AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.201

Skum 330 på Power Börsen och Blocket!

Sida 1 av 3
Wa
25
Waller
535d -13
Z3 Coupe 2,8 -99
Bilen är en 330i touring -01, mörkblå. Se länk till blocket nedan.
Länk
Det skumma är att en precis likadan bil (exakt samma utrustning) fanns förra helgen på mobile billigt. Den som nu är till salu i sverige och enligt Vägverket första registrering 2007-03-07 och är avställd. Det som gör mig förvånad är att den plötsligt har gått 6800 mil istället för 12200 mil som den hade gjort i Tyskland.
Det kan ju vara en annan bil (inte så troligt) men den som är intresserad måste kolla upp den ordentligt.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
man slutar alldrig o fövånas,över sådana skojare...
Nä, glöm den där snubben - det är den 3:e lågmilade 330:n han har ute inom ett par månader. Ringde på den 1:a som visade sig vara reggad på en minderårig. Det han verkligen ville framhålla var att milkoll var gjord på Förenade Bil i Malmö...
Den här vagnen är reg besiktigad och avställd 07-03-07.
Antal ägare: 0

/Magnus

Min E24: Länk
Helga
Och namnet...........

//Helga
Vilken *pip*...Knappa 13000mil på en 6 år gammal bil är normalt...
Länk Här är hans andra annons på samma bil.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag är knappt förvånad, 6000-milare existerar knappt, och gör de det är de så dyra i Tyskland att det inte finns en enda krona att tjäna på det. det är snarare tvärt om, dvs ärliga kortmilare är ren förlust att ta in. om man nu inte hade tänkt att ha kvar bilen för eget bruk såklart, då kan en kortmilare vara trevlig.

mvh Johan
Länk här med...
Mobilnumret är, som brukligt, ej registrerat.
Har för mig han hette "Vladan" förra gången:-)

/Magnus

Min E24: Länk
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Synd om dom som går på de :(

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Upprörande jag blir så förbannad, om detta är sant borde annonsen stoppas. Antar att det inte går att ta bort annonser hur som helst. Men är någon 100% säker på att bilen gått mer än vad som angetts kan man tex. kopiera hans bilder och lägga ut en exakt likadan annons med rätt miltal alternativt med en fet varningstext.

Bilen kanske är i bra skick i övrigt, men tycker verkligen synd om eventuell köpare.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Lite kul att han annonserar en 02:a som en 01:a...Visst, uttagen september 2001 men att det är modellår 2002 råder det ju inget tvivel om.

___
//Ulf
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Programmer: Kan inte det bero på att den är reggad som en -01 i sverige då den gick som -01 i tyskland även om vi i sverige skulle kalla den en -02.
Bara spekulationer från min sida.
Så är det iaf med min bil som togs ut hösten -00 men är tillverkad 09/00 och i sverige skulle gått som en -01.
Vilket gör att jag får huvudvärk inför en försäljning vad fasen man ska skriva i annonsen. :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Modellåren är samma i SE och DE. Bilar reggas inte med årsmodell i Sverige det enda som anges på importbilar är det datum bilen togs i trafik i ursprungslandet. Jag gissar att säljaren helt enkelt inte vet bättre.

Tyskarna anger för det mesta enbart EZ, dvs registreringsmånad i sina annonser men inte alltför sällan så står det även "modeljahr XXXX" i annonstexten för att t ex belysa att det är en facelift.

___
//Ulf
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
A_Persson, din är tveklöst en -01 och ska därför annonseras som en sådan!

Sådana här bilar är verkligen inte roligt att konkurrera med. Jag ska annonsera min på allvar om ett par veckor när jag får på sommardäcken, och jag VET att jag kommer att bli uppringd av ett antal köpare som har sett annonsen på den skruvade bilen och tycker min är för dyr! Min har gått 13000 mil, verifierat med kopior på räkningar från samtliga servicetillfällen, och är i skick som vilken "6000-milare" som helst. Men jag kan omöjligtvis sälja den för samma pengar som vladan-zlatan....

Fördjävligt är bara förnamnet, men tyvärr är det köparnas okunskap som gör att dessa bedragare finns kvar. För så länge köparna tror att en nyimporterad bil kan vara billigare än den billigaste motsvarande i Tyskland, så kommer det finnas en samvetslös bedragare som vill sälja bilen till dem. Problemet går helt enkelt inte att lösa genom att låsa in alla bedragare (även om det naturligtvis är omöjligt i snälla Sverige), för nya skulle växa upp som svampar i skogen. Problemet går enligt min mening endast att lösa med en attitydförändring hos köparna i Sverige, på samma sätt som attityderna redan har ändrats i Tyskland. De flesta tyskar skulle aldrig sätta en fot i de bilhandlarkvarter som är nedlusade med skumma svenska bilhandlare och dito sydeuropeer....

Mvh Johan
varför fifflar folk mest med bmw ?
kan dom inte fiffla skoda eller något annat så vi slipper oroa oss om våra fina beemers,

en fråga angående den 330'n, ser ut som att den har facelift, kom inte den -03 ?? eller är det nått man har fixat själv??
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Facelift för sedan och touring kom i och med introduktionen av årsmodell 2002. Coupe (och Cab antar jag) fick facelift året därpå.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Folk fifflar förmodligen mest med BMW därför att dom är såpass lättfifflade... Till vilken annan bil hittar du programvara på nätet på 5 minuters sökning, som låter dej justera mätarställning?

Dom borde göra som SAAB har gjort... det är hårdvarumässigt inte möjligt att dra tillbaks vägräknarna i bilarna. Dom kan justeras men endast uppåt...
te
303
ted81
BMW M3 E92
enor... .i saabarna byter "dom" mätarhus å programmerar dom.. finns många backade saabar ute oxå.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

enor: de bilmärken du ser som taxi kan du räkna med att det går att skruva mätarna på. Säger inte att alla taxiägare fifflar men det är inte direkt ovanligt...För dom handlar det inte om att lura en eventuell köpare på att bilen har rullat färre mil utan det rör sig om andra anledningar och betydligt större förtjänster.

___
//Ulf
En kille jag känner skruvade sin 9-3a utan problem...

te
303
ted81
BMW M3 E92
enor har rätt i det han säger.... man byter "kodpluggen" ... allt går...

känner en som känner en som känner som säljer saab...har själv köpt backad saab 9-3 cab där ..... dock var det inte firman som hadde backat den utan nån annan oseriös idiot... men då fick jag lära mig hur lätt det är att backa en saab.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.