AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.554

Har Audi ägare ett onormalt stort självhävdelse behov?

Sida 2 av 2
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Osprey - Haha! Klockren :-D

let the Best Machine Win!
Alla vill om , ids inte bry mig , låt dom köra ,
3 fram rutor , 1 lykt glas , och ett dim ljus på en sommar pga idioter som ska till varje pris om en

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
si
64
simca
3,0SA -76
Kom o tänka på Audi...

Vorsprung durch technik

k-jetronic o halvstel bakaxel hmmm

/ab

325Ci
en annan sak ja märkt e att folk gärna släpper fram en före dom..o de typ kör till sidan sisådär 200 meter inna man kommer fram till bilen framför..nån annan som märkt det?

netsix
Nej, jag blir vansinnig på alla som ligger och fiser i ytterfilen så man måste stå på bromsen så fort man kommer ifatt dom, bara för att dom inte kan snegla lite i backspegeln lite då och då.
Annat är det i tyskland, där flyttar dom på sig 300 meter innan man kommer ifatt, dom har lärt sig vad en backspegel kan användas till.

/netsix

Länk

Jag håller med netsix, i Sverige är folk förhållandevis dåliga på att hålla koll bakåt.
Visa användare
605
göran
525ixt-94
hmmm,

tyskar i husbilar har inte koll på nåt!

Betrakta dem som jätteälgar och närma er dem med
tillbörlig försiktighet.
:-)

/göran,
vintermannen/
-:BeeMWe:-
Tur att man har självförtroende

Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
finns det nåt mer irriterande än de som flyttar sig halvvägs ut på vägrenen då?....lagom mycket för att man INTE ska komma förbi så länge man har mötande trafik??.....
Kowalski
Greger: Ja, de som går ut i väggrenen när man väl håller på att köra om dem
Greger:
Sunt förnuft säger åtminstone mig att man INTE kör om med mötande trafik även om bilen framför går ut allt han kan på vägrenen. Att köra om i detta läge är att riskera sitt eget och sina medtrafikanters liv och lem i frontalkrock för några ynka sekunders skull. Själv väntar jag till lämpligt tillfälle utan möte och kör om då. Spelar ingen roll om man rattar en BMW eller Trabant. MEN DET UNDERLÄTTAR VÄSENTLIGT I SNABB BIL FÖR DÅ ÖKAR ANTALET CHANSER ATT KÖRA OM PÅ ETT SÄKERT SÄTT.

Jag vill absolut inte komma med några moralkakor, men jag har gjort åtskilliga panikväjningar för att undvika frontalkrock med omkörande bilar som pressas ut i mötande körfält av velande fordon. Och jag blir lika dj-a as-fö-b-ad varje gång det händer. Och undrar varför Länsman smyger i buskarna med laser istället för att synas mer på vägarna och stävja livsfarliga beteenden.

Sedan är det som du säger väldigt irriterande ändå när framförvarande bil velar mellan körfältet och vägrenen.

Man måste ändå ha en viss förståelse för Bilar som drar släp och lastbilar. Vägstandarden är inte vad den borde vara och många vägrenear har dålig bärighet.

Såg förövrigt en smårolig sticker bak på ett tanksläp:
KÖR PÅ VÄGRENEN SJÄLV, GUBBJÄVEL!

M a o Greger, ta det lilla lugna några sekunder och vänta på tillfället då du verkligen kan visa varför en BMW är en underbar bil att ratta.

Stefan
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Det verkar som om man håller på att piska upp hatstämmningen inför BMW-Audi-träffen på Knutstorp den 28/4 :-)

/Anders C
Mr
17
Mr P
523 -99
Intressant att det är mest smågrabbar i gamla bilar som har mest prolbem med andra trafikanter! Är det möjligen så att de som kör om er tror att era gamla häckar inte klarar att köra fortare?? ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.