AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.095

Inbrott, Suck

Sida 1 av 2
Visa användare
88
Mikke535
Bmw 1602a.
Bmw 1602a.
Bmw 330 XD.
Jag är väll inte ensam om att haft inbrott i bilen. SUCK, vad är dom ute efter igentligen ? sno saker ur andras bilar. Bilen stog i garage, håll på byta lite saker under motorhuven, bor på landet, så inget man tänker på att låsa bilen, menmen.. Dom var inne i bilen, tog plus kabeln till slutsteget, och minus kabeln. dom enade sig om att sno lågnivå-kabeln, men när dom dragit den genom hela bilen så klippte dom av den vid handsfacket, onödigt, men dom tog med den endå, mysko. slet sönder hatthyllan för att få ut högtalarna. Fram slet dom bort massa för att få bort högtalarna, alltså dom vid fötterna. Tur man tog in fronten till sterion dagen innan inbrottet, så slapp man bli av med den också. Dom ryckte massa kablar till larmet, fast den inte var larmad, har ju bara trafikförsäkring, eftersom det är en sommarbil. Men nu får det bli garage försäkring då. Om folk ska vara så jävla avundsjuka. Hade inbrott i 3 andra bilar också tråkigt, vart krossade rutor m.m. på dom bilarna.. så igentligen är man väll glad att man inte låste bilen, då hade man väll fått rutan krossad. Meeen faan vad man blir förbannad,, !!! Snodde massa med verktyg i garage med.
Aja men nu är bilen nästan klar igen, hoppas dom inte kommer tillbaka.
De
163
Devva
520i -89 E34
Fy f-n..! Lider med dig, har själv varit utsatt för en mycket liknande situation. Amatörer som var i farten den gången med. Man slutar aldrig förundras över att det finns dom som inte kan skilja på mitt och ditt, tråkigt!

//Devva
Visa användare
88
Mikke535
Bmw 1602a.
Bmw 1602a.
Bmw 330 XD.
Det går inte sluta tänka på vilka amatörer det finns, åhhh blir så trött, korossade rutan på en 9-5a saab som dom bröt i dörren först, sen krossade rutan, tog bara skivor och parkeringspengar, trött man blir.. Men det ska väll drabba någon alltid.
Trist det är bara att beklaga eländet. Och detta trots att du har bilen på landet som jag själv bor på. Vinsten för tjuven några tior förlusten för ägaren kanske tusentals. Jag är en relativt vänlig själ men skulle jag se någon som går på mitt garage på natten släpper jag ut hundarna och ser vart det leder. Jag kommer åtminstone inte ha bråttom med att kalla in dem, jag tycker inte om människor som avsiktligt förstör för andra.

Mvh
Mikael
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Mikke535: Du har powerpost.
__
260
__MiCkE__
750iA -89
jag vart av med ett par jättefina nya högtalare i min förra bmw.. det roliga var att dom hade tagit tid på sig att skruva ur högtalarna och inte bara det, dom hade skruvat tillbaka skruvarna i hålen.. och då måste sägas att det satt 8 st skruvar i varje högtalare ? försökte tjuvarna vara vänliga eller vad är det frågan om ?
Visa användare
88
Mikke535
Bmw 1602a.
Bmw 1602a.
Bmw 330 XD.
jadu, dom kasnske hade tråkigt, eller så kasnke dom hade en tävling vem som kunnde skruva i 8st skruvar snabbast :P..
Det måste vara pundare och sånna som har det svårt som förstör för anndra, blir så trött på dom..!
__
260
__MiCkE__
750iA -89
jotack.. det är ju nästan snudd på skadat ?!
finns ju inget sätt att riktigt skydda sig heller.. har man lås dom inte får upp då roar dom sig med att slå sönder allt dom kan sen springa därifrån.. väldigt deprimerande.. =/ men men ..
modano
problemet är den allämnna acceptansen!
När ni blir utsatta för skadegörelse, inbrott eller liknande för ni å inte höra typ "Det får ni räkna med som kör BMW/har fina prylar".
Blir så trött på detta tjat om att man får skylla sig själv som vissa verkar tycka... Man ska inte behöva låsa in sina prylar.. Mitt är mitt och ditt är ditt!
Hårdare straff.. MYCKET hårdare straff är enda utväg, men styret i vårat är land vågar inte...
__
260
__MiCkE__
750iA -89
ja, instämmer helt och fullt. fast dock tror jag inte det är bättre i nåt annat land och vilka straffen än är så verkar det bli sämre och sämre.. folk köttar varann hela tiden, våldtäkter, allt möjligt och trots att massor med skadade idioter döms till fängelse verkar det aldrig ta slut på idioter ... förstår inte det där riktigt ..
modano
Ett straff idag är inget straff. Fängelse är ett skämt. Du har en trevlig cell, tv, träningsanläggning, tv-sple osv... Du tjänar tom. pengar när du sitter inne...
Vad ger detta för signaler ?
__
260
__MiCkE__
750iA -89
ja, det är det som är problemet.. har min bmw i garage numera..
igår kväll var jag nära och skjuta 2 st idoter på moped med luftpistol, min bmw stod parkerad vid vägen och så hör jag en moped och massa j***a smällar. sen ser jag idoterna kommer med hammare och sopkvast och åker och smäller bilar. dom åkte förbi min bil och smällde grannens. riktigt förbannad vart jag.. hade luftpistolen nära till hands i garaget .. dom var inte långt ifrån ett varsitt nackskott :P
Nej och det värsta är att man inte får skydda sin egendom heller. Spöar man upp en inbrottstjuv eller bussar hunden på den så får man ju fan hårdare straff en han som har gjort det värsta brottet. Ser man skadegörelse eller stöld på ens egendom borde man ha rätt att få skydda det utan att man själv åker dit. Och med skydda menar jag inte skjuta hagel salvor mot ligisterna. Även om vissa borde förtjäna det:p
__
260
__MiCkE__
750iA -89
sant sant .. nej jag skjuter ingen men tanken är ibland väldigt lockande ..
Undra vad som är problemet hos folk egentligen... Det måste vara en sjukdom att stjäla och hålla på det där sättet... Jag har t ex kromade ventilhattar till mina fälgar... Får ALDRIG behålla dom... Dom kostar ju inte precis en dagslön... Men man undrar ju vem som tar dom egentligen och varför..

