AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.127

vad är min kebab racer värd

Sida 1 av 2
pedro de la rosa
1991 325 e 36
import 20100mil takluka elhissar rostfri
ingen service bok, dock massa kvitton..
larm c-lås, silver metallic, orginal fälgar bra däck, helt orginal, sony cd spelare
Vad tror ni?

Pedro de la rosa
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
50.000:-

/Edvard
BMW CS # 4503
pedro de la rosa
va fan det är ju vad det kostade mig att ta hem den...!
får köpa tok breda fälgar och ögonlock och sälja den i gula tidningen, vilket skambud..

Pedro de la rosa
Likvid
Du får inte ens 50000:- för den.

Den har ju gått så pass mycket att den är nästan ett omöjligt objekt sälja på marknaden.

35000:- skulle jag tippa du skulle kunna få för den på gatan.
Bjudko
MM d sant, såg en 320 91:a som gått 26 000 mil, d ville ha 35 000 för den, och du har ingen servicebok...

Snart 18...
MGB - 67:a
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Ähhh... servicebok eller miltal, va säger det?
Det är skicket som räknas, så är det.
Hittar du rätt köpare kan du säkert få uppåt 60, men det kan ta tid.

Jag fick 58´ för min 320 -92 med 20.100 mil utan servicebok nu i våras.
pedro de la rosa
Bäste Herr Likvid & Bjudkossa

Om ni hittar en BMW E36 325 med, 20000 ärliga mil på mätarn, cd, elspeglar, taklucka, alufälgasr, bra däck, rostfri,totalt felfri
för 35000skr, så maila mig och berätta vart den finns så köper jag den direkt!!!!

Med vänliga hälsningar
Janne Plomeros

Christoffer
Såååå, du behöver pengar. Det är snabb affär...
25.000.- Det priset är perfekt!

Leifi

Allvarligt talat så tror jag att ca 50.000,- är rimligt. Det finns ju alltid en anledning till att serviceboken saknas...
Iofs så är kvitton bättre än servicebok.
Bjudko
pedro kolla bmwbörsen den fins där, har dock inte sett den irl

2000 spermier var tredje sekund
Jaguar Daimler 3.6 L 87:a
pedro de la rosa
VART???

Länka till den annonsen är du snäll!!
Hittade en massa E30 bara...

Pedro de la rosa
Bjudko
Länk

D va visst en 316, lägger man på din motor och drar av några mil kommer man upp i 43´ D e inte värda så mycket mera... Iallafall inte om man inte smällt på ett fett kjolpaket och annat lulllull :)

Bjudko
eller ne 45-57´kanske

pedro de la rosa
Så jag får alltså 45-57000kr, och inte max 35000kr..
viss skillnad...
Så om man har ett "fett" kjolpaket så blir bilen värd mer???

jag skulle inte betala mer för en bil med kjolpaket, fast är det ditsatt av en fackman så kanske, man har ju sett en del dåligt ditsatta kjolpaket.

Pedro de la rosa
**
117
** 325 **
325, 1993
Saken är den pedro ... att vissa här verkar vilja få ner 2:a hands värdet på alla 325:or och därför värderar bilarna helt åt helvete. Men i det här fallet har dom rätt. Din bil har gått ganska långt och har dessutom ingen servicebok, du skulle med lite tur kunna få runt 50-55000:- .... kolla dom här länkarna så får du en prisbild. Priserna hos vissa bilhandlare ligger mellan 60-70000:- för just din årsmodell.

Länk
Länk

:!
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Utrustning i form av kjolpaket, fälgar, M-optik m.m uppskattas ju helt och hållet efter vad köparen är intresserad av.

Så ja ett kjolpaket är värt mer för en del. Att du sedan tar för givet att alla kjolpaket är dåligt ditsatta är ju bara att beklaga. Då borde du kanske även tänka på att om ägaren har slarvat med att montera kjolpaketet har han säkerligen slarvat med resten av bilen också.

Jag tycker det beror på vad du har för utrustning om du ska få lite eller mycket för den. Även skicket! Självklart ska den ligga en hel del högre än en E30 325 och där begär folk en hel del ibland.

Något jag inte fattar är hur man lyckas med bedriften att göra av med serviceboken. Råkar lägga den bland reklamen och slänger den eller?

Vad unge herr "Bjudko" säger behöver du nog inte lyssna för mycket på. Killen är inte 18 ännu och vet inte riktigt vad han pratar om!

Mvh
Carsten
**
117
** 325 **
325, 1993
Hehe, det där med serviceboken... Jag blev av med min på följande sätt.. Lämnade bilen på service 10mil ifrån min hemstad, men glömde serviceboken hemma ( har den inte i bilen då den kan försvinna vid inbrott)... jag skickade sedan boken för att få en stämpel, den har fortfarande inte dykt upp, och det var 3 veckor sedan. Killarna på verkstan säger att dom har skickat den. Jag fotade dock serviceboken med min digitalkamera innan jag skickade den. så man ser ju klart och tydlig chassinr mm.. men endå! Serviceboken är borta !

:!
pedro de la rosa
Jag håller absolut med om att en saknad servicebok drar ner priset, jag orkar inte ens berätta förklaringen jag fick, fast jag dock köpt bil två gånger av den handlaren innan och bilarna har gått bra, jag är helt nöjd med 50-55000kr värderingen.
Jag tror dessutom att man inte kan åka till Tyskland och köpa 325 för runt 50000kr och sedan tro att man kan få 75000kr för den här, men jag kanske har fel?
Jag gav 40000kr för min,(48000 med resor bes,osv)och får jag 48000kr för den om ett år så är jag helnöjd.
Och självklart Carsten finns Kjolpaket, som gör bilen jävligt snygg!!, men inte alla.

Och till unge Herr Bjudko!
Du får köpa min om ett år för 47500kr....utan ögon lock och kebab fälgar..

Pedro de la rosa
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Jag ifrågasatte inte alls att bilen skulle vara sämre på något sätt utan servicebok bara hur man lyckas göra av med den. Men det finns nog många varianter:

-Ahhh jag glömde den på bussen
-Öhh min son behövde något att rita med sina kritor på
-Ska den vara med vid försäljningen?
-Trodde bara den tillhörde första ägaren

Mvh
Carsten
Bjudko
Ölk skulle aldrig i mitt liv köpa en e36 som e tidigare än 93...

Man får juh liksom också vad man betalar för, lägger hellre ned 75-80 på en färdigstylad 93a med vanos och så slipper jag eventuella barnsjukdomar om så skulle finnas/funnits. Vill man styla en bmw ska man fan inte köpa en gammal jäkel...

Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Det ska bli VÄLDIGT spännande att se vad du kommer att köpa för bil Bjudko!!!

Mvh
Carsten
Bjudko
mmm inte för jag kommer köpa någon bil på en 2-3 för jag två st redan. Kanske blir nån rishög som vinterbil, spela roll vad man kör då.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.