. Rätta mig om jag har fel!!!!! | |
|
jag hade en V70 T5 -99 tidigare, det e fin bil men den var enormt törstig i högre farter.... 130-140 = 1.2-1.3l/m 90=0.8l/m det är väll luftmotståndet förmodar jag... näe volvon går bort... E39 540 har nog högre driftskostnad, men kollar du reservdelar var de ju verkligen inte billiga till volvon heller så.... står jag idag och väljer mellan en V70 mot 540 så är det inget val... |
|
|
BMW 540i!!!!!!!!! |
|
|
mitsu: antar att det är mitt inlägg du svarar på. Jag säger inget i mitt inlägg att jag skulle välja Volvon, det jag säger är att om V70'n är av generation 1 så är valet självklart 540'n. Är det däremot den nyare generetionen av V70 som kom just 2000 så är inte valet lika lätt. Att BMW ger mer körglädje och prestanda argumentarer jag inte emot men andra faktorer som att V70'n som modell är betydligt (12 år) nyare, mer ekonomisk, bättre att lasta i etc gör att det enligt mig inte är självklart att välja en betydligt äldre 540. Hur var och en prioriterar lär ju olika resultat. Har själv haft 540iT -00 som jag bytte till V70 2,4t -02 och kör numera 530iT och visst fanns det många anledningar till att jag bytte tillbaka till BMW men för den skull så är V70 absolut ingen dålig bil. ___ //Ulf |
|
| Finns det nån trökigare bil än volvo... 90% har ju volvo och 90% av dom kör den förbannade v70 in. En polare har en 05:a V70 2.5t och jag har en 94 540, Min e goare o köra, visst hans e ny, lite andra finesser, min har sina skavanker, men den e fan goare. Ligga i 90km/h på landsväg o gör en plattbottning förbi en långtradare så e det en fröjd o känna draget o ljudet från dom 8 cylindrarna... Ståpälls e gött... =) | |
Miper335 |
Begriper inte liksom andra varför man jämför dessa bilar då det oftast är så att Volvon är dyrare än en jämngammal Bmw... Skulle inte välja 540 p.g.a att den garanterat kommer kosta skjortan att äga och hur har den blevit körd med sina 286Hk? ( Och vad har den gått i verkligheten?) Om bilarna mot förmodan skulle kosta det samma är 540 Svensksåld med 6000 mil på mätaren och V70 har gått som Taxi i Stockholm.. Volvon är p.g.a att ett bättre uselt andrahandsvärde ett bättre köp men det är också den enda anledningen. Vad gäller bästa och sista Volvon ( när vi ändå pratar om lyx ) så är det V90 3.0 -98 855 ligger långt ner på Volvos kvalitelista och den är absolut inte billig att äga på något område,vilket även gäller V70. Har svårt att tänka mej att NÅGON byter in sin Bmw E39 mot en V70 oavsett årsmodell utan att gråta floder. Då står nog bytet mellan en 520-523 mot en V70 2.4T eller T5. |
|
tjena igen nu har polaren äntligen bestämt sig. det blir 540 men han kan inte bestäma sig om e34 eller e39 han tycker att e34an ser råare ut men e39 sen mer diskret ut.. så han har hittat två att välja mellan än så länge här kommer dom Länk eller Länk så vad tycker ni om dessa två? //stoffe |
|
| jag gillar dubbelglas, det skulle jag leta efter... | |
| e34:an 7 ägare sen 03, e39:an 6 ägare sen 99. Sen har han inga 330 hk med chip. Det skulle han få bevisa att han har innan jag tror han. Sen va 58 tusen ett jävla okkerpris om jag får säja mitt. Om jag nu var tvungen så skulle jag definitift lägga slantarna på e39:an. 540:is e inget som säljs begagnat på löpande band. Tag god tid på dej, kolla på flera ex o jämför, så gör inga förhastade beslut, det kan kosta dej skjortan. Det är inta alltid pris o mil som avgör köpet. Kolla ägarna o historiken kring bilen innan du slår till... | |
|
okej tack så mkt kleppan //stoffe |
|
|
Båda upplänkade bilarna är extremt dyra. |
|
|
E34 an har nog inte 330hk.. Själv har jag en chippad 540, ej bänkad eller uppmätt med hur många HK , men chippet ger väl ca 13-15 hästar antar jag, sedan har jag supersprint avgas, vet om det ger xtra hk. Den verkar lite väl dyr (e34an) anser jag... Kolla om automatlådan är fixad, den brukar ju gå sönder vid ca 20 000 mil. E39an vette tusan, inte lika insatt i dom priserna. Lycka till! beemoholist |
|
|
okej men vad är normala priser på e34 ock e39? så han inte betalar för mkt.. han ska nämligen komma på e39a in dag tror jag att han sa //stoffe |
|
|
Du kan i princip få en E34 540 för 15000 o uppåt. Det är skick o historik som helt avgör priset. Låt säja att du hittar den där bilen som har haft 1 ägare sen ny och som har vart överpedantisk och det finns ytters få skavanker på den och han låt säja bejär 70 tusen för den så kan det i allra högsta grad va ett klipp. För om du fortsätter o sköta om den så håller sakerna och kanske bara behöver byta slitagedelar den närmsat framtiden. men köper du det där halvriska exet för 25000kr med många ägare o dålig historik kan du oftast räkna med reperationer som lätt skulle kunna få lägga 40 tusen för att få den i bra skick. Det anser jag vara en dålig affär. Att slippa ha bilen på verkstad mer än vad du har den i garaget eller på uppfarten hemma. Problemet är att bilarna oftast är ganska billiga i inköp men sen har få råd att ta hand om dom, och när något halvdyrt problem dyker upp brukar många sälja billigt istället för att reparera, så står den nya ägaren där med fel på bilen, och så kan det hålla på. Ett bra tips är att kolla upp regnumret med vägvärket o få hemfaxat uppgifter om tidigare ägare. Skaffa fram telefonnr vi eniro.se eller hitta.se ring o fiska info om bilen. Dom har ju inget att dölja, dom har ju redan fått sina kuler då som sålde den. Hoppas detta kan hjälpa dej lite i 540 begegnatdjungeln |
|
|
Nja, herr Gaspedal, stämmer verkligen det??!! Svärfaders T5 drar absolut mindre än min 540, som ligger på c:a 1,2 bl!! Ekonomi å utrymme talar för volvon Körglädje å kraft till bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.