|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
min polare står i dom här valen en turbo matad volvo eller en grym bmw 8a.. hur står det sig i hastigheter och förbrukning mm? tacksam för svar.. //stoffe | |
|
Är det inte lite konstigt att jämföra en E34 med en V70 från 00? Hade det inte varit mera jämlikt att jämför E39 mot en V70? ________ Bilblogg: Länk |
|
|
jo kankse men dom ligger ungeför i samma prisklass.. men om man ändrar frågan lite då.. om man lägger in e39a i lken också han e mest intreserad av förbrukning och hastigheter..:P inte så kånstigt kanske. kul att åka fort:P //stoffe |
|
|
Kolla in den här också. Går kanske att pruta under 100 tusen. Länk Själv skulle jag välja 540 alla gånger. Under förutsättningen att den är i ett korrekt skick så klart. 540'n är ju byggd för dessa krafter och farter med 300 hk på bakhjulen. En BMW kör man och en V70 blir man körd av? Visst, Volvon kanske vinner bränsleförbrukningsfajten. Men BMW slår GARANTERAT V70'n på fingrarna när det gäller körglädje. |
|
|
För att relatera till mitt förra inlägg. En 540 touring 98 års modell: V8 286 hk (4,4 liter) Förbrukning landsväg 1,3 0-100 6,4s Toppfarten elektroniskt spärrad vid 250 km/h Nypris 1998 ca 500 000 |
|
|
Tveklöst skulle jag välja BMW:n. När jag besiktigade min tidigare Volvo 855 sade besiktningsmannen att det var den sista bra volvon som byggts (själv tyckte jag den var rätt hopplös eftersom den ofta besökte verkstaden). Han avsåg då som jag förstod det besiktningsperspektivet. En volvo bullrar är jämför med många BMW enkelt utrustad och är inte alls lika trevlig att köra. Deras motorer är det dock inget fel på och deras rostskydd är nog bättre. Mvh Mikael |
|
Phille B |
om han ändå kollar på e34..varför inte M5? ..vårfixad bmw.. |
| försäkringen lär väl vara bra dyrare,å skatten. | |
|
Volvo är nog billigare i försäkring o skatt men det är ingen "upphetsande" bil! Desutom känns V70 som japanska riskokare - massa plast o ingen känsla tycker jag. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| ryser när jag ser en volvoooo... | |
|
"jo kankse men dom ligger ungeför i samma prisklass.." Endera är BMW:n mycket dyr eller så har Volvon ett mycket lågt pris om en BMW 540 -94 kostar lika mycket som en Volvo V70 2.5t -00. En E39 ligger ungefär i samma prisklass som en jämngammal Volvo V70 om inte billigare. |
|
|
Nästa fråga han borde ställa sig är om han tänker använda baksätet till vuxna personer eller inte. Vill han kunna vara mer än 2 vuxna i bilen anser jag att V70 försvinner som alternativ. Pröva gärna genom att ställa in förarstolen så att du sitter bekvämt och bra. Försök sedan att sätta dig i baksätet och se vad som händer med utrymmer för ben och fötter. |
|
|
Har haft en Volvo T5. Min 540 känns som en spargris i jämförelse. Volvon var fruktansvärt törstig. Offtopic: Fick chansen att köra en tjejs XC90 T6 igår. Snittförbrukningen låg på 1.6l/mil!!! och detta var med hennes lugna körning. Halv tank räckte till 23mil. =) Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| ett lätt val för min del,en bmw så klart... | |
|
BMW spöar volvo i alla lägen! Självklart är en 540 e34 ett bättre val än vilken volvo-kombi som helst:) Volvo power? Nej tack. |
|
Gemini__ |
Om det är en bruksbil man är ute efter och valet stod mellan en gammal E34 och en V70 -00 skulle jag tveklöst välja Volvon. En E39 däremot skulle vara det intressantaste valet, även om utrymmena i Volvon är bättre. //Thomas |
Phille B |
Kewk::::: Jo förvisso, men han var ju intreserad av främst fartresuser och förbrukning..kan inte tänka mig att m5 drar så mycket mer soppa än 540..eller? ..Inspection 2 precis utförd.. |
| inte så svårt val. BMW Det ända volvo gjort som är bra är väll amazon 140 och p1800 | |
|
Hur man än ser på det och kanske tokgillar BMW så ÄR Volvon nyare. En nyare bil är en nyare bil |
|
|
Glömde säga att även om E34 är en snygg bil, så börjar den faktiskt se ganska gammal ut både utanpå och inuti. |
|
| Har man börjat åka V8, har jag svårt att tro man självmant hoppar in i en V70, he, he. Nä, skämt åsido. BMW`n är så förbannat rolig o skön. Sen kan det nämnas att prisskillnaden är ganska stor på E-34 och E-39. Köpte själv en fin E-34 och har mycket extrapengar till annat. Lyxen o prestandan är det då inget att klaga på. Allt hänger ända på vad man vill avsätta till bilköpet. Båda är ju fina bilar (allså E-34 , E-39) Ruggigt mycket bil för pengarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.