|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
| En försäljare på BMW Solna sa att den kommer att landa på cirka 600 000...men det är ju kanske bara spekulationer... | |
|
Brutalt överläcker! En drömbil helt klart. e46 m3:an ser gammal och tam ut i jämförelse. Den negativa som följer är att den nya inte är lika mycket sleeper som e46 m3 iom framförallt huven. Gillar sleepers. |
|
|
Öh, e46an var väl knappast en sleeper (den har också "bulle" på huven om det är det du tänker på)?! Ganska hårt stylad och brutal! Väntar med spänning på att få se den i verkligheten. Inredningen och de fula backspeglarna kan inget ändra på men jag hoppas det övriga gör sig bra IRL. Brutal är den definitivt. Skulle säga att den är klart brutalare än audi rs4 (Länk! Dock är den senare riktigt lyckad när man ser den i verkligheten (snygg i svart!). |
|
|
till de som är intresserade av bilar är e46 m3 såklart ingen sleeper, men de flesta andra ser inte att detta är en extrem bil. Senast igår gick jag med en polare förbi 2 e46 m3:or och jag reagerade och sa att det var en grym bil. Han tyckte det såg ut som en vanlig BMW. Den nya tycker jag dock är mer "tydlig". |
|
| Acous ; du umgås med fel kompisar helt enkelt, tom min mamma som inte kan nånting om bilar frågade hur snabb den va när hon såg den, lika stor skillnad som det är mellan en 330 och M3 av E46 karrossen , lika stor skillnad är det mellan 335 och M3 av nya karossen, förstår inte hur ni kan säg att E46 är sleeper och den här ser så brutal ut, skillnaden som det va på gamla m3 mot 330 va just , Gälar på sidan breddad fram och bak , 4 pipor , bulan på huven, speglarna, sido blinkers, M Kjolpaketet... exakt samma skillnad är det mellan nya M3 och 335. Sedan köper man väll inte en M för att imponera på tjejer eller killar, finns många andra bilar som faller folk i ögonen än vad en Bmw gör, min förra 350z va mer i ögonfallande än M3an är. | |
|
Hoppas de sätter m5 e60 speglarna på nya m3an. De nuvarande är ett skämt! Håller med Maxxad, RS4 verkar råare. |
|
|
Maxad, jag tycker inte det är vettigt att jämföra en slumpmässig killes reaktion på en slumpmässig bil på gatan med hur en mamma reagerar på sin sons bil. Jag vill också skriva att jag absolut inte är anti-e46 m3, det är en riktigt snygg bil och jag gillar att den är diskret. Förhoppningsvis kommer jag äga en sån en dag då de börjar bli överkomliga i pris. |
|
| tycker ehller itne att en m3 e46 är diskret.. den är så mycket bredare och brutalare än en vanlig e46;A man ser låna vägar att det är en m3 | |
Lars Jakobsson |
Diskret? hahaha :p Det var första gången jag hörde det iallefall :P |
| Diskret är väl inte riktigt rätt ord för E46 M3 men inte heller riktigt fel ord. Vi BMW-nördar ser ju med en gång att det är en M3 men den icke motorintresserade medelsvensson lägger knappast märke till bilen på nåt speciellt sätt om den står parkerad på "stan". | |
|
Snygg vet ja inte om den är.. Men sången är det inget fel på =) Länk Mvh David |
|
| varför envisas dem med "kolfibertyg" istället för vanlig kolfiber.. käns ju så mkt snyggare och exklusivare då | |
| förresten vad tor ni att den klarar nordslinga på??? kan de klara det under 8min?? | |
|
bmw_jerry... Vad klarar CLS M3:an slingan på ? 8.12 eller vad var det för tid? Tror den nosar på gränsen i alla fall. Kanske lite under. Jag säger 7.58 :) Mvh Jonas |
|
| CLS är väll AMG =)) , M3 CSL klarar slingan på 7,50 men tror knappast att nya M3an kommer hamna under 8.00 tror snarare på 8,12 däromkring | |
| BTW : CLS är inte amg utan MB modell skrev fel ;) | |
|
Oops vilken skrivfadäs..... Menade natrurligtvis CSL... Jaså den har så pass bra tid. Borde inte nya M3 kunna matcha den tiden menar du, Maxad??? Mvh Jonas |
|
| dagens m3:a klarar sig runt på 8.22 och det sägs att z4 m klarar den sträckan på 8,15 så nya m3:an borde väl kunan nosa på 7;an i alla fall... vore trevligt med en e92 csl :P | |
| tveksamt att nya M3an ska köra under 8, tror den kommer hamna runt 8,12 och då är den snabb, det krävs litte mer än Hk för att köra runt Slingan under 8, största boven i nya M3an är vikten som inte kommer tillåta en körning under 8. att kapa 22sek är ingen barnlek :) | |
| m5 e60 har en tid på 8.13... nya m3:an borde väl i alla fall kunna slå den tiden så en 8.07 gissar jag på | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.