AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
9.720

Bmw 760 eller Mercedes S600 biturbo ?

Sida 3 av 4
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Grattis! På med tjutvåtummare nu bara...
Coolt med phaeton. Hoppas att jag kommer att se den. Jobbar i din hemkommun. Phaeton är så snygg. Antar att du kommer att bli stammis på macken med W12an också...:) Grattis!

Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
GRATTIS Davici!!!!
Håppas på "rullande referat"- hur det känns nu, SAMT, hur det känns om 1- 2 månader!!!!
Jag följer möjligtvis efter deg och ditt val!!!

GrosseKraftwerk
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Phaeton är ju inte vanliga direkt i omgivningen :) bilder?
Grattis :)

Underbart flippad vagn, kan tänka mig att få saker slår när folk frågar vad du rattar för bil och du svarar en Volkswagen... för runt 1,2 mkr ;)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Synd att du hann slå till på en Phaeton.
Annars hade du kunnat få två såna här Länk om du hade budget på 700 tusen
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Tackar tackar !

Bilen är helt underbar , fjädringssystemet är helt oslagbart ! Det instämmer även en kompis till mig som åker s600 :)
Bilen går något fruktansvärt stadigt på vägen , totalt odramatiskt oavsett hastighet.

Måste säga att komforten är bättre i denna än vad i 745:an . Kanske även lite mer lyxkänsla inuti än vad 745:an har , känns som om man sitter och rattar en stor jumbojet bakom ratten i phaeton hehe .

Bilen har grymt mkt finesser . Kommer inte på något som saknas förutom kylskåp.

Letar efter nya fälgar men det blir nog inga 22 tummare , 20 får räcka med tanke på komforten .

Gillade inte utseendet på phaeton när jag kolla på internet på bild , nu tycker jag den bara blir fetare o elegantare ju mer jag ser den :)
henke: Det där ser precis ut som den Lagonda som testades i Automobil för några nummer sedan. Grymt cool bil hur som helst. Att man skulle få en för den ringa summan trodde jag inte. Bara drygt 5000 mil dessutom.

Mvh Johan
Haha jag bara skojade. Två Lagonda skulle jag aldrig köpa om jag hade råd.
Nä Maserati Quattroporte däremot Länk den är så mysig.
Det är samma Lagonda som i automobil... tidernas fräckaste lyxbil :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Henke: Nej, det räcker väl med en om det är ett bra exemplar. Men knappast som bruksbil då utan som samlarbil. Kommer säkert att stiga i värde framöver.

Mvh Johan
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Betalar man 360000 för en Lagonda,så tror jag inte att man ska förvänta sig någon större värdeökning.Även om denna värkar vara mycket fin.
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Ledsen om jag stör tråden men jag skulle vilja komma i kontakt Davici (ny på forumet och hittar ingen mailadress till honom). Jag har nämligen samma goda smak och har nyss inhandlat en Phaeton W12 och har förstås funderingar kring fälgar. W12-modellens vikt är ju ansenlig och därför är utbudet av större fälgar starkt begränsat pga att de flesta ej är godkända för den höga vikten... Vore kul att höra av dig så får jag se om du hittat något som du gillar...

/Arvid (arvid.waldestrand@bostaduppsala.se eller 0705-30 11 33)
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
"Trevligt" bekymmer du har, men är det inte lika lätt (eller svårt då) som att hitta fälgar till 7-serien, S-klass eller Audi 8? Är Phaeton W12 ännu tyngre?

:: Leo
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Hej arvid. Trevlig smak måste jag säga ;) Visst är det fina bilar ! Att man inte sett dessa tidigare förstår jag inte ? Folk tittar verkligen på än när man glider fram på vägarna .
Har ej hittat några fälgar ännu .
Du kan maila mig på hamann_1@hotmail.com i stället så kan vi prata vidare där.

Japp phaeton w12 är tyngre , min väger 2500 kg och bmwn vägde ca 2100 kg . Så är man full bil så väger den ju uppåt 2700 kg.
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Mailar dig vid tillfälle Davici. Låter trevligt att folk tittar på bilen, själv har jag inhandlat "Passat-2.0-emblem" som kommer få pryda min baklucka. "Diskretion är ju en hederssak" eller hur är det man brukar säga... ;-)
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Oj, jag som har en liten fetish för bilars vikt. Trodde bara Range Rover lirade i ligan över 2500 kg, vill minnas att den t.ex. är ca 200 kg tyngre än X5. Och 760 (den var väl den 7:an vi pratade om?) är ju rena lättviktarn då nästan. Dock inte flugvikt för den klassen passar väl bara Jaguar XJ i...

Kul för er båda med dessa stora vagnar hur som helst :)

:: Leo
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Jag tycker inte att det är vidare smart att klistra dit ett Passat-emblem.
Tänk när det är dags att sälja.Troligtvis vill inte nästa ägaren ha emblemet kvar.Finns ju risk att man får en lack-skada när man pillar bort det.
Måste ju vara bättre att inte ha några emblem alls.
Varför har ingen nämnt MB S55 AMG med 500hk kompressormatad V8 ?
Både S600 och Phaeton är svårsålda när man vill bli av med dem, medan AMG-mercor alltid hittar köpare och står sig bra i värde! Talar av egen erfarenhet. När det gäller rostproblem på MB är det över sen -03
Måste säga att jag blev något förvånad till priset på en Phaeton, speciellt om du nöjer dig med V6:an. På mobile.de hittar du ju Phaetons V6 för strax över 200k. Det får du ju inte ens en nyare V70 för :)

Några problem kopplade till detta fordon eller har den bara fått dålig status = lågt andrahandsvärde pga VW märket ?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.