|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
Länk Jag tycker att du, föraren av M3an, ska ta kontakt med ägaren till Maseratin. |
|
Är inte skadan på fel sida av bilen? Eftersom M3 föraren körde in framför honom? Jag får bilden av att bmw killen kört i vänsterfil och sedan kört in framför. Men jag kan ju ha missat nåt? |
|
|
Står väl inget om vem som stod i vilken fil? Antar att Maseratin stod i vänsterfil och BMW:n i höger, då stämmer hans berättelse bra med bilderna. Hoppas BMW-föraren tar sitt förnuft till fånga om kontaktar Maserati-ägaren. |
|
| Det kan ju inte finnas för många M3:or med "AKZ" på reg.skylten... | |
| kan ju inte vara svårt o ta reda på detta.vilka stollar det finns.en annan hade blivit skogstokig,o försökt o få tag på personen på alla sett.resten vågar man inte ens tänka på.jag beglagar lemans... | |
V12 LeMans |
dicka o : Jag är i o f s inte inblandad, försöker bara agera som medmänniska. De flesta kan säkert sätta sig in i situationen, att själv bli utsatt för smitning(vilket jag tolkar det som) |
|
Nej det står ju inget om vilken fil osv och jag vet inte hur det ser ut där uppe men i vänsterfil ligger väl de som vill köra lite snabbare. Det var mest det jag reflekterade över. Nåväl jag hade ju kört ifatt den jäkeln och vet inte vad som hade hänt sen faktiskt men han hade ju definitivt fått svara på varför han stack efter att ha kört på min kärra. |
|
| det är jo inte ens säkert att det va en M3a, det kan jo lika gärna ha varit en 3 serie som va upphottad, tyvär kommer inte polisen göra nånting åt det hela, jag va med om nåt liknande fast då stog jag vid min bil som va parkerad då backar 2 tjejer som sitter i bilen framför takt in i den, när jag går fram till de så säger de " Skyll dig själv när du parkerar där du inte får stå " och körde iväg, vad ska man göra liksom, ringde polisen och gav Reg nummret och all info, Det har inte hänt nånting sen dess och detta skedde för 1 år sen. | |
|
Jag kollade i mitt register och det fins bara en bil som kan matcha, nu är mitt register ett par år gammalt men då kan det vara en Grön 328-99. avställd 2007-01-22 //Morgan |
|
|
Hej! Maseratiägaren här... jag har varit inne och sneglat på forumet här och funderat på att göra en förfrågan efter bilen, men V12 LeMans hann före. Tack! Som ni kommit fram till stod jag i vänsterfilen, och det var helt enkelt för att BMW:n stod i högerfilen när jag kom fram till trafikljuset... Som någon också kommenterat så kan det ju vara en enklare modell med M3-optik, men den var ganska snabb så den kanske var lite trimmad med... Morgan - om den var grön var den _väldigt_ mörkt grön. Det var ju mörkt ute, så de flesta mörka nyanser ser mer eller mindre svarta ut. Jag har inga stora förhoppningar på stordåd från Polisen, men vi får väl se. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hoppas det reder sig,och att den inblandade ger sig till känna till dig via Powerpost eller gästboken.(dvs om han/hon/det befinner sig här) I sådant fall, kanske!!!....., saken kan lösas på tu man hand utan vidare inblandning av länsman!?? Upp till HenrikLN!! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
Lars Jakobsson |
Även om polisen inte gör nått så kan försäkringsbolaget vara väldigt intresserade, ge dom informationen.. så gjorde jag och dom löste allting.. |
|
Vid sidoförflyttning har bilen som byter fil ansvaret. En folkvagnspickis gjorde samma sak på min bil, dock utan något racemoment. Han åkte på hela skulden mot sitt nekande. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Varför måste man ställa sig i vänsterfilen bara för att en annan bil står i högerfilen? M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Stephan: För att undvika köbildning? :-D |
|
|
"Varför måste man ställa sig i vänsterfilen bara för att en annan bil står i högerfilen?" spelar detta roll i frågan? ska man bli påkörd för att man ställer sig där eller? |
|
| Boston och oxfordgröna bilar (vilket troligtvis aktuell 328 är?) ser svarta ut i skymning/mörker pga den mörka djupa nyansen. | |
| det stephan menade va att båda va med på noterna och att både ville köra ett race annars ställer man sig inte bredvid nån som har precis dragit ifrån en ! Nu säger jag inte att det är så eller inte men vi har jo endast hört en variant av historian och till kännes så brukar dessa ha två sidor som brukar sklija en del. | |
|
Maxad: Grejen är att det verkar vara en smitningsolycka. Vem som bär ansvaret sen det får försäkringsbolaget avgöra. Det är ju inte så att man inte märker att man råka kapa någons front.. |
|
|
För vår skull hoppas jag att motparten inte finns på forumet, förhoppningsvis beter sig inte en entusiast på det viset. Men för Henriks skull så hoppas vi ju att du hittar honom snabbt och effektivt. |
|
| Om höger/vänsterfil är tom vid rödljus så ställer jag mig alltid där, varför skall det vara lika med staging för race? Jag tror snarare att Tetris på Nintendon har gjort större skada än jag anat... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.