|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tack! Känns långt till torsdag :) Länk Tycker den ser grymt snygg ut, ska försöka jobba mot det utseendet nu. Vad tror ni man har gjort med den, sänkt lite och ett par 19". Tar gärna emot tips om någon ser vad det är för fälgar och så. Gärna tips om hur ja ska göra för att apa efter det där lite :) |
|
|
Jag är väldigt nyfiken på varför somliga tror att en bil inte kan ha dolda fel bara för att den säljs av BMW? Jag har full respekt för allas val (även mitt eget) men det vore intressant att höra hur Ni resonerar? Carl |
|
| Ville bara tillägga att jag tar väl hand om min 330xi TJÄNSTEBIL. Jag tror folk med tjänstebil tar lika bra hand om sina bilar som privatägare. Om inte ännu bättre, då företaget ofta står för riktiga verkstatsreparationer och kvalitetsoljor/bensin/whatever. | |
Helga |
Det är inte många tjänstebilar som sköts av sina ägare. Ex.vis tränger in sej på smala parkeringsrutor. Låter hundar leka i baksätet. Enbart maskintvätt osv //Helga |
| Jag känner inte ett tillräckligt stort statistiskt urval av tjänste och privatbilsägare för att kunna bilda mig någon uppfattning, men jag säger bara att jag tar väl hand om min bil :D | |
|
Som jag skrev så finns det alla kategorier bland tjänstebilsförarna men det jag kan konstatera utifrån mina kollegor samt en hel del bekanta som har tjänstebil är att det i regel alltid tvättas i automat eftersom tvättarna ska betalas med det bensinkort dom har. Däremot så är det en hel del som brukar köpa ut bilarna vid leasingavtalets slut vilket för många är ett incitament för att hålla bilarna i gott skick. Man ska också komma ihåg att försäkringen inte betalas privat så eventuella självrisker för att åtgärda små parkeringsskador inte drabbar tjänstebilsföraren. ___ //Ulf |
|
| Jag förstår inte riktigt varför man skulle sköta bilen sämre för att den är en tjänstebil. Man ska ju ändå ha den i kanske 3 år, och kanske även köpa loss den efteråt. Dessutom så köper ju många sina bilar på avbetalnng med restskuld så jag förstår inte riktigt skillnaden, varför man skulle behandla sin leasingbil sämre. Den har ju också ett restvärde. Och köper man inte en bil som varit tjänstebil i början så får man rata 4 av 5 bmw som finns som begagnade, så urvalet blir ju ganska snävt..... | |
|
Jag är ju väldigt novis än på bmw, men mitt intryck av bilen jag köpte är ju att den är väldigt fräsh. Min far har en skoda oktavia -00a som han vårdar väldigt väl. Och jag tyckte att denna var i minst lika bra skick. Förutom en liten rispa bakom vänster hjul. Antagligen någon som smällt upp en dörr i den, men det syns inte om man inte går nära o tittar. Men visst, håller med de flesta här om tjänstebilar. Finns många som vanvårdar dem, men ja tror itne det är många som gör det grovt så man får chefen på sig :) |
|
|
Grattis till en grym bil, hoppas Ni får kul ihop!! Carl |
|
|
Att människor som kör andra märken gärna klankar ner/smutskastar och är misstänksamma mot BMW kan jag förstå men inte att det förekommer sådana disskussioner på BMW entuiasternas eget forum. Skruvade, krockade och misskötta bilar finns det inom alla märken och jag tror inte att det är vanligare hos BMW bilar. Däremot tror jag att BMW bilarna överlag är i betydligt finare skick än andra bilar. Själv kanske jag är lite blåögd, jag köpte exempelvs en 3 år gammal 330i från Tyskland osett från en inte allt för stor handlare. Jag tror att på bilar som är 2-3 år gammla så har garantin precis gått ut och om något hänt med bilen under den tiden så drabbar det BMW och inte ägaren, jag kan inte se att ägaren fifflar med en bil där det fortfarande finns garanti och jag tror inte heller att BMW gör det. Möjligtvis kanske man skall göra en mätarkontroll men för mig räcker det att kontrollerar serviceboken och se att servicar verkar stämma med det antal mil bilen har gått. Natuligtvis blir risken större när bilen blir äldre och får fler ägare men det är en annan historia än på en så här ny bil. /Henrik |
|
Helga |
ja det är ju av erfarenhet som man uttalar sej. Visst finns det dom som vårdar sina tjänstebilar oavsett märke men förbaske mej om jag kan komma ihåg någon. Är man normalt "rädd om" sin bil och tänker ta över den efter 3 år så bör man ju vårda den. Men tyvärr så ser jag dagligen nya bilar, tjänstebilar, som bla. körs av respektive, barn, släktingar osv. Oftast är dom utrustade med drag och får slita hårt och ibland också med en ständig box på taket. Åkte med en ett år gammal tjänstebil, inte BMW, i förra veckan. Såg ut som om den aldrig vore städad eller tvättad. Nypris >400´ och fyrhjulsdrift. Skulle inte ge 200´ för den idag! //Helga |
| Det finns många som missköter sina privatägda bilar också....Jag säger inte att det inte finns misskötta tjänstebilar, men jag undrar lite: Vet ni som aldrig skulle köpa en tjänstebil vilken första ägaren var? Har ni kollat upp det? Jag menar att eftersom ca 80% av försäljningen av premiumbilar går just till företag så blir det inte så många bilar kvar att köpa som begköpare om man inte kan tänka sig en gammal tjänstesläde..... | |
|
Inte fått den än, dom hade tydligen mycket att göra innan påsk. + Att dom hittade lite rost på bakluckan dom skulle åtgärda och se över den rejält. Så bättre att dom är noggranna och fixar allt än att dom slarvar o får iväg den fort. Men en liten fundering på fälgar. Kommer den bli för stötig och hård om ja skaffar ett par 19" till den? Vad rekomenderar ni för dimensioner på däck och så? |
|
|
Då har man hämntat ut den :D Står och glänser på parkeringen. Ska in och byta bagageluckan på den, övrigt är det inte mycket att klaga på. Kanske att tanken tar slut så fort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.