|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! Satt o tittade på bilder på folk som installerat stylabilen.se's angeleyes... Och jag tycker ringarna ser för "stora" ut? Någon som håller med? Eller är alla eftermarknadsringar för stora? Även UMNITZA's ringar? Länk Ett exempel som jag hittade på en bil här på AP..... ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" | |
|
Den bilen såg verkligen skum ut vad det gäller lamphusen!! Jag har monterat CCFL ringar i 4 st E46 hittills, 2 st sedan/touring prefacelift, 1 coupe prefacelift, och en sedan facelift, och alla ringar har suttit bra samt ej varit för stora! Den bilden du länkar till är det något som inte stämmer på. Den högra helljusringen sitter helt ur läge, dessutom är hela den inre insatsen lustigt monterad i övre yttre hörnet.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
kolla min bil under min användare förresten.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
tarzan325: Vad är det för ringar som du har då? Är dom också från stylabilen.se? klasca: njä nya piratinsatser är inget alternativ. Dels får man inga ccfl ringar utan vanliga "parkeringsljus-ringar" och dessutom så är det då inga BMW orginalframljus.... ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
jag har köpt mina via ebay från en och samma snubbe varje gång.. sök bara på "ccfl e46" på ebay så får du upp en hel hög med annonser.. brukar ligga på $59 plus frakt.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Här är en bild på monterade ringar: Länk Köpta på ebay. |
|
|
Så här ser våra ringar ut monterade på en E46 coupe: Länk M3 e46: Länk Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
|
Razvy: Ja det såg fasen bättre ut en killen som monterat dom i min första bild jag länkade med... Dom ringarna var också från er stod det ju... Ajja jag tar o beställer ett kitt via mail sen då =) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Razvan, dom där ringarna ni säljer, är de svåra att montera??? Och passar dom i så fall till min bil, en cabbe med facelift från -03. Niklas Fransosen |
|
|
Dom här har jag köpt från Stylabilen Länk Tunna, och med bra ljus. Hade dom varit mindre hade dom skymt strålkastarna. BMW CS #5206 |
|
|
Nice som fasen. =) Finns det någon installationsguide på nätet att tillgå? Hur man plockar bort och isär framljusen? Måste man ta bort fram-kofångaren? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Fransosen Det finns till din bil också, men det är rätt knepigt att "dela" på strålkastaren. Du måste antingen värma med värmepistol eller "baka" strålkastaren i ugnen. Kika här: Länk Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
|
Montering av liknande CCFL Angel Eyes Länk Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
|
Razvan, Tack för länkarna. det får bli utan på min bil helt enkelt. :-( Det var för mycket jobb och dessutom tyckte jag att det blev ett för stort gap i ringarna där sladdarna sitter. Kommer nog att se lite knasigt ut då det inte blir en hel ring så att säga. Niklas Fransosen |
|
Mattias_johan |
Hade en gång lösa ringar fast då va det e36. Men säger bara en sak aldrig mer. |
|
Fransosen: Jag håller på (1 strålkastare klar) att montera CCFL Angeleyes från just Razvan på styla bilen, på min faceliftade -03 Coupé. Passformen är 100% runt de bef. projektorerna. Va oxå lite orolig för det arbete som visas i div. "gör det själv" manualer, men det va inga större problem att få bort strålkastaren och inga problem att dela på den när man värmt den lite med en vanlig varmluftspistol. "BAKA" ALLTSÅ INTE DINA STRÅLKASTARE som vissa manualer anger! Ska göra klart den andra stålkastaren nu till helgen och sen montera tillbaka dom på bilen. Kan ta bilder och skicka till dig om du vill se hur det blir på en Faceliftad Coupé. Ska även försöka komma ihåg att ta lite bilder under själva montaget. Mvh Jimmy |
|
|
Jimmy, Jag vill gärna se lite bilder och få input på hur det gick framöver. Du kan maila till den adress som står i min profil. Det jag funderar mest på är hur stort mellenrummet mellan ringarnas ändar är. I den beskrivning som Razvan länkade till ser det ut som om det är i alla fall nån centimeter och att man sätter glipan uppåt. Är bara rädd att det ska se märkligt ut, för jag vill att det ska vara en hel ring sas.. Om det sen dessutom är "hyffsat lätt" så kanske jag ska våga mig på det. Niklas Fransosen |
|
|
Fransosen: Varför vill du ha hela ringar??? E39 som kom med angeleyes hade INTE hela ringar... ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Njae. Hela så tillvida att allt som syns utifrån är som en enhet utan avbrott. Och på E39:orna som jag hade satt det avbrottet så att säga så att man inte såg det, nedåt liksom. Om "avbrottet" sitter dolt så spelar det ingen roll, men på den länken jag fick från Razvan satt avbrottet så till att jag uppfattade det som att det skulle synas. Lite svårt att förklara märker jag... Men jag tycker att det skulle se muppigt ut om det inte lyser hela vägen runt det man ser, skulle ju se ut som det var paj eller nåt. Och då kan jag lika gärna vara utan. Men jag väntar med spänning på Jimmys bilder :-) Niklas Fransosen |
|
|
Nu är jag klar med monteringen av mina AE från Stylabilen på min faceliftade 330Ci. Det va inga problem med monteringen men att vara två personer i vissa moment är att rekomendera. Här finner ni lite före och efter bilder... Länk Fransosen: Kan maila dig fler bilder om du fortfarande är intresserad. Men jag hittar inte din mailadress i användaren... Mvh Jimmy |
|
|
Det blev ju riktigt nice! Själv så väntar jag på min beställning från StylaBilen också.... Är det AC/S splitters du har? Ser ut som sådana iallafall... Jag vet *någon* som beställt likadana =) Skulle få dom senast på fredag denna vecka sa Richard på OCL//Brorssons... Ska bli riktigt fint sen. =) Skruvade du fast dina eller bara lim? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.