|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| de hackar till mellan 3000 - 4500 varv! jag vet inte vad felet kan vara, snälla hjälp mig! | |
| prova o sök inlägg på forumet för detta. | |
| tack, men har redan letat, hittar inget!:( | |
| min hackar också, går segt, och sen plötsligt så släpper det och bilen sticker iväg som en raket, jag ska byta mina tändstift och kolla grundinställningen i motorn för att se. | |
| har du bytt tändkablar,stift,osv? | |
| nej, har inte kommit så långt, men ska göra det, har inte haft tid då jag har haft andra saker på bilen och fixa. | |
| Hade liknande problem på min 325'a. Det visade sig vara en tändspole som slog gnistan utanför stiftet. Den gick på 5 cylindrar, med andra ord. Bytte spole och sedan gick den som en klocka! | |
|
Det kan vara en givare, tog min 328a till BMW körde diagnostik + bytte givare, hade även problem då bilen var halv-varm då den hade varierande tomgångsvarvtal och även tjuvstopp. Henrik |
|
| tack.. ska prova att byta de.! | |
|
Alternativ till tidigare svar =vevaxelgivare eller kampositionsgivare Vev-givaren brukar börja o spotta ofräsa på lågvarv för att sedan börja tjuvstanna titt som tätt |
|
| ska kolla givaren! tack för förslaget.. | |
|
Kolla så att det inte är något med luftfiltret eller insugsslangen... Räcker att det är ett litet hål där så går bilen ojämt. |
|
| Jag skriver nästan samma sak i varje liknande tråd. Men tändspolarna är en svag länk som jag sätter en femma på att det kan vara. | |
| jo men nu är det stora dilemmat att El-Grecko inte har seperata tändspolar på sin 320 -89a | |
|
Danne_02a Det förändra ju saken ;-) Då smyger jag iväg och gömmer mig ett tag |
|
|
Hej, Har något av samma problem med min 325xi. Ganska precis vid 3500 varv så finns det ett motstånd vid gaspådrag. Lite som att den hackar till så att den inte ger jämn gas hela vägen till 7000. Bilen har gått cirka 4000 mil och går iövrigt bra. Toppfart och annat verkar funka men jag stör mig lite på detta. Tips ifrån någon? |
|
|
Hej, Även jag är ytterligare en person med liknande problem. Har en 323i -99 som gått 13 000 mil. Jag kan köra bilen i typ en halvtimme, därefter börjar liknande symptom som beskrivits ovan dvs hackade gång mellan vissa varv. Vad är det mest sannolika problemet? Kan man själv felsöka? Vad kostar det ungefär att fixa beroende på vad det kan vara såklart? Tacksam för alla tips! :) |
|
|
Har ni inte kollat tändkablar och stift ännu så är det ju ett hett tips :) Har själv precis fixat nya kablar när jag upptäckte att mina gamla hade börjar spricka så mycket att gnistan hoppade åt alla möjliga håll istället för att gå till stiften. Då fick jag precis detta problem med att bilen börjar missa när man ska dra på lite. |
|
|
Har liknande problem. Dock får jag konstiga missljud som verkar komma från bilens underdel. Den vibrerar ofantligt mycket, och det låter nästan som om metallskyddet (underifrån) för avgasröret skakar/vibrerar. Sen kommer det bara ut avgaser från vänstra röret, d.v.s. inget från det högra röret. Sen vill jag tillägga att jag dagen innanpå hade bytt ut dom gamla insugspackningarna till nya sådana. Men bilen funkade fortfarande som en klocka då dessa blev utbytta. Men idag, tidigt på morgonen, fick jag uppleva det här. Tacksam för svar! |
|
|
Tack för tipset Barre! Är tändkablar och stift den mest sannolika lösningen på problemet? Är det någon med "hackande gång"-symptomet som reparerat och fått klarhet i vad lösningen var och hur mycket det kostade? Finns det även någon som kan tipsa om bra bilverkstad för BMW i Malmö-området, känner att jag måste lämna in kärran för att få detta fixat. Tacksam för alla svar! |
|
|
Har ett liknande problem med min 320i -99:a. Det uppkommer dock bara när bilen är varm och mellan 1500-2000 varv. Kör jag i tex genom en rondell på treans växel så hugger och hoppar bilen när man ger gas igen! Jag upplever även att den bluddrar till, när man står på tomgång och gasar till. Funderar på att lämna in bilen på en felkodsavläsning och hoppas att de upptäcker något... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.