|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Vad hade ni valt utav dessa 2 lyxkryssare - Bmw 760 -04 eller Mercedes s600 biturbo 500 hk -04 ? Gärna för och nackdelar med båda två. Ska själv ev köpa en av dessa bilar. (nej de är ingen sådan "skämt" tråd som publicerats tidigare) | |
|
Detta är ju en smula svårt... 2004 års S-klass är väl den "gamla" karossen som ligger i par med E38. Fortfaraden en otroligt bra bil ändå. Och 760 2004 är en modern 7-serie, men jag gillar inte alls E65 före facelift. Riktigt svårt val. Vore det jag är jag rädd att jag skulle ta Mercan... Wilhelm Svenselius |
|
|
MB S600 V220 (förra S-klass i förlängt utförande) oavsett om BMW: n är före eller efter facelift, Mercan är SÅ läcker=) Stephan |
|
|
Ska jag vara ärlig så lutar de lite åt mercan faktiskt . Det som lockar allra mest är ju v12:an med 500 hk som äter m3:or till frukost :) Har varit och kollat på en sådan , prestandan är ju nått i hästväg !! Men jag tycker nog att 760:n ser både bättre och exlusivare ut. |
|
|
Mercan helt klart. Tyvärr är den förlängda versionen precis som på e38 och e65 i mina ögon betydligt fulare! |
|
|
BMW 760, nyare teknik och mycket snyggare både invändigt och utvändigt. Nu ligger mercedes före på samma sätt med sin nya s-klass så som jag anser BMW låg före 2002-2005 |
|
|
500 hk V12 i S600 lockar, men tyvärr de erfarenhet jag har av W220 är en riktig krångelbil, dessutom med rostproblem, så valet är enkelt för mig, BMW 760i BMW CS #5139 |
|
alain |
tänker säga samma sak, mercedes och BMW har alltid varit kompetitiv på alla sett och vis. de har alltid nya avanserade teknik som gör mycket svart att välja. på sista tider har mercedes haft problem med rost och det är någonting som jag skulle tänka på, och jag tror att du får roligare att köra BMW + som man säger: man åker mercedes! man kör BMW! MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Med två sådana alternativ verkar inte pengar vara det mest bekymmersamma ;) Därför är det ju bara en fråga om utstrålning. Nya 7:ans karaktär har jag aldrig riktigt förstått mig på, medan den gamla E38 ju helt klart var (är!) en utsökt "sportlimo". Mercan däremot är ju en så evig och klassisk lyxbil. Ta Mercan, och välj en mörk färg om du hittar någon! Men för allt i världen, inte silver. En svart S600 är kanske dock väldigt mycket tysk statsman-, affärsman- eller rysk maffia-stil, så det gäller ju att vara medveten... men nästan ingen bil i modern tid är väl mer elegant än S-klassen. Lycka till! :: Leo |
|
|
Ha- ha,- et ROLIGT problem!- jag hadde en MB 420 SE - 91 (W 126)- toppen nöjd, - sedan en MB 200 T Kompressor -99. Tja, känslan av det så otroligt sobre hadde jag nog inte, kanske förv. mig mera. Tycker 600 (och andra S mod.) är lite anonyma, strama, jag har ju 740 E38, och tycker inte E65 är världens revolution i designveg från BMW, MEN dom törs "sticka ut". Tror man "ser" BMW´n bättre,- men då är frågan ; är det det man vill!!!- Oj, jättesvårt! Jag hadde nog låtit hjärtat best. efter provtur m båda!!!! LYVKA TILL, -ser framemot referat från "slutresultat"!! GrosseKraftwerk |
|
| hmm varför inte ta en ALpina B7 visst ingen v12 men ändå 500hk så får du både hästantal som mercan och får behålla den snygga bmw designen. | |
| Svårt val, som sagt - BMW lockar för att den är relativt ovanlig, men pre-faceliften är inte vacker, diplomatiskt uttryckt... Så det får väl bli Mercan av dessa två. (Själv hade jag köpt en A8 med så mycket motor som möjligt för de pengarna, eller den senaste E55:an) | |
| 760 ä en läcker bilLänk | |
|
Har verkligen svårt och bestämma mig . Blir ingen b7:a pga av att dom kostar så mkt mer än vad jag tänkt mig lägga på bil . Har kollat lite ägande kostnader i dag med bmw och mercedes . Mercedesen verkar vara en hutlös dyr bil och äga medans 760 bara är "vanligt" dyr . Har en kompis som lämnade in sin s 600 för byte av 1 tändspole samt lufta kylsystemet . Den notan stannde på 32.000 kr , varav priset på enbart tändspolen som reservdel kostade 14.000 kr . Kollade pris på byta stift på s 600 och det kostade ca 10.000 kr . Självklart kostar det en slant och ha sådana bilar men de får inte gå till överdrift för då är de inge roligt alls . Så det lutar nog mer åt den "slöa" 760:an :) |
|
|
WAN, Den är sinnessjuk snygg!!!! Yesss. GrosseKraftwerk |
|
|
Har du kikat på Audi A8 W12 eller VW Phaeton W12? Dom hade jag valt före 760: in, Phaeton är riktigt billig som beg. Stephan |
|
|
Hade gjort precis som Stephan, tittat på A8 och min favorit Phaeton istället. |
|
|
Efter att ha varit "1mm" från att skriva kontrakt på en 760i har jag nu börjat tveka,- skall titta på en Phaeton till hälgen, dom 'är otroligt billiga!- och begagnat m runt 5000 mil är som nya! Sen är det lite kul att vara udda, lyxiga BMW, MB, Porsche etc etc. höger man inte på ögonbrynen av i dag, men en Phaeton får man leta på gatorna efter! KUL! GrosseKraftwerk |
|
|
Jag hade nog tagit 760, S-klasse är för dyr att äga och svårmotiverat gammal, samtidigt som den dock är tidlös. Svårt val. Får man fritt välja i prisklassen blir det A8 W12, helt klart. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
V12 LeMans |
Får man välja fritt : Audi S8 V10( har provkört, hehe ) eller Maserati Qp |
|
760i tveklöst. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.