Vidare var jag hos en däckfirma igår... Ägaren var lite förbannad då de hade haft inbrott på natten... De visste t om vilka som hade gjort det... Fyra killar som pratade med "brytning" hade vart där i Tisdags och frågat om skitsaker..Typ vad muttrar kostade osv.. Och verkligen rekade vad som fanns... De tog givetvis värstingfälgarna och däck...

Ägarn ringde polisen som gjorde husransakan... Killarna hade sålt grejerna vidare och där står ägarn och polisen som två fån... För jävligt... Konstigt att inte folk tar lagen i egna händer oftare...

Btw... En liten kul grej som hände förra året... Grannen såg hur de var på min bil och tallade och antagligen ville göra inbrott så han tog fram luftbössan och sköt killen som stack därifrån snabbt...:)

__
260
__MiCkE__
750iA -89
hahaha.. fick han en blykula i benet ? ^^
ja men det är egentligen rätt tycker jag.. sådanna som håller på sådär borde
få något straff så att dom lär sig, och det enda som kanske hjälper verkar vara ett skott. Jag ska vara glad att jag har klarat mig så bra som jag har mot inbrott och stölder.. dock har jag inte haft så jätte fina bilar heller då men iaf. Däremot försvinner det cyklar lite hit och dit från våran tomt , har inte så många kvar på senare tid ;)
Visa användare
88
Mikke535
Bmw 1602a.
Bmw 1602a.
Bmw 330 XD.
Dom som snor ventilhattar är ofta dom som åker mopped, och så sätter dom hattarna på mopparna, har sätt många sånna, varför inte köpa egna, har blivit av med mina, satt på nya, nu saknas 1, kasnke var dåligt åtskruvad.. Men man ska nog inte vara så kaxiga mot dom endå, för dom måste ju vara nerknarkade som fan när dom gör inbrotten, och då vet man fan inte vad som händer. Ja kom hem vid 2 på natten, och då var dom förmodligen redan inne i garage. Dagen efter så var ena porten uppe, och det första man ser var en yxa ligga på farsans bil, man vet alldrig om dom stog beredda med yxan om ja skulle villja gå in av någon anledning. Och ja tänkte gå in för lämna VKP,n. Tur att man inte gjorde det.
__
260
__MiCkE__
750iA -89
dom som snor ventilhattar kanske inte är nerknarkade men det är som du säger, och många som stjäl saker är nog det... lika bra att ta det lilla lugna eftersom att man aldrig vet vad det är för människor man har att göra med .. !
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Det är oftast småbarn som snor ventilhattar och sätter dom på sina cyklar, fick tillbaks mina BMW-hattar av en liten kille som som hade trott att dom var hans..

//Roffa
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Mikke, visst är det härligt i E-tuna, som sagt känner till många som blivit drabbade. Mina kompisar har råkat illa ut, Fröslunda parkeringsplats är fruktansvärt utsatt, bor själv på söder och här är det någorlunda bra.

Låsta garage ingen garanti heller. Mina kompisar hade sina hojjar låsta i källarutrymme och blev av med 3st, nu kan dock inte
folk stjäla dem lika enkelt då det sitter ABUS -lås på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.