|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Finns det inte någon stans man kan höra av sig och tipsa om såna här skojare? Vi borde ju göra allt vi kan för att försöka stoppa dom! / Leon |
|
|
Har kollat upp den där snubben och han har en notering (=betalningsanmärkning), jag vet vad han heter också, men säger inget här på forumet. Det är lätt att själv kolla upp om ni är lite finurliga. Waller: Är du hundra på att den är samma som du såg på mobile dvs att den är skruvad? Han påstår sig ju ha intyg från Förenandebil AB i Malmö på miltalen. |
|
|
"coldhex" Eftersom det är offentliga uppgifter som alla får tag på hos ratsit.se eller hos en myndighet så kan jag ju lika gärna skriva upp vad jag fick fram. Om man går efter hans hotmail "Xakovljevic" bor i "Malmö" nån sa att han kallade sig "Xladan" i några inlägg tidigare. I Bästa flashback anda så kan jag ju byta bort några bokstäver och ersätta dem med ett X, men det blir väl gnäll iallafall. ;) Namn Personnummer Xladan Xakovljevic X9771012-XXXX Födelsedatum: X977-10-12 (en onsdag för 10 743 dagar sedan) Adress: Xundavägen 13 LÄG 10X Postnummer: X12 18 Postort: Xalmö Notering: JA Taxeringsår: X006 Inkomst av tjänst: X32 688 SEK (per månad: X9 391 SEK) Taxerad förvärvsinkomst: X32 600 SEK Sammanräknad inkomst: X31 676 SEK Det var väl vad du fick fram oxå? |
|
|
"coldhex" Självklart kan jag inte vara 100% säker, men bilen är en ganska speciel kombination,sen 01:a, M-paket 2, Mörkblå, Ljus träinredning, AC (inte klima),mm. Dessutom är den inreggad i Sverige förra vecka vilket är precis dagarna efter att den försvann från Mobile, dessutom är den avställd direkt efter inreggning typiskt för ngn som tagit hem den för att tjäna pengar på den. Nu får ni som kan bättre rätta mig men är det inte så att intygen som BMW ger är på vilket miltal som de läser av, alltså kan det vara det skruvade miltalet som de intygar. Notera dessutom att jag i mitt första inlägg inte påstod att bilen är skruvad utan uppmanade eventuella spekulanter att kolla upp den ordentligt. //Waller |
|
| Bara namnet på personen skulle avskräcka mig tillräckligt från ett köp | |
|
Waller: Okej, men då kan man nog konstatera att det är den bilen du sett. Just inreggad samma tid som den försvann och sen avställd är ju spiken i kistan. Nu undrar även jag hur en bilfirma kan ge garanti på miltal. Eller gör dom det? Han kanske bara hittar på, och har tillverkat ett eget litet papper. Man skulle ju kunna fråga Förenade bil i Malmö. Är det olagligt att skruva miltal för övrigt? Troligen inte eller? I vilket fall som helst så handlar ju detta om bedrägeri och det är mig veterligt olagligt. |
|
| Det borde gå att kontrollera mätarställningen via BMW:s servicedator DIS (se Importguiden kap 9). Om bilen är servad på BMW-verkstäder kan man även kontakta dessa verkstäder för kontroll. Jag undrar hur Förenade Bils intyg ser ut. Kanske är detta papper också förfalskat. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett DIS avläsning av mätarställningen är inte värt pappret det står på eftersom det enbart visar på den aktuella mätarställningenm inte om den är ändrad. (ett sådan intyg kan jag också läsa av och skriva ut med ett diagnosprogram) Många importörer mot bättre vetande skriver att BMW bekräftar mätarställning, vilket iofs är OK ,men visar inte hur långt bilen rullat egentligen. Enda möjligheten är att köpa ett service/garantiutdrag av BMW eller ringa till verkstaden som servat bilen enligt serviceboken. ///MVH Hasso Länk |
| Där rök den illusionen! | |
|
Waller och coldhex: bara som information så är det så att när en bil importeras och sedan regbesiktigas så är den avställd fram till att någon ställer på den. Är bilen reggad men aldrig tagits i trafik så står det 0 ägare på den och den som köper och ställer på den blir ägare 1. När man som privatperson tar hem en bil så vill man ju i regel få den körklar så fort som möjligt och då brukar regdatum och datum bilen togs i trafik bara skilja 2-4 dagar, dvs den tiden det tar att gå hem skyltarna. ___ //Ulf |
|
|
Det faktum att skumma bilar läggs under luppen och diskuteras här tror jag är av stor betydelse. Bla för att det ger stor kunskap till de övriga forummedlemmarna, således förmodligen redan BMW-ägare, men som sedan sprider sig till vänner och bekanta som också är intresserade av en BMW. Vad gäller denna bil så hoppas jag att den blir riktigt svårsåld ändå utan klima, utan multiratt och utan xenon och som grädde på moset lite konstiga importomständigheter. /M |
|
| Hehe, roade mig med att slänga ut frågan via mail, rent hypotetiskt, om säljaren själv skruvat bilen eller inte...Fick följande svar: "DU ÄR DUM I HUVED-KOMPIS DIN HUVED SOM ÄR SKRUVAD!!!!!!!!!-DRÅ..."...rätta mig om jag jag har fel, men inte klockren svenska va? =) | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
någon som har snappat upp regnumret på bilen, så man kan ringa nästa stackars ägare? Mvh Johan |
|
Regnumret står ju faktiskt i annonsen: DDN964. Reggad på någon med samma typ av namn, kvinnligt dock. /Magnus Min E24: Länk |
|
| Blir också upprörd av sådana här fuskare. Tycker att det är en lysande idé att engagera fler för att hjälpas åt att tända rampljuset på den här typen av fusk. Kanske kan man i framtiden hitta ett sofistikerat system där chassinummer rapporteras tillsammans med miltal och datum vid varje avstämning som service hos verkstäder eller besiktning etc.. i en databas. Alla verkstäder ska då vara skyldiga att logga ovanstående uppgifter. Då kan systemet automatiskt identifiera miltal som är lägre vid senare tillfälle. Naturligtvis är detta inte ett 100% säkert system, men det gör det svårare att fuska. | |
|
Annonsen är borta. Bara att invänta bilregistret och se om antal ägare ökar från 1 till 2 och sen ringa den nye olycklige ägaren. Nuvarande fakta från bilregistret är: Fordonsstatus: I trafik (2007-03-12) Antal ägare: 1 Datum för första reg.: 2007-03-07 I trafik första gång: 2007-03-12 |
|
|
Det heter tydligen bimmer. Rätt ska vara rätt:) |
|
| Nu har nysvensken sålt sin skruvade 330 till Stefan Nilsson i Köping...Undrar hur mkt + han gick... =) | |
|
Japp stämmer, antal ägare:2 stackars honom! Bara att hoppas att bilen ändå är i ett bra skick. |
|
| Blir lite fundersam när ni säger att en impoterad BMW på 6000 mil inte existerar. Har hittat denna på blocket: Länk. Så ni misstänker alltså att även denna är mätarskruvad? Den har ju allt jag vill ha, M-paket, ljusgrått skinn, automat, xenon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.