|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Givetvis är m3an lite snabbare än GT`n om subarun är otrimmad (218hk) Men hur tror ni resultatet blir om subarun är trimmad till ungefär 290hk? Nu pratar vi om både m3 e46 och e36 (3.0l 3.2l). Har bmwn någon chans 0-150? //Dennis | |
Gemini__ |
Efter att ha åkt och provkört kompisens Subaru Impreza som är original (annat avgassystem dock) är jag övertygad om att M3:an inte hänger på från stillastående. Är Subban dessutom trimmad gör det inte saken bättre för M3:an. Men hur länge Subban orkar hålla M3:an bakom sig kan jag tyvärr inte svara på, kanske är det upp till runt 150km/h. En Impreza är som bekant inget landsvägslok, det är här M3:an kommer till sin rätt. Syftar på M3 E36 ovan, har ingen erfarenhet av M3 E46 tyvärr. Mvh: Thomas |
|
Efter 100 så dör dem flesta Subaru varken trimmad eller ej så ,upp till 100 är den förre M3 och efter borde det inte vara stora problem att köra ifrån Subarun om M3 an är frisk. Mvh |
|
|
Kompisens GT hade 270-290 hästar, den gjorde 0-100 på ungefär 5 sekunder med primitiv tidtagning. Där har ni en måttstock. Man ska sikta på att vara bra! |
|
| Har äge en Impreza gt -99 med ca 250 hk och en M3 3,2. Imprezan känns rappare i början men efter 100-120 km/h så borde m3'an dra ifrån. Mitt personliga intryck av båda bilarna är att Imprezan inte har ngn kvalitets känsla överhuvud taget medans M3'an kändes mer gedigen. Ska du endast köra på sommaren så hade jag köpt en M3 men ska du köra året runt så blir valet Imprezan, den är väldigt kul på vinter vägar. | |
Lars Jakobsson |
Har kört en hel del mot trimmade evos, tack vare LC har det inte skilt speciellt mkt i starten. Har tom. vunnit starter... Men det är som ni säger, rätt jämt upp tilll 100 sen försvinner dom.. gäller nog både för evos och impreza ... |
|
Jag har kört mot en standard Impreza GT av gamla modellen med 218hk med min gamla 328 på motorvägen. Uppåt 140 och däröver va faktiskt 328àn "förvånansvärt mkt piggare". |
|
|
En polare har en WRX STI -07 (280hk), och den tar undan rätt bra 0-ca 140km/h. Den gör 0-100km/h på 5.4 sek. Men sen tror jag faktiskt att brorsans 540 E39 manuell kör ifrån Subban. a_wingard73: Det förvånar mig inte så mycket ändå, 328-orna går mycket bättre än vad man tror. Och Subborna väger en hel del. Ovannämnda Subba har en tjänstevikt på 1570kg enligt Subaru själva. Men det är ju roliga vinterbilar =) |
|
|
Att köra 4wd beror ganska mycket på piloten. Dumpar man kopplingen vid varvspärr så hoppar ju bilen upp till 60 innan man hinner blinka men gör man "kärring"starter är säkerligen en M3a likvärdig i starten. /// Viktor |
|
|
Hade en Impreza GT-99 med supersprint avgassystem. Kan säga att den var bra mycket mer rapp än m3 e36an(3,0) jag hade efter den. Körde ett litet race mot en M-roadster-99 upp till 230 drog dom jämt sen drog m-roadstern iväg lite grann.Men jag vet inte hur många häst jag hade. Den var tydligen lättad ca 100kg någon special version av imprezan.Men i slutändan är m3an en mycket goare bil. |
|
|
Då va det garanterat mer trim än bara supersprintsystem om du drog jämt upp dit.. Är inte förrsten toppfarten på impreza typ 227 eller nåt? |
|
|
Jag hann aldrig effekt mäta imprezan men både jag och kompisen som körde M-roadstern var väldigt överraskade att imprezan hängde på. Jag tippar på att bilen hade mellan 250 till 280 hk.Men körde en Impreza WRX -05 och tyckte den kändes riktigt slö. |
|
|
Impreza GT måste ju va en del lättare än en M3 E36 (med skaplig utrustning)? De väger väl omkring 1350kg vilket är ganska lätt för en 4wd. Senare Imprezor är rejält tyngre ja... |
|
| M-Roadster måste väl åka åttor runt en GT som har enbart 100kg lättning och avgas? Roadstern har betydligt mer effekt och väger ju inte direkt mycket den heller. | |
| Perran_ var inne på ditt spår innan vi testade bilarna mot varandra. Men jag gissar att imprezan även var chipad eller dylikt.Även verkstaden där bilen servades så tyckte dom att bilen gick ovanligt bra. | |
|
Jag har haft en Impreza GT, seriöst trimmad till ca 270 hk. Den gjorde 0-100 precis under 5 så där blir det svårt. Men i motorvägsfart och uppåt ska det inte vara några problem. Men som alltid, en bra chaufför smiskar en dålig om bilarna ligger inom en sekund 0-100. |
|
| M3limo95: Ja det låter inte osannolikt att den kunde varit chippad. Men M-roadstern har ju 321hk och du hade kanske max 280-290hk med chip+avgas. Jag vill inte låta negativ men han som hade roadstern var kanske inte så haj på att köra? Men iofs så har ju större underverk inträffat =) | |
|
Föraren av m-roadstern har haft 4 styck z3or så klart att han kan ha gjort bort sig i körningen men han har ju rätt bra koll på hur en z3a skall köras. Har ägt en M3 limo -95 själv så jag vet att m-bilarna går riktigt bra men finns ju faktiskt trimmade bilar som går bättre. Även om många har svårt att acceptera att deras m-bilar blir omkörda. Men att äga en m-bil har ju fler fördelar än att den är snabb tex väghållning,körglädje och kvalitet. |
|
|
HÅller med Gemini, och fyrhjulsdriften ger ett grymt grepp så 0-150 ligger nog Subarun först. Efter det beror det på trimmet. En ny original Subaru Impreza WRX STi är oerhört snabb... en gammal GT är ganska snabb, och de går att trimma hejdlöst bra. Här är siffrorna för en gammal (2000) standard GT Länk |
|
|
Hej. Detta har väl ingenting med saken och göra egentligen men jag irriterar mig så.... Subaru behöver en turbo för att köras....det är inget mäktigt i det... Det som är mäktigt är att BMW lyckats pressa ut 321 hk ur en 3.2 liters motor helt original.... DET om något borde vara värt att hurra för... Hurra hurra hurra hurra! Christofer |
|
|
"Subaru behöver en turbo för att köras....det är inget mäktigt i det..." Vad sägs om 335 då? "En ny original Subaru Impreza WRX STi är oerhört snabb... " Som sagt dom är hyfsat snabb 0-150km/h men sen avtar kraften, så jag kan inte hålla med om att dom är oerhört snabb. Bara någon dag efter att jag åkt STI´n så körde jag brorsans 540 E39, och den känns snabbare 140-150km/h och uppåt. Ska se om vi kan ordna ett race mellan dessa framåt våren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.