|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Andreas6019 - Du kan inte göra mig en björntjänst eller någon annan här på forumet och ringa upp till Bmw Karlstad och fråga om dom kan ordna detta mitt Regnr är XHG 969 och nummret är 054-217712. Vet inte om det är något fel på min telefon för det tutar bara upptaget hela tiden när jag prövar. MVH |
|
|
Kan vara så att de faktiskt är upptaget. Hoppas du får hjälp låter inte speciellt kul det hela. Kolla in Länk -Phil |
|
|
Fick tag på dom nu och frågade dem m det fanns någon möjlighet att får fram någon historik på bilen när den gick i tyskland. Han sa att dom skulle "kolla" upp det till mig och tog mitt telefon nummer. Men tyckte inte han lät så enutsiastisk precis och nu har det även snart gått en vecka utan att han har hört av sig. Jag undrar om dom verkligen tar tag i det. Dom vill väl inte lägga ner tid på något som dom inte får betalt för. Andreas6019- Vad sa dom till dig egentligen? Känner du dom sen innan? MVH Benny Ardenvik |
|
|
Hej hej. När jag har beställt udragen från dom så har jag ringt och get dom reg.nr sen har det tagit en 7-9 dagar och dom har ringt upp mig. sen skickar dom utdraget och du får ett inbetalings kort som du får betala in. men ring och titta igen om dom har fått det för det brukar inte vara första prioritet. mvh |
|
|
Ska ringa till BMW Solna imorgon och skicka min servicebok till dom för att få den fullstämplad. Köpte min bil i Sthlm och den tidigare ägaren servade ALLTID hos BMW (kvitton finns) men han fick av någon anledning om ens det, inte stämplingar hela vägen till 17 000mil som bilen rullat. Serviceboken är stämplad till 11 200mil. |
|
|
Andreas - Vad är det som man ser på utdragen? Är det något detaljerat som service eller? Och vad kostade utdraget? MVH benny |
|
|
Man ser när bilen har varit inne på garanti reprationer tex bytt baklucka på rostskyddsgaranti mm. det står när den har det är gjort och vad mätarstälnigen var då. Inga servicar kan man se men man får ju en uppfatning om hur långt bilen har gått mm Jag betalade 300kr första gången och 175 andra gången och jag vet inte farför det var biligare andra gången |
|
|
Tack för svar Andreas. Men varför gjorde du det 2 gånger? Fick man inte alla uppgifter första gången? Men det är ju väl inte helt säkert att den varit inne på garanti reperation? MVH benny |
|
|
Det var så lite så.. Jag har tagit uppgifter på två olika bilar. Det är inte säkert att den har varit inne på garantirepration men med en ganska stor sannolikhet. spec en tidig bil av en model. som du har en e46-99 och då är oftast inte barnsjukdomarna på bilen fixade så då brukar dom fixas på garanti. någon gång eller flera under dom tre första åren när bilen har nybilsgaranti så har den säkert varit inne. När jag fick ett av utdragen på en bil jag tittade upp e46 328-99 som fanns i Örebro så fick jag fram med hjälp av utdraget att bilen hadde gått drykt 8000 mil redan 2001-06. Bilen var importerad till sverige 2006-03 och då hadde den gått 10100 mil . Bilen hadde med andra ord gått 2100 mil på 5 år i tyskland. Garanerat skruvad med förfalskad servicbok |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.