AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.212

Trimchip och avgasvärde

Sida 2 av 2
sw
460
swe-boy
420D -15
100kr soppa + 40 kr Etanol så går den igenom smärtfritt på SBP
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Om det gäller CO och HC-värde. Lambdavärdet påverkas inte då det är ett värde på blandningsförhållande på vad det nu var de sade på verkstaden!
leksa
Jag fick också ett högt notering på Lambda 1,03, som är gränssvärdet för godkännandet.
Besiktigade bilen idag och besiktningsmannen sa att det kan bero på läckage i avgassystemet, dock hörs det (ännu) inte något !
Jag har också chippad men med Forssbergs, finns i Södertälje, skall ringa direkt bara jag hittar tel.nummer.
PÅ direkt fråga om hur avgasvärdena blir vid chippningen, så sas det då att det inte blir några
ändringar i avgasvärden, men vem vet ?

Leksa
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag avmonterade mitt Superchip. I princip verknigslöst och waste of money. Min investering i chip fick en bra förklaring när en verkstadskille informerade mig att det är jättebra pengar. Bra pengar för verkstaden som utför det. Trevligt med ärliga mekar. Förvisso har vi alla önskan om mer hk/vrid och för den pengen ett chip kostar är det lätt att motivera sin egen fåfänga( så var det för mig iaf). Verkligheten bevisar sig efteråt. Mina erfarenheter tillsammans med vad jag läst om chippning efteråt gör att jag avråder folk från att chippa men smaken är som baken, delad.
Asken
Ännu mer fåfäng och åkte till Norge:)
Jo
23
JockeMan
BMW 328i T -96 med backsensor såklart
Davve:

JWR:s chip gör definitiv skillnad, i alla fall på min bil. Och 1500 kr är ju inte alltför blodigt. Vet i och för sig inte om avgasvärdena är vajsing - ska besiktiga i höst.

/J
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Tänkte köpa ett JWR-chip nästa gång jag är i Stockholm, fast det brukar bli något år mellan gångerna...
Finns det INGEN som har PAPPER på att chip ökar typ före /och en vecka senare.
Det verkar skumt det här, alla som säljer vet hur en verifiering av utlovad effekt skulle öka försäljningen.
Ändå har ingen......
Vem skulle köpa en tv som KANSKE fungerar.....

Vill oxå ha kompressor.....
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Så sant!

Men jag har ju provat ett trimchip, och jag upplevde bilen gå lite, lite, lite bättre.
leksa
kilen: Gå in på www.superchips.co.uk och använd my car search, lista alla BMW modeller, däribland finns effekt/momentkurvor för några modeller.
Jag har ett chip från Superchip, säljs via Motornords återförsäljare.

Om de talar sanning är en annan sak, för att veta det måste man väl mäta bilen i en bromsbänk före/efter

Leksa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.