AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.124

735 i -87 25000kr??

Sida 2 av 2
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag håller helt och fullt med Jesperado i det här resonemanget. Det finns faktiskt en hel del bilägare som inte längre tycker att deras E32:a är med i "matchen" och därför säljer dem billigt. Säkerligen kommer flera av dessa säljare att bli besvikna på sina nyinköp, trots allt så är de ju inte särskilt mycket modernare (trots att de kanske är tillverkade på den här sidan om 2000) än E32:an. När jag köpte frugans E32:a berodde det fina priset på att ägaren helt enkelt vill "byta upp sig" och därför inte var intresserad av bilen längre. Visst, det är ingen pärla, finns lite småpiller här och där, men det är en överlag jäkligt nykter bil. Om det däremot hade varit en pärla, ja, då hade jag nog tyckt att 50.000:- hade varit ett OK pris också... E32 är FINA bilar, men jag betalatr som sagt hellre 25.000:- för en fin bil, än 60.000:- för en tokfin bil... en fin bil har ju fördelen av att an kan använda den utan att klappa ihop om man skulle få ett stenskott. Jaja, jag tror nog fortfarande att en E32 för 25.000:- kan vara helt ok...

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
erik_k
Satsa på en nyare bil typ 93:a. här finns all ny teknik BMW utvecklat.
Det är tom svårt att finna "support" för E32 på denna årsmodell (-biltema) men bilen håller samma prestanda som senaste modeller! Går att hitta för rätt pris!
Köp inte ett vrak! Lägg till lite och få körglädje!!
Ca 0.9 landsväg
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Förstår inte varför det är så många som nervärderar E32?

//Schnitzer
75
83
750.no
750il -88
745 -85
De som nervarder E32 er de som har bilen på verksted så fort det er noe feil. Det er ingen ny bil lenger.
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Tackar för alla bra inlägg!!

Nån som vet vart man kan få tag i en dragkrok till 735:an och vad kostar det? Är det en bra bil att dra släp med snöskoter? Drar den soppa som fan när man drar ett lass med 300 kg skoter??
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Det där med att dra släp kan jag svara på (vår drar hästsläp runt halva sverige varje helg, totalvikten på släpet ligger över tonnet) och ge glädjande besked.

Den drar knappt märkbart mer soppa! Vi kör normalt vår på 0,9-1,0 blandat, med hästsläp kommer den upp i cirkus 1,1. Otroligt förmånligt alltså! Att bilen i övrigt är en utmärkt dragare gör ju inte saken sämre, tyngden och motorstyrkan gör körningen stabil och okomplicerad. Omkörningar av slöa långtrader (i ex. uppförsbackar) fungerar finfint.

Jag har nog svårt att tänka mig en bättre dragbil är just E32, det skulle vara en X5 4,4 litrare då.. men fasen vet om inte förbrukningen sticker iväg värre med den.

Tänk på att automatlåda inte är det optimala valet om du ska dra mycket släp, till och från fungerar väl ok, men försök hitta en manuell så slipper du bekymmer med uppeldad autolåda i framtiden.

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Finns en 735 -87 manuell här i Uppsala med 18" Schnitzer, drag, skinn, 2xklima, nya bromsar, nyren topp. Pris: 15.000:-

/B

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bruno: Om det inte är något fel på den så kan du dra den om Rödluvan också.

//Schnitzer
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Jag har idag köpt en e32 -89 för 25 lax. Den har gått 30 tusen mil men jag hoppas att jag blir nöjd i alla fall.
Jag har varit runt och tittat på några MB kombisar och liknande men för dessa pengar så är min 735 IL värd varje spänn, (hoppas jag)
Det är ju självklart lite som kommer att behöva fixas på den, lite framvagns grejer mm mm, men jag kan itne säga att det blir dyrare än min e23.. som för övrigt är till salu som renoverings objekt eller reservdels bil till någon lycklig.
Ny framvagn, ny bomb, nya TRX däck(hämtade idag) och nyrenoverad skinklädsel. Massvis med nya delar till den och det som krävs är tålamod och någonstans att vara (vilket jag saknar (plats)).
SKulle det vara någon som är intresserad och har ett vettigt pris så är n ivälkomna att maila mig om det.
Jag har inte satt upp de senaste bilderna på bilen, men jag har renoverat träinredningen i den och håller på att fixa den läckande bensin tanken.

Imorgon ska jag pilla på min nya "familjebil" Tjejen gillar den skarpt :)
Schnitzer: Det är inte jag som säljer.. Har inte provkört den, bara sett den exteriört. Ser hyfsad ut, åk gärna och titta på den, står på rullin (korvmoj) korsningen svartbäcksgatan/luthagsleden. Blev lite sugen på den själv.. Däcken e dock slitna. Snacka med Stavros (ägare av Rullin)
/Bruno

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.