|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Men borde dom inte kunna söka efter uppgifter på chassinummret i tyskland? Eftersom man kan ju inte söka på det svenska reg numret som man gör i sverige. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag repeterar mitt tidigare inlägg: Åk till valfri BMW-verkstad i Sverige och begär utrdrag ur den centrala reparationshistoriken. Där står nog de flesta servicar som är genomförda med. mvh Johan |
| Har jag redan gjort det första jag gjorde. Men dom kan endast se vad som är gjort medhjälp av mitt svenska registreringsnr på auktoriserad BMW verkstäder i Sverige. Alltså ej i Tyskland. | |
|
Då får du kontakta en annan BMW-verkstad som kan sitt jobb. ___ //Ulf |
|
| Så det ska alltså gå att se om det är något gjort på bilen när den gick i tyskland? | |
Då ska du ringa en annan BMW-verkstad. Fast prata med kundmottagaren för verkstaden, reservdelsavdelningen har inget med reparationshistoriken att göra. Fråga bara efter ett utdrag av den Centrala Reparationshistoriken. Tips bara, lägg inte ut mailkonversationer på ett öppet forum med namn och kontaktuppgifter. Det bryter mot PUL och reglerna på det här forumet. mvh Johan |
|
Okej tack för svaret. Ber om ursäkt för det visste inte om det. MVH Benny |
|
|
Ringde och frågade idag fick svaret att dom inte får inte fram mer än de 3 senaste verkstadsbesökens "mätarställning" i Tyskland inte vad som är gjort.. Så då gick inte det. Fler förslag? MVH Benny |
|
|
prova att borra. Mitt 535 projekt: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och stämde miltalen på de servicetillfällen i Tyskland med bilens nuvarande mätarställning ?? ///MVH Hasso Länk |
det stämmer inte, de ska definitivt få fram mer än så. ring till nästa! Mvh Johan |
| Vet inte längre vem jag ska vända mig till för att lösa detta. Den ena säger det ena och den andra säger det andra. Har ringt runder till flera BMW verkstäder och även mailat BMW tyskland nu men får olika undanflyktssvar hela tiden. Antingen så säger dom att dom ska höra av sig vilket dom aldrig gör eller så kan dom inte göra det eller vet dom inte hur man gör eller så svarar dom inte osv osv.. Vad gör jag? Vem ska jag vända mig till egentligen? | |
|
Får nog ta och erkänna det nu. Jag blev blåst. Har iallafall försökt ordna till det. Men allt går ju inte som man tänkt sig. Tack till alla som har som har svarat och försökt hjälpa mig! MVh Benny |
|
|
Finns det ingen här som kan hjlpa honom då? Ni som säger att det går att fixa fram allt.vilka BMW verkstäder har NI ringt? |
|
|
Hade också gärna sett en lista på BMW-åf som klarar av att leverera kompletta uppgifter. Själv när jag senast fick ett utdrag tidigt 2006 så var det bara de tre senaste garantireperationerna som var med och det var från Theanders i Lund. ___ //Ulf |
|
|
Tack grabbar att ni försöker iallafall! MVH |
|
|
Ring til Bmw i Karlstad dom har hjälpt mig att få fram garantireprationes utdrag på 4 olika bilar. det är bara att ge dom det svenska reg.nr så tar dom cassi.nr och faxar till till tyskland och det tar upp till en vecka att få svar. dom brukar ringa men om inte så ring upp efter en vecka. dom är fruktansvärt trevliga i värmland och lätta och prata med. På dom 4:a bilarna jag titta upp mätarstälningen på så var samtliga skruvade. helt jävla sjukt.. jag skulle aldrig köpa en impoterad bil om jag inte hämta den själv. men draccatryck ring till karlstad så fixar dom det. du kommer inte få reda på vad bilen har gått exakt men. lycka till |
|
|
Jag var inne på Novation (BMW) här i Uppsala och frågade bara av ren nyfikenhet om det berömda "utdraget" och fick till svar att dom hemskt gärna gör det till en kostnad av 300 spänn men att den gäller i stort sett bara garantijobb, alltså om bilen är äldre så kommer det att finnas ett stort glapp i miltalet mot vad den har gått nyligen. Surt för dig daccatryck men fösök och göra det bästa nu när du insett att du blivit lurad, sköt om bilen, byt det som dyker upp så småningom och försök att vara glad med din nya bil. |
|
|
Om du får hem ett utdrag och tittar var garantireprationerna är genomförda så kan du ta kontakt med dom firmorna som gjort dom och sen höra om dom gjort någon vanlig service på bilen på dom utdragen jag fick stod det ej namn på firmorna utan en kod som du du sen kan söka efter i tex bmw verkstader i europa boken som i alla fall jag har med i min mapp till bilen. min är s-såld men jag tror den även sak vara med i tyska bilar.. eller annar kan du ju bara fråga på tex bmw karlstad vad det är för verkstad som koden är knutern till. det gjorde ej jag men det borde ju gå.. |
|
|
Tack för hjälpen! MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.