|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nockenwelle: Faktiskt inte, skulle inte chansa på det heller =) Vi får se, om inte verkstan fixar det, så får jag nog ta det själv. |
|
|
Ett knep för att få loss hjulen. Tag ett hjul och skicka in det med kraft mot hjulet som sitter fast. Då släpper nog hjulet taget om navet. Så gjorde gummiverkstaden häromdagen när jag satt på sommardäcken. Se bara till att du träffar hjulet och inte karossen. Om alla hjulen sitter fast så har du ju reservhjulet att ta till som hjälp för denna övning. Lycka till! Wolfman |
|
| Hapsuno, det jag beskrev är inte så farligt. Jag har gjort det och det räckte med lite körning på parkeringsplatsen, kanske 20 meter. | |
|
Hej, Verkstan hade stängt idag, så jag tog det på egen hand. Jag använde mig av en domkraft, reservhjulet och händerna. Skruvade löst alla skruvar till fälgarna, hissade upp en i taget, sen skruvade jag loss alla skruvar och hissade ner bilen sakta.. Sen såg hur fälgen rörde sig. Då fälgen började bli löst, tog jag reservhjulet och slog det mot däcket på sidorna. Fortsatte så två-tre gånger tills fälgarna lossnade. Nu är jag nöjd med mina nya fälgar som är redo till sommarn. Tack för all hjälp förresten! |
|
|
Hapsuno släng uåp bild på bilen med fälgarna på vetja =) // MVH Jocke |
|
| Jag är ingen poweruser än.. ska ladda upp bilder genom min internetservice senare. Hör av mig i sånna fall. | |
|
Ahh, fixa en garaget.org plats om om du inte fixar poweruser. // MVH Jocke |
|
|
Jo tänkte på det faktiskt.. Hann aldrig ta bort poleringen idag, så det får bli nån gång i veckan. Imorgon ska jag ta bilen till verkstan och byta bussningar fram, byta oljetrågs- och växellådspackningarna, byta olja (biltemas), sen nästa vecka till motulolja med oljefilter, luftfilter och tändstift.. Detta för en så kallad "engineflush". Någon som vet varför kopplingen låter konstigt när man trycker in pedalen? |
|
| Mixim: Tagit lite bilder på bilen nu. Kika gärna in på dem andra bilarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.