AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.188

M träff i mellansverige nu till våren.

Sida 1 av 2
Lars Jakobsson
Hejsan!

Har märkt en stigande intresse, så lägger upp en tråd om det.

Kan lägga en träff lagom nu när våren börjar komma och folk ställer på sina bilar, och försöka lägga träffen så att så många som möjligt kan komma.

Så, säg var ni bor, vart ni föredrar att åka och föreslå ett datum så går vi efter majoriteten :)

För egen till funkar hela mellansverige.
Den enda veckan jag inte kan nu är v.15..

To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Låter kul men innan vecka 15 så är inte bilen igång så det får bli efter det om det ska passa mej. Mariefred kan jag sträcka mig till för en träff (bor i Sthlm) sen börjar det bli lite långt att åka.
Gemini__
M3 E30-entusiasterna anordnade en M-träff i Västerås i jun förra året, en riktigt lyckad träff. Hoppas det blir något liknande i år:
Länk

Mvh:
Thomas
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Det kommer att bli en träff även i år i Västerås. Fredrik på M3E30.se håller på och planerar som bäst. Info kommer garanterat på detta forumet.
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Hej.

M träffen, kommer att ske den 2a juni. Vad som är planerat vill jag inte berätta men så som det ser ut just nu så är det den 2a juni utan för M bilar i västerås som gäller.

Mvh Pontus.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Aha... ännu ett träff som man inte kan åka till! :-(

Blogg:M3Länk
Lars Jakobsson
Mjo, men den träffen verkade mest vara för dom lite äldre bilarna.. det vore kul med något som lockade alla...

Gemini__
Lars: Förra året var där riktigt trevliga M3 E46:or (smakfullt modifierade). Men det e klart, du är ju inte intresserad av gamla M-modeller =)
Gemini__
Bild på en:
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hur ser det ut om man har en bil med M-paket. Är man välkommen då eller måste man ha motorn också? =)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Gemini__
Tar mig friheten att svara på den frågan. Förra året stod alla M-bilar uppställda på en för träffan avsedd plats (gräsmattan bredvid M-bilar, den auktoriserade BMW-handlaren i V-ås). Finns ingen som hindrar dig att parkera på den vanliga parkeringsplatsen bredvid. Vilket många också gjorde förra året.

Mvh:
Thomas
Herr Gaspedal:

Hej självklart så är du välkommen att komma och kolla på bilarna, men vad gäller aktiviteterna så är det strik M modeller som gäller.

Mvh Pontus.
Lars Jakobsson
Gemini__>>Vad jag såg så var det bara två, mot dom tex dom äldre M3orna som var betydligt fler.

Som sagt, det vore kul med en träff som alla ville komma på.. gammla som nya..

Gemini__
Verkade som om intresset för de med nya M-bilar inte var särskilt stort. Låg ute info i god tid innan ang. denna träff, de som ville och hade möjlighet att komma borde rimligtvis ha anmält sig. De med nya M-vagnar kanske inte är entusiaster och vill åka på träffar i lika stor utsträckning som de med äldre, vad vet jag. =)

Gemini__
"nyare M-vagnar" ska det stå...
Gemini__:

Jag är inne på samma bana, eller Jag kan tänka mig att de personer som exempelvis har köpt en M5 e60 inte har köpt den av rent entusiastisk intresse, utan mer av att personen "gillar" BMW etc (jag menar nu inte alla personer men majoriteten). Visst en ny M vagn kan också vara en entusiatbil, men långt i från en vagn med några år på nacken. enligt mitt tycke.

Det vore bra och intressant att få reda på hur många som tänker dyka upp på den här sommarens M träff i Västerås. Skriv gjärna en rad, så man kan göra en ungefärlig uppskattning.

Mvh Pontus.
Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
Bor i Fagersta i Västmanland och är intresserad av en M-träff om de inte är alltför långt bort.
Sandiiis:

Västerås ligger väll inte allför långt bort från Fagersta ;)..

Mvh
Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
Precis, Västerås skulle passa perfekt för mig :)
Gemini__
Då är M-träffen som diskuteras ovan perfekt för dig ju ;-)
Lars Jakobsson
Absolut, men det kan väl knappast skada med en träff till? ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.