|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Till V12 LeMans,- JA!!!- högst upp på önskelistan ; Maserati Quatroporte!!!- då har man åtminstone en bil som inte går dussinvis runt Stureplan!!! GrosseKraftwerk |
|
| Skulle inte valt någon av dessa, pga andrahandsvärdet och att dessa är "dussinbilar" | |
V12 LeMans |
Joelmartin: Hehe, ja bara motorljudet i Qp´n kan man leva länge på, och så har den bättre andrahandsvärde än tyskarna (men kanske högre driftskostnader?) Audi S8 lät också vackert , men jag blev mer imponerande av hur mkt trevligare(smidigare) S8 var att köra jämfört med de e65or jag kört( 750i och 745d) |
|
V12 LeMans! He he, ja det är bara att börja spara!!! - Sinnessjukt! Men du, jag har faktisk aldrig kört A/S-8! Får prova det en gång. Vr inne på blocket , den var till salu (S8 ) På bakluckan hadde han et litet emblem, "Bye bye"- småtufft. 360 hk org, då har vi problem att fölga med i våran 740 E38!!!! GrosseKraftwerk |
|
|
V12 LeMans! PS! jag var nära på att köpa en gamal Mas. Biturbo som en hobbybil, även DET ljudet är BRA!- men det är mkt krångel m dom motorerna! GrosseKraftwerk |
|
|
Det kanske fortfarande är 760 eller S600 som gäller för trådskaparen, men annars tycker jag att om man får "välja fritt" så är Quattroporte helt överlägsen alla andra bilar som nämnts i denna tråd (tyvärr, BMW). Den billigaste begagnade (av nya generationen förstås) på Blocket kostar dock 755000 (Länk. Dessutom tror jag att den, absurt nog, är klart dyrare än tyskarna i drift... men det är bara en gissning. Vill dock minnas att Auto Motor Sport gjorde ett test av Quattroporte mot S8 och S500, där åtminstone reservdelarna var mycket dyrare. Och bensinnotan likaså! :: Leo |
|
|
Attans, blev fel med länken. Nytt försök: Länk :: Leo |
|
|
Kom gärna med förslag, bara tacksam för det . Håller på att gå i taket snart hehe . Vart även lite sugen på en cab nu när vädret kom , kanske m3 cab eller sl 500 cab ? Har kollat lite på phaeton men på nått sätt känns de som om folkvagn inte kan bygga lika "lyxiga" bilar som bmw och mercedes .Tycker den känns lite gammalmodig ut inuti dessutom. Men de är säkert bara något jag fått för mig.. Går de dessutom någonsin bli av med en sådan ? Jag har aldrig hört någon nämna phaeton tidigare :) Jag är en sådan som har en bil i kanske ett halvår , tycker inte de finns något roligare än o byta bil :) Quattroporten är ingen dum bil alls men lite för mkt pengar. |
|
|
Hehe, det låter som om du har väldigt svårt att bestämma dig! Kan Mercedes CLS vara ett alterativ till BMW? Själv tycker jag det är den överlägset snyggaste Mercan som produceras idag, tillsammans med SL. :: Leo |
|
|
Ha ha,- men vad med en Bentley?! Lite trä, Cognacbord, turbo +++, samt Heeeeeelt chef på parkeringen! GrosseKraftwerk |
|
|
LEO, den är sjuuuukt fin!!! GrosseKraftwerk |
|
| bimmern helt klart tycker den är både snyggare och efter som att kom efter mercan känns den fräschare. Mercedes kommer enliigt min meing alltid vara gubbilar bmwn känns sportigare och roligare på nått sätt... | |
|
Visst smäller Bentleyn (vilken modell?) högre än de flesta Mercor, men den lirar ju också i en prisklass som är ännu värre än dels CLS, dels Maserati Quattroporte... och i detta sammanhang vore ju en BMW 760 riktigt billig :) :: Leo |
|
|
Mercan för den överlägsna prestandan,bmwn för att den är en modernare bil,fläskig och fin.Jag tar BMWn.Men om det gällde den nya Sklassen så tog jag givetvis den. CL600. |
|
|
Ska åka och provköra en Phaeton w12 nu i början på nästa vecka . Kan vara värd o ge en chans iaf . Man får ju en väldig massa teknik för ganska bra pengar faktiskt . Återkommer med resultatet .. |
|
| en 760 i langutförande med extra altl hade jag valt.. finns en sånda individual på blocket... sedan kan man ju uppgradera motorn lite o äta mercor med :D | |
|
bmw_jerry.Då lär ju 760L ständigt gå hungrig.Kunde inte låta bli. CL600. |
|
|
Leo, jag får en -90 Bentley Turbo R svart m bord i baks. feta fälgar, 180000:- !!! GrosseKraftwerk |
|
|
180 tkr för en Turbo R är en "billig" inträdesbiljett till ett leverne som man snabbt förstår är somliga människor förunnat. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Så där nu var de klart . Det vart en Phaeton w12 med 6000 mil på mätaren. Finns en sak som fattas och det är kylskåp , annars har den precis allt ! Inkluderat el säten både bak o fram med både värme massage kyla , radar farthållare m.m.m.m |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.