AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
21.984

m3 vs saab 9.3

Sida 4 av 4
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
betan: jag glömde nämna att det var ett race från ca 80-90 km/h, ej stillastående. Hade det vart från stillastående hade nog M3:an fått ett sånt försprång att jag inte ens kommit ikapp :P

Här är en tid som visar på 20,1 s 0-200 för en 3.2: Länk

Nåja "piska" är ju ett ord som alla definierar olika. Jag tog helt klart några billängder mellan 80-200 iaf. M3:an piskade mig desto mer i acc ut ur en rondell dock ;) Där har man ju inte en suck - i såna lägen blir det så tydligt att allt annat än motorn inte hänger med.

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
just från 80-100 till 200 borde du vara lite snabbare än M3 an.
Det fina ligger i helheten som du påpekar svänga går bra i M3 och ett djuriskt motorljud som räcker gott för att må bra i sin bil!

Mpower
hampe m3
innan min m3 så hade jag en gul viggen (2,3) med en del "standard" uppgraderingar, komplet #" system från turbon, större intercoler, snorkel, filter mappad av clas på turbo center + lite annat små mys så som sellholm diff, o den va helt hysterisk i jämförelse med m3an jag hade, viserligen va m3 bättre på ALLA punkter utom rakt fram prestandan, har 2 sträcko här i sthl som jag brukar jämföra hastigheten imellan, o min viggen va mellan 20-30 km snabbare på den streckan rödljus till ca 210.

Ipplevde det mkt lättare att komma iväg med viggen då jag vägrar dumpa koplingen i ngn av mina bilar av princip sak, så jag fegade nog rejält med m3.

Men från 50 och uppåt så va min saab betydligt snabbare i fart.

Men sammtidigt så är ju m3 1000 gånger mer komplet, så aldrig mer saab eller volvo för mig.

mvh h
hampe m3
3" tumms system från feritta ska det stå.
Varför inte köra mot Nya saab 93 2,8l turbo..Den går riktigt gött
Med chip och annat godis...

Kör på höger sida
La
133
Laths
M3 GT -95
Marie och alla andra; Det är ingen konst att trimma. Men vad gör en SAAB original ? inte mycket. Orka lägga ner energi på denna diskussion som inte leder någon vart...

M3 är en brutal maskin.. och jag älskar den..

Mvh;

Christofer
Lars Jakobsson
Laths>>Äntligen någon som tillför något ordentligt :P

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Laths & Lars:

Håller med er i sakfrågan.

Men när man nu har en person som startar en tråd som gäller original M3 mot trimmad Saab så kan man väl ändå försöka svara på trådskaparena frågor. Att sedan diskussionen alltid spårar ur tycker jag i alla fall kan vara ganska roande. Gillar man det inte behöver man ju heller int läsa tråden.

Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
hehe är rätt många som engagerar sig i denna tråd jag startade. :) Kunde inte vänta till första april så tog fram bilen igår 2 timmar innan jobbet så fick stressa en del och nu har jag nyss vart och tvättat den. Jag är glad att låta min volvo 740 åka in i garaget nu och ha m3an ute och blänka. ;)
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Sandiiis:

Förstår det. Det är en speciell känsla med att få plocka fram en ny bil och pyssla lite med när våren ligger i luften. Underbart är ordet. Ta väl hand om bilen nu...
La
133
Laths
M3 GT -95
LexCom

oki din kattskinselektriker ;)

Jo jag vet... jag blir bara så irriterad och medengagerad på folk som skriver obegåvade saker som inte hör till konversationen och saker som inte heller stämmer.

Men jag ska låta folk skriva precis som de vill... även fast jag sitter här och irriterar mig... =)

Mvh;

Christofer
Do
18
Dotte
535d -08
Hmm. Saab är kända att ha duktigt med vrid... Min viggen har 340nm original o det är nästan lika mycket som i m3 e46... O om jag ska vara ärlig så vete fan om det inte är mera ryt i min viggen än vad det är i min m5:a..
O sen att man inte ska gå med på rullande start. varför inte? det är ju precis lika orättvist o köra från stilla stående. från kanske 70 till 160 så tror jag det blir svårt att köra ifrån kanske där över men han lär ligga dig i hasorna... Det rullar massor med vassa sabbar i sverige... ;)
Lycka till
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Dotte; Är din M5 frisk?

Nog borde den vara lite piggare än en Viggen? Antar din Viggen är orginal efter som inget annat angetts...

Mvh Johan
jimmy/bmw
Dotte har du använt den högra pedalen i din m5 nån gång ?
Viggen är chanslös!!!
Do
18
Dotte
535d -08
Ja min m5a är frisk o Ja! jag kör mer än gärna med den högra pedalen i mattan vad ska jag med en m5a till annars?? Sa aldrig att den var slö men den saknar det där grymma urbotten draget som saaben har från 1500rpm bmwn vill ju upp till runt 3000 innan det börjar hända grejor... Alla tjatar om att bmw är si o så jäkla mycket bättre än alla andra... Så jag gick o köpte mig en m5 01:a bara för jag gillar modellen men den lever inte alls upp till förväntan tyvärr.. Visst den är go o åka i o låter fränt ;) men ändå men den saknar ändå den där sköna väghållningen som tex nya Audi a6 med sportchassie har. Nåja det var kanske lite offtopic men ändå...
Tycker det är mycket snack om att raca, först mot saab och sedan evo. Enklast är ju att testa och se, kör bäst av 3 race... Alltid kul och spännande. Är han/dem snabbare så har han ju vunnit fair and square...

Evo är ju 4wd så den tappar ju mer effekt dessutom pga driva runt alla hjul. Kanske lite snabbare start dock om han kan köra.

Kör på nu och återkom med resultat :)
Vill du ha mer bmw support kan jag hänga på och köra med :)
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
saab nördar lägg av nu..detta är ett bmw forum.vem har rekordet på 402m självklart BMW slutdiskuterat...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
dicka o: Snabbaste BMWn körde 7.83 något va? Då är det en bit till världsrekordet på 3.235sek @ 412.50 mph (660km/h) satt av en Kitty O'Neill redan 1977 :)
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
jag menar mellan saab o bmw printscreen...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
Misstänkte det, men ville jäklas lite :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.