AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.467

alla KULT bilar

Sida 3 av 3
Precis M635 forever.

Det är riktiga kultbilar.
Kultbilar har inget med prestanda eller hur många som är tillverkade att göra.
Det är helt enkelt bilar som har blivit först i en bilutveckling som M1 eller som du säger "bubblan" som blivit så omtyckt att man börjat nytillverka dom.

DET är kultbilar, precis som den nya lilla Fiaten influerad av den gamla Fiat 600 som blev kultbil, som nu skall nytillverkas.

Den enda Volvon jag vet som är snudd på kultbil men som ändå inte riktigt är det är Volvo P1800, även den första Saab Turbo är snudd på kultbil men ändå inte.
BMW 2002 Turbo kan nog anses som kultbil.

LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Chargern igen då ;) Var ju först med den trendsättande stora fastbackkarossen, även om den växte till sig till en hard-top till 68 års modell.. Och vad är inte kult i dag, om inte Hemin..?

M V H Johan

Hemin är kult såklart

Har själv ägt en Firebird Formula 400 Cabbe en gång, inte kult. men kul bil
6.5 liters V8 på 375 otrimmade hk.

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Detta är väl ändå ett bmw forum och om någon bmw ska kallas kult så är det 02 utan tvekan.Spelar ingen roll vart man i världen man söker så finns det fanatiker.Sedan så anser jag att just 02 räddat Motoren Werke både 1 o2 gånger och är då den viktigaste stolpen i historien.

Mvh/Micke Lindberg
FredricF
Väl rutet trucker!
En 2002a var min första BMW och en lika körglad BMW kan knappast ha tillverkats. Den blev plötsligt för kort på skanstullsbron för många, många år sedan men jag saknar den fortfarande.

Amerikanska blyslädar och italienska fuskbyggen kan inte vara kult på ett BMW-forum!
;-)

/Fredric
Ursäkta FredricF men denna tråden är "övriga bilmärken" och handlar då inte enbart om BMW, vill ni prata om enbart BMW-kult, gör det i någon av bmw trådarna.

FredricF
Åkej, förlåt då.....
/Fredric
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Renault 4L måste absolut vara en kultbil, likaså Volvo 343 "remjohan".

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.