|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Är lite sugen på en 745-03 framåt. Tycker att helt plötsligt så har priserna rasat 100000:-, bla. en 03a för 209k! Vad tror ni, är detta skräp el. har det rasat så pass? Jag vill helst ha en sv-såld bil och dessa är i regel MYCKET dyrare. Verkar konstigt att en sådan ska kosta 100-200 mer än import? mvh | |
|
Sett flera annonser liknade den du tänker på, mejlade en o frågade varför han skulle sälja under marknadspriset men sa att jag ändå var intresserad. Jag fick inget svar... Är rätt säker på att dessa bilar är skruvade eller krockade, finns ingen anledning att sätta ut exempelvis en 745 från 03 som gått 9500mil för 200k om den är ok. Jag var frestad att köpa import men insåg att även om det är billigare att köpa så är det mycket svårt att sälja då "ingen" tror att det ej är något skumt med dom, sant eller falskt spelar ingen roll. Det blev lite dyrare svensksålt men det kändes bättre för mig. |
|
|
Nåt fel måste det vara! Köp inte! GrosseKraftwerk |
|
Paap Reeder |
... det är nog så att de s.k marknadskrafterna styr priset. Den som köper dito nya behöver inte bry sig om prislappen men 3:e, 4:e och 5:e - ägaren måste sannolikt även kika mer på milkostnad, servicekostnader, andrahandspris, miljöaspekter o s v. en 745:a "sticker ut" mycket mer än en 750/E32 eller E38 varför andrahandsmarknaden reduceras till enbart BMW-tokar som kör limos typ V12. Skulle jag köpa en 745/760 kan man inte just göra nått med den på gårsdplanen mer än att i serviceboken slå upp tfn tilll närmaste BMW-service varför den tekniska entusiasmen markant svalnar. Kundkretsen snävas nog av mer och mer för dessa "fordonstyper" i dessa dagar. MVH /// Paap R |
|
Jag har svarat på annonserna med telenr och allt men ingen ringer upp....skulle aldrig köpa en sådan bil utan 100% historia. mvh |
|
|
Jimsss, som väntat, förvånar mig ej om det är någon som själv ska köpa och försöker stressa andra att sänka priset. Inget förvånar mig längre när det kommer till handel med begagnade bilar förövrigt... |
|
| Länk som denna kanske hyffsat pris | |
|
Jag tror inte detta några seriösa annonser En ärlig 745i 03 som gått 100 tkm kostar långt mkt mer än 200.000 :- BMW CS #5139 |
|
|
Länk Jämför tex. gärna med den billigaste 745i 03 på mobile.de, den har gått 216 tkm samt säljes på export = + 19% moms? Hur kan ngn då sälja en nyimport 10.000-milare här hemma för 209.000 :-, de är skumt hela vägen, bluff, backad mätare, krockbil eller momsfusk eller kanske alltihop... BMW CS #5139 |
|
Helga |
Och det är säkert en Maria som säljer också. //Helga |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
i bilhandlarsvängen säljs de billigaste tidiga -02:orna för runt 25000 euro på 12-15000 mil. då är de mycket välutrustade, men fortfarande gamla leasingbilar som kräver rejäl rekond för att kunna säljas till konsument. så 209 lappar får väl anses vara sanslöst billigt, och bilen kan naturligtvis inte vara i ordning. men den blir garanterat såld ändå, säkert ganska fort också. Sedan "brinner" den eller blir "stulen" när köparen insett vilket osäljbart vrak han har köpt, och alla vi ärliga bilägare får betala med högre premier..... mvh Johan |
|
Jag var faktiskt och tittade på en av dessa billiga 745or. Den för 249k i Sthlm. Allting kändes väldigt suspekt. Personen svarade inte på telefon, ville ha snabb affär, ingen provkörning, göra upp pris över telefon med inbytesbil etc. Inte helle rhan som stod som ägare för bilen. Nej jag tror nog det får vara tyvär, priserna är helt fel, vilket tyvär för tankarna att bilen är fel med.... |
|
| en till finns på blocket Länk | |
| Här Länk | |
|
Vem köper en bil för över 400´000:- av någon som heter "bmw"? Oavsett om de är ärliga bilar "bmw" bara har bra avans på. Eller kan det vara så att man inte vill "gå med i momsen" som gör att man inte skyltar med sitt namn? |
|
|
Skoj, jag försökte också få tag i den där "maria" ang bilen för 209tkr. Inget svar alls. Skulle närmast kunna tro att nån försöker låtsas dumpa priserna på bilmodellen för att sen göra ett klipp på nån annan. Som ni skrev tidigare, en ful fisk som härjar :D Jag ringer inte ens på annonser om man inte kan skriva ut sitt namn, men jag kan förstå om nån som heter hassan inte vill bli dissad pga att han har ett utländskt namn och vill sälja sin bil. /mvh j |
|
|
I programet Motorist på SVT testade man tre bilar som kostade ca 200 000:- en av dessa bilar var en 93:a BMW 745 och man fick intrycket av att en 93:a 745 kostade bara 200 000:- Jag har inte sett ett fräscht exemplar av den modellen till det priset, så man undrar juh, VAR hittade dem en fräsch 93:a till det priset!? |
|
|
Det DU skriver i rubriken är en av de devis jag följer. Enbart Svensksålda bilar med väl dokumenterad historik på papper är de som kommer att vara högst värda. Alternativt importerade med samma ägare i minst 5 år och samtlig dokumentation på utförda åtgärder i Sverige samt i Tyskland är kanhända 15% lägre värda om 10 år. Min åsikt är att 1% av Sveriges befolkning som köpt en importerad bil har en dokumentation från första kilometern på bilen. Hur kom jag fram till detta då? Jo genom att möta ett par av de ledande bilhandlarna såsom spekulant och lyssna på deras devis. Samtidigt ser jag en stor potential att vänligen be dem justera den uppkomna obalansen genom ödmjukhet och vänlighet. Vänligen Asken A true man tries to listen twice as much as he speaks. |
|
| Nydal menar säkert 03:a, annars är det väldigt dyrt för en 93:a:) | |
| *lol* Det är klart att Nydal menar det, blev lite fel där, tre gånger till och med ;o) | |
|
Nu svamlar asken igen......... Ett par av de ledande bilhandlarna, jo tack, de vill ju trycka ned importbilarna i träsket. 15% lägre pris, du är ju inte sann.... Du lurar inte mig med ditt skitsnack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.