|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Carl 123 : aha okey=) var mest nyfiken eftersom väääldigt många säger ramsne och jag hade blivit lite små fundersam om en M-gubbe kallade det för så. Menade inget illa med frågan även om jag kanske lät lite smådryg. det bjuder ja p ;) |
|
|
Mjo, du har väll rätt. Är precis som vilka andra ägare som hellst. Finns ju pedanter som verkligen tar hand om sina bilar, samtidigt som det finns folk som skiter i dem med. Gissar på att man inte får gå och vara skeptiska mot allt och alla. Ska ta en rejäl titt och se om den känns bra. :) Tack. |
|
| Bland presigemärkena är den absolut största delen av nybilsförsäljningen leasingbilar. Audi säljer 80% till företag.... | |
| har då bara dåliga erfarenheter av dom leasingbilar jag har kikat på varenda en var blästrad och i allmänt dåligt skick osv inte.så generellt kan man nog säga att dom inte är så välskötta ofta automattvättade osv. | |
|
Humm... mycket att fundera på nu. Hur den är sliten i lacken o sånt kan ja nog se, va dessutom inte metallic eller nått sånt. Går mer o oroar mig på skicket då, speciellt nu när bjorkis skriver så =) |
|
| Vet vilken bil du menar, den har stått i Göteborg ett tag. Det jag hela tiden undrar är varför dom inte orkar lägga ut en bild på bilen. Nästan alla andra bilar på BMW group har ju bilder och de har ju haft god tid på sig. Bilen kanske är svårsåld pga snål utrustning. Jag köpte iofs själv en 330 med snik-utrustning som jag nu rustar upp, men till ett billigare pris. Det kostar en del att eftermontera M-paket och snygga fälgar så ha det i åtanke innan ett eventuellt köp. Jag tänkte själv att det inte spelade nån roll, men efter ett tag börjar man jämföra bilar och styling-jäveln dyker upp bakom örat :-) | |
|
Hehe ja, har också gått och grubblat på varför dom inte har bilder på den. Är det nått med den? Skäms dom över den? Många konstiga tankar hehe. Ja tror inte ja kommer vilja köpa den för det priset, är lite för högt. Utan hoppas mer på att runt 190k är ett mer ok pris. Får jag ner den till det känns det ju bättre iaf. Just pga den lite snåla utrustningen. Finns det olika AC i bmw? Ja ska köpa ett par 19" till den om ja köper den iaf tänkte jag, men sen hade jag inte tänkt så mycket mer. Men skulle inte bli förvånad om jag inte skaffar mer stylingsaker till den, fast rätt diskret styling för gillar inte direkt när det blir för mycket med vingar och superlåg och för grova kjolpaket =) |
|
|
Tror det finns nån slags manuell AC med rattar som är ganska ovanlig. M-paket är snyggt det måste jag bara ha har jag upptäckt :P Men får du bilen hyfsat billigt kan du ju alltid eftermontera och räkna in det i priset. Sen är BMW bilar utan minsta sänkning inte så snygga, allra minst med 18/19 tum, så ska du ha dessa så behövs nog en liten sänkning i alla fall tror jag annars ser det nog konstigt ut. |
|
|
Jo, en sänkning är med i planerna. En fin diskret styling, kanske M-paket med ja. Men målet är köpa bilen, sänka o fälgar i slutet av maj där nånstans. Sen får jag nog hålla lite på pengarna och kanske utrusta den mer i vinter eller till nästa år. Planerar även en stereo. Men ska nog inte planera allt för mycket, ska köpa den först :) |
|
|
Bilpriser.se är värdelösa, de är inte i närheten av vad bilarna egntligen kostar. Om du tar vilken som helst av deras egna bilar som finns på bilauktioner.se och matar in alla data som finns om bilen, de har väldigt utförlig beskrivning av bilarna, så kommer du att få ett pris som ligger ungefär 15-35000:- lägre än vad de själva uppger i sitt så kallade reomenderade pris som uppges i auktionsvärdet! Jag gjorde det på ca 30 av deras "egna" bilar och jämförde deras uppskattade pris med hur de bedömde priset i bilpriser.se. Själva verkar de värdera sina bilar hos begagnatpriser.se! Jag skrev även och ifrågasatte deras prispolitik men fick inget bra svar. Använd begagnatpriser.se i stället så får du ett pris på vad bilar egenltligen säljs för och är värda! Om jag lägger in värdena på min egen svensksålda 320i touring -02 med 13000mil på mätaren som är i ett bra skick så värderar bilpriser.se den till mellan 105-125000:-, försök hitta en fin svensksåld touring till det priset. Samma test på begagnatpriser.se visar 120500-154500:- och ett riktvärde på 137000:-, känns betydligt mer relevant! En BMW 330 som gått drygt 5000 mil som säljes av BMW Group i Göteborg tycker jag är overkill att M-testa! Annars köp en 330, jag har haft två och de är underbara!!! /Henrik |
