AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.399

Ta bort toppfartspärr på M3 E46

Sida 2 av 2
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
ringde upp firmal som chippade bilen och fick allt bekräftad : de flyttar inte fram varvstoppet om man inte vill det själv och isåfall gör de detta med endast 200-300. men det va inget som va rekommenderad från de heller då det inte fanns nåt mer att hämta heller. Min har inte flyttats på enligt de, men borde inte den lägga i friläge isåfall som alla andra Bmw modeller om man råkar missa en växel och varva för mycket ? jag är nästan hundra på 100 jag har varvat den till 8500rpm och då va hela växlingsindikatorn lyst ( den går jo tillbaks när man varvar och då hade den hunnit lysa hela vägen upp )
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Kan tillägga att 270 på mätaren är exackt 257 km/h i riktig fart (GPS mätte igår) :( Nu måste spärren bort

Henrik
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
körde du med din bil ?? borde inte spärren va borta redan då om den gör över 250 ?
hampe m3
En viss fel marginal+ lite bonus för säkerhets skull.

Skulle va rena katastrofen om man pungar ut nämare en miljon för sin nya M o bli omkörd av en Amg eller dyl pga att varvtals stoppet låg precis under 250.
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Jupps , min bil helt orginal förutom supersprintet...

Vad jag har förstått så ligger M-bilarnas spärr lite högre än andra just för som maxad sa...

Dock ska vi snart råda bot på det problemt ;)
Tjenare!

Jag vet att SQR (Strömqvist Racing) håller på med BMW. De är seriösa och riktigt duktiga på styrsystem. Kolla med dem.

www.sqr.se

De har inte fått upp så mycket på hemsidan om just BMW ännu dock.

Mvh/ Emil

Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Sjöan >> Nja , Frank (SQR) vill inte jag ska pilla på min bil.

Det blir Claus på Turbocenter som får äran

Henrik
Okej!
Men vat att de är bra på att fixa med BMW.
Denna är mappad av SQR.

www.garaget.org/?car=42081

Mvh/ Emil
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Houke

Hur gick det hos turbocenter chipar du bilen eller tog du bara bort fartspärren, är du nöjd med jobbet, jag e lite sugen på att ta bort fartspärren möjligtvis chipa....och sist vad kostade hela kallaset??

Mvh
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
maxad>> orginal är maxvarv 7900!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.