|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en nyköpt 325'a som bara klabbar. Nör jag crider om nyckeln går startmotorn igång, och det känns precis som om motorn precis ska tända igpng, fast den dör igen.. Kan tillägga att när jag fick ner bilen ar den helt tom på både olja och vatten, bilen kördes 1 Km hem med detta utan att jag visste om det, kan den ha tagit skada av det? Fyllde på med olja igår och rullade in den i garaget, idag såg jag att den var ett svart streck efter bilen och en oljepöl under.. den läcker rejält då alltså.. Tacksam för svar.. | |
|
Hej Pinneen Hoppas du köpte bilen vetandes om defekterna, annars låter det inte så värst roligt, kan du kolla lite mer exakt var det läcker? låter som oljetråg, nånting runt oljefiltret etc. Som sagt kolla lite mer noggrant var det läcker ifrån så ska vi försöka hjälpa dej. Det där med att kört bilen när den varit tom på vatten och olja är absolut inte bra alls, kan ju ha hänt mycket. Lycka till med bilen iaf, hoppas du får många roliga mil me den.. /Danne |
|
|
kan även vara pluggen som är gängpaj eller nåt liknande, så var det på min , dock droppade det bara lite när motorn var varm... sen de där med att köra utan vatten är värkligen inte bra, toppen kan ha slagit sej och då får du ingen komp å de kan vara därför den inte startar.. :/ Lycka till med bilen och hoppas du får fart på den, ju fler e30 på vägarna desto bättre :D the one and only.. BMW |
|
| Hej, har pratat rnt lite och hört att det mycket väl kan vara så att motorn rasat eftersom den kördes utan olja, den var igång i ung.. 5-7 minuter, max 10, (den kördes hyffsat lugnt) Kan den verkligen ha rasat? Och hur vet jag om detta är fallet..? Hde ju varit jävligt tråkigt om det vore så.. | |
| Pinneen,köpte du bilen av privatperson eller på firma,jag tycker du ska ringa säljaren och påtala felen som du har på bilen, tycker det är för jäkligt om han ville blåsa dig.lycka till. | |
| jag köpte den av en privatperson, bilen va i perfekt skick och besiktigad i Februari, har papper och allt.. Vi ordnade så den skickades hem 1.5 kilometer från mitt hus, det va bara att köra hem den sa han, när vi kommit hem och kollade i motorn nästa dag såg vi att där varken va vatten eller olja, och den gick ej att starta.. Det luktade en aning bränt när vi kört hem bilen .. :/ | |
|
Låter jobbigt, leverade säljaren bilen 1,5km från ditt hus? Om det är så luktar det fufens långa vägar. Fyll på olja och vatten som fabrikören anvisar och låt bilen stå på tomgång tills arbetstemperatur uppstår. Kika under bilen om det droppar eller rinner någon vätska av något slag. Slå av bilen titta, under olje påfyllningslocket och även i expansionskärlet. Berätta senare på forumet om det är någon konstig färg på väskorna. |
|
| nej den köptes i uppsala och transprterades till skåne, vi körde den hem 1.5km från avlämningsplatsen.. Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag inte kan starta bilen längre ;/ | |
|
så j*vla dålig stil av säljaren, synd att han bor så långt ifrån dej annars skulle du gjort ett obekvämt hembesök tycker jag... kan svänga förbi han nån gång annars :D the one and only.. BMW |
|
| haha jo de e ju synd att hanbor så långt som sagt, Uppsala -> skåne är lite långt :/ JO förfan, på han bara >:( | |
|
Pinneen var håller du till i skåne?? Själv bosatt mellan Hbg å Ä-holm.. kanske kan kika på den till dej, eller om du funderar på att göra av med den. Mvh Danne |
|
| Jag bor i Stidsvig om du vet vart det är--- 1 mil utanför kippan, n jaa, göra mig av med den tror jag inte men du får mer än gärna ta dig en titt :D | |
|
okej bor själv i kvidinge så det e ju rätt lugnt. helgen e lite bokad men kan ju se i veckan... |
|
| Okej hör av dig.. Deetrix@hotmail.com | |
|
Hoppas att ni få rätt på felet Angående säljaren .., nämde han några problem på bilen? eller köpte du bilen i tron på att den var felfri? vad gav du för den? hoppas det löser sig mvh Jesper |
|
| Nej han nämnde inga större fel, det var det nog inte heller förrens vi körde hem den utan olja och vatten, enligt honom va det bara att köra ;/ | |
|
Fyll på olja och vatten igen. Bara för att det inte syns på stickan eller i kylaren behöver det inte vara katastrof! Fanns där inget oljetryck skulle ju oljelampan lyst och fanns där inget vatten alls skulle ju tempmätaren gått i topp!! Körde du ändå i så fall så kan jag inte hjälpa dig, då har du ställt till det så att säga! Det behöver inte vara hela världen, eller hur? av den infon vi fått här så står det bara en bil som inte startar med lite låg oljenivå? Att du kör på starten och den nästan startar tyder på antingen soppaslut eller kanske soppapumpen? kolla säkringar? Kan vara någon slang som hoppat av, slangen till luftburken eller någon som grenas från den. Ut o mecka nu! |
|
|
Hur går det? Får du ordning på bilen? //Mathias |
|
| Min polare va o mätte med nån "kompritionstestare " eller ngt sånt, och det visade sig att alla cylindrar osv var i bra skick,.. bytade tändstiften och vipps så starta den xD haha, skönt att de va ngt lätt iaf, Dock så återstår problemet att den läcker olja, ska byta packningar osv på fredag :) | |
| Vad skönt att du fick fart på den. | |
|
Håller med Mietek, skönt att du fick igång motorn igen!!! ---- Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.