|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kom ner i morse 8:15 till garaget som jag delar med andra boende i hyreshuset, Vasastaden.(Stockholm) Skulle montera bilbarnstolen åt minsta barnbarnet. Lång näsa, bilen var stulen, låg endast en del av sönderbruten låscylinder på min plats. Håll korpgluggarna öppna kamrater, PDP 840, mörkröd/oxblod metallic, 525iAX -92, inga beteckningar på bakstammen, sollucka, fula vinterfälgar/däck. Givetvis polisanmält och stöldförsäkrad, men besväret!! Eller hitta en motsvarande?? Fått låna svärdotterns Ford KA, en viss skillnad som han sa som gifte om sig. /Gunnar | |
|
blir så ledsen varje gång jag läser något sådant här.... nötter! hoppas allt löser sig. MVH /Mattias ... Do u speek BMW? |
|
|
Gup: Man blir så jävla förbannad när man läser såna här inlägg. Varför kan folk inte skilja på "mitt och ditt". Verkligen tråkigt. Man kan alltid hoppas att polisen får tag i dem, men chansen är väl minimal. Hoppas det löser sig för dig ändå :) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Lider med dej Gunnar.... Inte så undligt att försäkrings premien skenar i höjden när våra pärlor stjäls allt för ofta ! Billy aka Fantômas |
|
|
Vasastaden verkar vara het marknad nu. Min 525a har blivit av med M-fronten 2 gånger sedan julen 2006. Vad säger man GUP? Förjävligt!!!! |
|
| Ibland har man lust att bilda ett medborgargarde och åka runt och hålla ordning. | |
|
Hustrun ställer upp om hon får ett basebollträ! Gunnar |
|
| hört talas om "baader meinhof wagen" ? ^^ | |
| Hade inbrott i garage, i alla 4a bilarna, men att bli av med en bil är väll snäppet värre. Om man får tillbaka bilen så är den till 100& sönder körd. Polares bil vart stulen, hade dom klottrat rutorna svarta, kört sönder den helt, var en audi. Får väll se vad dom gör åt det. Den hittade dom på en parkering någon stans i sthlm. Sååå tråkigt men sånt här larv. Och alldrig får dom fast några heller, så dom bara fortsätter. Hoppas det löser sig med bilen, för sitta och åka i en Ford är väll inte vad man vill :P.. | |
|
Jaha! Helt riktigt, 100% sönderslagen har bilen hittats. Någon som har en jyst iAX att erbjuda?? Något annat är väl inte att tänka på? Gunnar |
|
| ajdå, det var inte kul det. :( | |
| Min gamla M5 E34 blev jag av med i November i fjol, bilen är ännu inte funnen. Trist, då nycklar till båtklubben samt en dator låg kvar i bilen. | |
| Hmm. trcker att alla sälsynta bilar plockas ner, och seden skrotas, medans dom mera vanliga bilar kommer fram. En kompis audi s2 var med i Smash and grab cup i sthlm, fast det var misslyckats, bilen hittade dom på en parkering helt totalt förstörd.. tråkigt. | |
|
Mindre kul,inget kådlås in till garaget?,alltså bricka:Vi har det å dom vi hyr av ser vem som gick in med bricka via deras datorsystem. BMW e lag |
|
| Alltså använd dyra och godkända rattkryckor, gärna 2 st. I värsta fall plocka ur batteriet varje gång ni lämnar bilen så får ni ha bilen kvar iallfall och att sabotera någon annans bil i ett okänt garage eller parkeringsplats är inte lika enkelt som att stjäla bilen, köra sönder sen och sedan slå sönder den. | |
| Då är det snart rån på gång då... :) | |
|
det var som.. har många gånger kikat på er bil..,spec då när min var nyinköpt. har själv en svart 525 ska köpa blockbuster lås till den så fort som möjligt nu,trots larm. vi i vasastan borde vara förskonade från sån där skit, uppe på höjden och allt men fan jag tycker mig se underligare och underligare typer för var dag som går.., skumma invandrargäng som gapar och väsnas,knarkare o annat löst folk..undrar vad som händer.. är livrädd varje jävla gång jag tvingas parkera på gatan,hatar ovissheten,fan skulle jag se eller få tag i ngn jävel som pajat eller kladdat skulle jag döda dem.. blir tokig på den totala respeklösheten och försvinnandet av heder och sunt förnuft som har drabbat många i detta land. men men nu är vi ju snart ett litet frankrike med egna kravaller och allt, så vad kan man begära.. who´s the man? |
|
|
guwib. Varför skulle du vara mindre rabbad för att du bor i vasastan? Jag lovar din fina bmw med larm står säkrare på en boendeparkering i rinkeby än vad den gör på öfre vasastan bland sk "fint folk". Min plastfarsa hade problem med inbrott på tomtebogatan när han hyrde plats i garage, dom var på allt allt allt nya bilar gamla bilar , bröt upp verktygsskå m.m. Östermalm är nog värst i statistiken, såg en fin bmw på en parkeringsplats längst valhallavägen, den stod snyggt på sina bromsskivor. |
|
|
guwib. Jag vart vill du igentligen komma med ditt inlägg? Allvarligt. /Ian |
|
|
håller helt med idde och delorian, vart vill du komma med ditt inlägg? lite små rasistigt och helt opassande. Bor i Angered ( förort i gbg ) och dem 5 år jag bott där har aldrig någon ens gjort en skråma på bilen, förut bådde jag i eriksberg (absolut finaste stadsdelen i göteborg) och blev av med bilen 2 gånger på 1 år, samt av med stereon 1 gång. Så det du skrev stämmer lixsom inte. Du kan bli av med bilen egentligen överallt och det finns inget som säger att det e en svensk eller utländsk , ung eller gammal som snor bilar! BMW 4 LIFE |
|
|
synd att den vart först stulen, och sedan upphittad sönderslagen :/ ärke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.