|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
pg_ice |
jahepp 2 av 3 slangar bytta jag ska ta kort på slangen på trycksidan vid torpedväggen så får ni se hur dom ser på en 14 år gammal bil :) den slangen jag inte kom åt men som jag tror är i bra skick är returen vid torpedväggen,den som går ner till tryckregulatorn. misstänker att det är bra mycket lägre tryck där då borde det inte vara lika känsligt eller vad tror ni? |
| aaa lägg upp nåra bilder :) | |
pg_ice |
det vill du inte se då byter du slangen direkt :) fan vad bilen ångar på nu!..nu känns det som man kör en M3a igen. den gick ju lite oroligt förut och var lite trött på gasen så jag misstänker att det antingen kom in luft i slangen eller att trycket inte vart tillräckligt. M3 Power igen alltså! fan vad härligt och inte nån soppa lukt alls. |
| pg_ice. Nu förstår du nog varför jag tog bort fuelrailsen jag ville byta alla 3 slangarna.Hoppas inte tredje börjar läcka så du får göra om det. | |
pg_ice |
det blir väl att jag tar ner det igen nu hade jag ingen nyckel som passade till låsmuttrarna. verkar vara nåt special 4 kantigt och trågnt jäklar. vad hade du för nyckel till låsmuttrarna? sen ser det ju rätt omöjligt ut att komma åt att ta bort clipsen? är det nån som vet vilket tryck det är i retur slangen? |
| pg_ice Du kan inte lossa muttrarna dom sitter fast du ska lossa skruvana. Men först måste du ta bort clipsen till spridarnas kontakter och dra i sär där så du kommer åt skruvskallarna. Jag använde en liten skruvmejsel till att pilla bak clipsen ta inte bort dom helt.Sen rycker du upp spridarbryggan med spridarna kvar.Tryck tillbaka clipsen innan du monterar ihop. Hoppas det blev rätt nu jag har ju inte bilen framför mig. | |
pg_ice |
soppaslangen på en 14 år gammal M3a :) trycksidan vid torpedväggen Länk |
pg_ice |
rev ner insuget ytterligare en gång för att byta den sista slangen. soppa lukten försvann inte vilket jag trodde först så jag var tvungen att byta den svåraste rackarn av dom..returslangen vid torpedväggen. postar några bilde på hur den såg ut. några mil till och den hade spruckigt helt granterat. fuleralisen borta vilket var ett måste för att komma åt. skitiga spridare och en halvsprucken slang Länk Slangen som var ny en gång ;) Länk spridarna rengjorda och slangen på plats Länk |
| kul att du fick till det. Den slangen va det som läckte på min | |
|
Nu har även jag gjort det här roliga ingreppet. Alla mina tre slangar var i dåligt skick, varav den ena så dålig att det blev en pöl av bensin under bilen vid kallstarter... Jag tog bort plenumet med rör, men lät spjällhuset sitta kvar. Lite pilligt att komma åt alla slangar men det gick. |
|
pg_ice |
exakt samma här stora soppapölar vid kallstarter. märkte du nån skillnad på vridet efter att du byt? eller är det jag som inbillar mig att bilen drar iväg bättre :) |
| Jag har inte kört något efter bytet så jag vet inte om det märks någon skillnad, den borde ju i alla fall inte gå sämre :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.