|
|
Tack henrag! Lite ett sånt svar jag velat se, M-testa den kommer jag inte göra. Men ska försöka kolla lite under iaf. Och jo, den är verkligen underbar att köra. Är så van med mina föräldrars bilar, scoda oktavia knappt 100hkr, daihatsu charade och en ford granada 2.0 -83a. Så har inte direkt kört så många bilar som liknar detta. :) |
|
|
Att begagnatpriser.se skulle vara mer exakt är struntprat. Eller vad sägs om värderingen på min fars Audi A6 2,4 -04 10.000 mil: 230.000 kr! Den står hos VAG Norrköping för 155.000 kr och är inte såld än. I rest my case //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag har bara kollat priser på "riktiga bilar" (läs mina egna bilar, BMW & Porsche) hos begagnatpriser.se och där stämmer det väldigt bra om du kollar priser på bytbil.com, blocket m.m. Själv skulle jag alldrig betala 230000:- för en A6. Slog för skojs skull in A6 (Avant, vet inte om det är det din far har) 10000 mil, årsmodell 2004 och lite utrustning som Audi A6 brukar ha och fick fram ett pris på 157500:- hos begagnatpriser.se. Stämmer i så fall rätt så bra. Måste säga att jag inte tror att slagit in rätt uppgifter om din fars bil! |
|
|
Verkar vara lite slumpmässigt vad man får ut på begagnatpriser.se. Gjorde en ny sökning och fick detta resultat. Audi A6 2.4, 2004 Miltal: 9000 Växellåda: Automat Karosseri: Sedan (4d) Färg: Grå Skick: Bra Pris: 185000:- Utrustning: Xenonljus 17 tums aluminumfälgar Klimatanläggning Farthållare Elektriska fönsterhissar CD-spelare Antispinnsystem 185.000kr ligger ju närmare sanningen men fortfarande långt, långt ifrån. Som jag förstår det använder begagnatpriser.se annonser som ligger ute för att göra värderingen och det är ju inte omöjligt att en del "drömpriser" ligger ute på annons och drar upp priset. Bilpriser.se ger priset 152000kr med samma sökparametrar vilket ligger väldigt mycker närmare sanningen. Slutsats: För att göra en rättvis värdering, använd som så många verktyg som möjligt och använd genomsnittet. Då får man nog en så rättvis bedömning som möjligt. Bilpriser.se's stora problem verkar vara att de använder snittpriser från KVD och de säljer ju mest "vanliga" bilar vilket innebär att ovanliga bilar kan få väldigt låga värderingar. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Info om hur bilpriser.se värderar bilar, verkar seriöst: Länk |
|
|
Ta deras egna bilar och kolla in det värde de lägger ut på bilarna, lägg sedan in dessa uppgifter deras egen värderingstjänst och jämför. Verkar lagomt seriöst men det är min åsikt. Själv tycker jag att sök efter den bil du skall ha på någon bilsöksajt, kolla priset och sedan kan du själv bedömma om bilen är värd det. Själv är jag trött på att min bil skall jämföras med det pris som bilpriser.se värderar den till! Jag tänker i varjefall inte sälja min -02 as 320i touring för 10500:- för att någon som alldrig sett bilen värderat den hos bilpriser.se när den billigaste likande som finns på någon svensk bilsökmotor kostar 129000:- Värdera ere egna bilar där och bedöm själva om ni vill sälja för det priset! Tror ni blir grymt besvikna vad era bilar är värda enligt dem! /Henrik |
|
|
Autodata publicerar rekommendationer för begpriser 4 ggr/år, kallas för "vita listan" och är den som bilhandlare går efter, här är nåra uppgifter från den: Länk Sen kan man få en uppskattning om värdet genom den månatliga värdeminskningen på 1,5 %: Länk |
|
|
det är nog ingen som tar den sidan på allvar...gjorde en sökning på sidan ni snackar om (bilpriser.se). Kollade min bil och som av en slump fanns det en annons på en 330 av samma år längre ner på sidan som var 30,000+ dyrare i pris. DEn hade dessutom gått fler mil. Om de nu prompt ska lägga ut felaktig info kan dom väl börja med att plocka bort länken till bytbil :-D |
|
|
Var och tittade på den idag, åkte runt testade o kollade allt. Hittade verkligen inget att klaga på, och det vi hitta fixar dom. Dessutom gör dom en liten genomgång på den vilket ja antar är standard. Så ja slog till :) Får den i veckan, så nu är det fjärilar ett par dagar på att man gjort åt mycket pengar och att man ska behöva vänta. Önska mig lycka till nu, hoppas ja inte gjorde bort mig :) (Pruta 10k, och fick lite småsaker med). |
|
|
Jag tycker det är onödigt att M-testa den eftersom det är BMW som säljer den. Fick du ner priset 10k och lite småsaker ska du va nöjd. Berätta hur det går och välkommen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.