AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.077

Pris, M3 Limo -95

Sida 1 av 2
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag har hittat en snuskfin M3 Limo -95 (import 2000) som säljaren begär 160.000:- för, är den vär det?

Den har all utrustning förutom rollo och elstolar. Den är omlackad och har gått 8900mil. Allt verkar fungera och motorn låter bra och går bra, enligt vad jag kan bedömma. Aldrig vinterkörd.

ÄR DEN VÄRD 160000:- eller ska jag pruta lite till?
Kan avsaknad av orginalfälgar dra ner priset lite till?

/Persson
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kolla nog så att omlackeringen är bra gjort så det inte dyker upp rost och annat tråkigt.

Är allt som det ska och skicket bra så är nog 160loppor det högsta priset man ska betala för en mycket fin 3.0 m3a.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Den var omlackad oktober 2000 och om den hade varit dåligt lackad så så tycker jag nog att det borde ha synts nu.......det enda riktiga frågetecknet är varför man lackar om en bil efter 7000mil. Säljaren sa att det var föratt han ville ha bilen perfekt, men vågar man tro på det?
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag kunde inte heller hitta några tecken på att den var smälld.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Att inte originalfälgarna finns, bör inte dra ner priset om det sitter andra fina och helst större fälgar på idag.

160.000:- är nog i högsta laget för en M3 -95.

/Edvard
BMW CS # 4503
Att en bil är omlackad efter bara 7000 mil tyder enligt mig bara på att något inte är som det ska! Det finns ju en alltsom oftast en anledning till att man lackar om bilen, kan ju vara smälld (går att dölja bra) nån har repat sidan på bilen (då är ju en omlack på sin plats) Mitt råd är att kolla bilen NOGA och var uppmärksam.

Mvh
Peking
Först och främst ska man komma ihåg att en Limo alltid är en Limo:-) Det finns betydligt mindre exemplar av dessa bilar som oxå hade ett högre nypris.

Tycker inte att det är ett överpris med tanke på att m3 coupe från 93 och 94 brukar begäras beroende på miltal 135-155000.

Dom som kör coupe brukar alltid försöka att prata ned priserna på Limo bilarna:-)

Sedan ej jag ju inte opartisk i frågan. personligen skulle jag hellre lägga krut i på en bil som importerats nästan sedanden var ny i sverige.

Lycka till.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag var och kollade lite med min BMW handlare och han sa att dom kunde ta in den på en koll där dom bland annat skulle kolla om den var smälld och hur bilens övriga kondition var + att dom skulle kolla den mot tyskland för att se alla fria servicar som är gjorda på den och garantiärenden och på så sätt få fram om mtarställningen stämmer. Allt detta för 1250:-.
Frågan är om jag ska göra den testen på bmw eller om jag ska köra ett m-test på den istället?
Peking
Allt jag kan säga är att lita aldrig för mycket på den sk mätarservice kollen på BMW, har själv gjort det på flera bilar och fick svar på mindre servicar en vad som egentligen var gjorda, trots att vi pratar om auktoriserade verkstäder. När det gäller själva testet spelar det ng ingen roll. Förrutom att BMW gärna vill göra service o rep. på din bil längre fram.
Peking
Edward vad värderar du din bil till 120?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Peking:

Jag värderar den nog inte till så mkt mer än andra som har fina M3:or. Men eftersom jag kostat på den 50.000:- på ett år samt att jag är kanonnöjd med den så säljer jag den inte.

Fick bud från 2 olika personer för inte allt för länge sen på 150.000:- som jag tackade nej till.

/Edvard
BMW CS # 4503
Peking
Du ser, du e motsägelsefull, kostat på din 50 000 i from av vad? Reperationer, service, feta fälgar ?

Om sedan skickat på en nyare bil än din är detsamma och du värderar priset till samma, det e väl ändå att ta i?

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Att priset på Limon är högre är nästan förståligt eftersom det inte finns så många......coupèr ser man jhu nästan i varje gathörn nu för tiden.
De
19
Deffen
M3 -94
Petrol Mica
320i -84
323i -79
Hmm, det är inte självklart så att en limo ska värderas högre bara för att det finns färre såna. Om man tittar på vanliga 3 serien så är det precis tvärtom. M3 Coupe har även en "feature" som inte finns i limon, nämligen stolarna och dom är ganska mkt snyggare för att inte säga skönare...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vad säger den gröna boken?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Peking:

Nu förstår jag inte vad du menar. Motsägelsefull, det kan du väl ändå inte mena?

Vad jag skulle värdera min bil till ifall den var i samma skick som den var när jag köpte den, skulle nog vara runt 130.000:-.

Vad jag köpt för mina 50.000:-? Massor...

Sedan eller coupé och vilken som är snyggast eller dyrast. Alla har olika åsikter. Och dessa lämnar jag till dem. JAG värderade bilen ifråga utan att ta hänsyn till coupé/sedan. Men det gör inte du utan agerar partiskt.

En -95:ans M3 som bara gått 8900 mil som är okänd anledning är omlackad var vad jag värderade till max 160.000:-.

/Edvard
BMW CS # 4503
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag kom på en annan fråga oxå....
Ska det inte vara M emblem på sidolisterna? det var det inte på denna. Kan juh ha med att göra att den är omlackad såatt dom har bytt listerna. Eller så vill man inte skylta med att det är en M3:a.

Peking:
Har du m-emblem på dina sidolister?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Har sett flera M-bilar som saknat dessa emblem. Varför vet jag inte, men kanske just för att de inte vill skylta med det som du säger.

/Edvard
BMW CS # 4503
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Då kanske det är tvärt om alltså att dom inte finns där orginal och några har bytt föratt dom vill skylta....Vad vet jag.
Det verkar juh ok då om du har sett flera utan. Tänkte första gången jag kom att tänka på det att "Den här har varit smälld oxå har någon snål jävel varit på biltema och shoppat"
Peking
Edvard, det jag menar är att du bedömer en fil som enligt uppgift är i bra skick till max 160 medans din två år äldre bil till typ samma pris. Lite tokigt, eller hur?

Om vi utgår från att skicket är jmf:bart borde det definitvt vara en prisskillnad på 93 eller 95. Ditt svar borde vara mer tydligt kanske då i bra skick så här mycket.... i dåligt skick så här mycket....

Japp, jag e partisk lika mycket som Du:-)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen Peking:

Vart har jag värderat min bil till ca 160.000:-? Jag skrev att jag blivit erbjuden 150.000:- i mitt andra inlägg efter att du frågade.

Jag påstår fortfarande att jag värderade bilen, en M3 -95 (sedan) till max 160.000:-. Och hade det gällt en M3 -95 (coupé) så hade jag värderat den till samma pris. Dvs jag värderade den i mina ögon helt opartiskt.

Förstår heller ej vad det är som är problemet Peking. Är du rädd att inlägg som dessa ska dra ner priset på din M3 -95?

Gjorde just en sökning på priser på M3 -95 ( i Sverige) och såg att priserna på Limo och Coupé låg väldigt lika. Och priset var runt 165.000:- (oprutat).

Personligen så skulle jag lägga till 15.000:- och köpa mig en M3 -96 3.2. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.